Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Teamuitje tijdens Corona

14-09-2020 10:08 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op het werk hebben ze bedacht om binnenkort iets te gaan doen met het team. Nu ben ik te weten gekomen van wat we gaan doen (mochten we eigenlijk nog niet weten), namelijk uit eten bij een restaurant waar je met z'n allen aan 1 grote tafel zit in een ruimte. We hebben een relatief klein team, maar er zitten dus ook vreemde mensen bij waardoor je in totaal rond de 25 personen aan een tafel zit. Wel zit er wat ruimte tussen de personen in aan de tafel.

Wat zouden jullie doen in dit geval? Eigenlijk wil niet de enige zijn die niet mee gaat / moeilijk doet. De rest heeft er namelijk geen moeite mee. Maar het zit me toch niet helemaal lekker, aangezien ventilatie een belangrijk punt is bij verspreiding en ik niet weet hoe het daarmee gesteld is (er zitten geen ramen in de ruimte bijvoorbeeld). Of kun je er vanuit gaan dat het allemaal goed / veilig geregeld is bij restaurants?
Bij ons ook geen teamuitjes en borrels momenteel. In de zomer schijnen ze nog een paar keer een kleine borrel buiten in de kantoortuin gedaan te hebben. Daar was ik niet bij omdat ik volledig thuis werk. Maar inmiddels zijn die borrels ook geannuleerd.

Als je niet wil gaan, zou ik gewoon niet gaan. Wat maakt het uit dat je de enige zou zijn? Ik zou er ook niet allerlei redenen aan toevoegen. Gewoon; ik ben er niet bij, veel plezier!
Daantje1970 schreef:
14-09-2020 12:28
Wij hebben 2 weken geleden ons afscheidsetentje (ik en mijn 5 andere collega's), samen met onze leidinggevende en 2 collega's van een ander onderdeel van onze afdeling met wie wij jarenlang samen hebben gewerkt (de andere 2 konden niet). Tafels tegen elkaar en lekker gezellig naast elkaar. Gewoon als vanouds, heerlijk!
Mijn zoon moest samenwerken met zo'n pipo die even "vergat" om te vertellen dat hij op een feestje was geweest en daarom misschien wel liep te hoesten.
Later bleek die pipo inderdaad corona te hebben. Mijn zoon is zzp'er, had op die dag voor de zekerheid maar zijn mondkapje opgehouden en bleek gelukkig niet besmet.

Ja, heerlijk hoor, zo'n feestje. :facepalm:
Theamuts schreef:
14-09-2020 13:00
Mijn zoon moest samenwerken met zo'n pipo die even "vergat" om te vertellen dat hij op een feestje was geweest en daarom misschien wel liep te hoesten.
Later bleek die pipo inderdaad corona te hebben. Mijn zoon is zzp'er, had op die dag voor de zekerheid maar zijn mondkapje opgehouden en bleek gelukkig niet besmet.

Ja, heerlijk hoor, zo'n feestje. :facepalm:
Je zoon moest gewoon afstand houden, net als iedereen. Mondkapje is natuurlijk onzin dan.
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
14-09-2020 13:00
Mijn zoon moest samenwerken met zo'n pipo die even "vergat" om te vertellen dat hij op een feestje was geweest en daarom misschien wel liep te hoesten.
Later bleek die pipo inderdaad corona te hebben. Mijn zoon is zzp'er, had op die dag voor de zekerheid maar zijn mondkapje opgehouden en bleek gelukkig niet besmet.

Ja, heerlijk hoor, zo'n feestje. :facepalm:
maar daarom houd je dus afstand
je moet echt je best doen om iemand op afstand te besmetten hoor
Alle reacties Link kopieren
enige echte nadeel van in een groep zitten en eten met allemaal 1,5 m afstand... is het lawaai!
vooral als er muziek aanstaat. Mensen gaan steeds harder praten om nog verstaan te worden. Na een uur is het echt een teringherrie
Alle reacties Link kopieren
Rosanna1985 schreef:
14-09-2020 12:01
OK... maar hoe dan, met zo 'n groep en dan allemaal anderhalve meter uit elkaar... dan kan je toch niet meer met elkaar praten? Ik stel me zo voor dat je dan moet roepen naar je collega die 10 meter verderop zit ...
Alleen al hierom....nee dank je. Ik zou overslaan. En als iemand dat 'moeilijk doen' vindt, is dat eigenlijk niet mijn probleem. Daar kan ik niet zo mee zitten.
DS1971 schreef:
14-09-2020 11:59
Mits voldoende afstand is er geen beperking tov aantal mensen aan een tafel.
Volgens mij is het niet veranderd. Max 4 aan een tafel en max 2 uit verschillende huishoudens.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
14-09-2020 13:11
enige echte nadeel van in een groep zitten en eten met allemaal 1,5 m afstand... is het lawaai!
vooral als er muziek aanstaat. Mensen gaan steeds harder praten om nog verstaan te worden. Na een uur is het echt een teringherrie
... wat nu eigenlijk ook weer niet handig is.
Alle reacties Link kopieren
Melofkim schreef:
14-09-2020 13:13
Volgens mij is het niet veranderd. Max 4 aan een tafel en max 2 uit verschillende huishoudens.
zo was het gisteravond nog wel :)
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
14-09-2020 12:26
Aangezien je wel met één persoon buiten je huishouden aan tafel mag kan ik me voorstellen dat ze collega’s ook 2 aan 2 zetten met afstand tussen de duo’s.

Op mijn bruiloft hadden we ook lange tafels met duo’s bij elkaar. Alleen waren dat wel vrijwel allemaal huishoudens op 2 duo’s vrienden na.
Alleen kan het werk niet ff voor jou gaan bepalen dat jij zonder afstand met een collega aan tafel gaat zitten en dat jij dat risico maar moet nemen. Dus in dat geval is het je goed recht om niet te gaan.
Lacuba schreef:
14-09-2020 13:07
Je zoon moest gewoon afstand houden, net als iedereen. Mondkapje is natuurlijk onzin dan.
Jij vindt het normaal dat iemand die naar een feestje is geweest en daarna loopt te hoesten collega's (die zelfstandige zijn) in gevaar brengen?
Ze moesten SAMEN werken in een binnenlocatie. Dan loop je wel degelijk risico!
lilalinda schreef:
14-09-2020 13:09
maar daarom houd je dus afstand
je moet echt je best doen om iemand op afstand te besmetten hoor
Nee, daarom moet je thuis blijven en je laten testen als je symptomen hebt.
Theamuts schreef:
14-09-2020 13:40
Jij vindt het normaal dat iemand die naar een feestje is geweest en daarna loopt te hoesten collega's (die zelfstandige zijn) in gevaar brengen?
Ze moesten SAMEN werken in een binnenlocatie. Dan loop je wel degelijk risico!
Alleen als je de regels (dus afstand) niet in acht neemt. Niemand kan je dwingen dichterbij te komen.
Theamuts schreef:
14-09-2020 13:41
Nee, daarom moet je thuis blijven en je laten testen als je symptomen hebt.
Ook. Beiden hadden een verantwoordelijkheid.
Lacuba schreef:
14-09-2020 13:51
Alleen als je de regels (dus afstand) niet in acht neemt. Niemand kan je dwingen dichterbij te komen.
Je kunt je wel fijn aan de regels houden, maar als een ander dat niet doet kun je mooi te pineut zijn.
Een kwartier met iemand die corona heeft in 1 ruimte zitten kan al besmettelijk zijn.
Theamuts schreef:
14-09-2020 13:57
Je kunt je wel fijn aan de regels houden, maar als een ander dat niet doet kun je mooi te pineut zijn.
Een kwartier met iemand die corona heeft in 1 ruimte zitten kan al besmettelijk zijn.
Alleen binnen anderhalve meter. En wie doet dat nou.... Of waren ze hard aan het zingen of "spreekkoren" aan het oefenen?
Theamuts schreef:
14-09-2020 13:57
Je kunt je wel fijn aan de regels houden, maar als een ander dat niet doet kun je mooi te pineut zijn.
Een kwartier met iemand die corona heeft in 1 ruimte zitten kan al besmettelijk zijn.
Langer dan 15 minuten binnen anderhalve meter. Als ik met jou in een ruimte zit op tien meter afstand is er weinig aan de hand.
Star3 schreef:
14-09-2020 14:02
Langer dan 15 minuten binnen anderhalve meter. Als ik met jou in een ruimte zit op tien meter afstand is er weinig aan de hand.
Op sommige werkplekken is dat niet mogelijk. Daarnaast zijn sommige mensen nogal geneigd om naar andere mensen fysiek toe te trekken.
Dat is 1 van de redenen waarom ik liever niet op kantoor werk.
Alle reacties Link kopieren
Ook een feestje van het werk gehad. Eetgelegenheid was natuurlijk Coronaproof gaven ze bij het bespreken aan. Ik ben zelf niet geweest maar hoorde van sommige collega's dat dit absoluut niet het geval was geweest. Te dicht op elkaar, andere gasten die het niet zo nauw namen etc. Als iemand er iets van zei kwamen er reacties als: joh doe niet zo ongezellig en we zijn toch gezond... Binnenkort weer iets van het werk, wel bij een groter restaurant maar ik weet niet of ik het ga doen.
Melofkim schreef:
14-09-2020 13:13
Volgens mij is het niet veranderd. Max 4 aan een tafel en max 2 uit verschillende huishoudens.
Volgens mij is dat als het binnen de 1,5m is.
Alle reacties Link kopieren
Star3 schreef:
14-09-2020 14:02
Langer dan 15 minuten binnen anderhalve meter. Als ik met jou in een ruimte zit op tien meter afstand is er weinig aan de hand.
Het virus heeft geen horloge en ook geen meetlint. Het is niet zo dat minder dan een kwartier/meer dan anderhalve meter per definitie veilig is. Het risico is wel klein, al is zelfs dat onder bijzondere omstandigheden niet altijd waar.
Die Tour de France fietsers die vorige week door publiek van heel dichtbij luid schreeuwend aangemoedigd werden, waren zeker niet gegarandeerd veilig, al duurde het nog zo kort.
Alle reacties Link kopieren
Als jij je er niet prettig bij voelt zeg je toch gewoon nee? Iedereen mag voor zichzelf bepalen hoe ze binnen de regels omgaan met Corona en het risico daarop.

Als het voor jou niet veilig voelt lijkt het me helder wat je moet doen. Verder niet boeiend wat je collega’s daar van vinden.
Eze schreef:
14-09-2020 14:31
Het virus heeft geen horloge en ook geen meetlint. Het is niet zo dat minder dan een kwartier/meer dan anderhalve meter per definitie veilig is. Het risico is wel klein, al is zelfs dat onder bijzondere omstandigheden niet altijd waar.
Die Tour de France fietsers die vorige week door publiek van heel dichtbij luid schreeuwend aangemoedigd werden, waren zeker niet gegarandeerd veilig, al duurde het nog zo kort.
Dat stel ik dan ook nergens. Ik papegaai alleen het RIVM na.
Eze schreef:
14-09-2020 14:31
Het virus heeft geen horloge en ook geen meetlint. Het is niet zo dat minder dan een kwartier/meer dan anderhalve meter per definitie veilig is. Het risico is wel klein, al is zelfs dat onder bijzondere omstandigheden niet altijd waar.
Die Tour de France fietsers die vorige week door publiek van heel dichtbij luid schreeuwend aangemoedigd werden, waren zeker niet gegarandeerd veilig, al duurde het nog zo kort.
Dit inderdaad.
Als je bewust het risico neemt om besmet te raken moet je dat zelf weten. Maar zadel een ander er dan niet mee op, hoe klein "de kans" ook is dat je een ander besmet.
Theamuts schreef:
14-09-2020 13:40
Jij vindt het normaal dat iemand die naar een feestje is geweest en daarna loopt te hoesten collega's (die zelfstandige zijn) in gevaar brengen?
Ze moesten SAMEN werken in een binnenlocatie. Dan loop je wel degelijk risico!
Ik vind dit ook echt niet normaal hoor. Sowieso snap ik feestjes niet in deze tijd maar als je daarna ook nog eens gewoon doodleuk andere mensen ga besmetten nadat je hoestend rond loopt.
Of van die collega's die toch verkouden (?) naar het werk komen. (terwijl je ook gewoon makkelijk kan thuis werken maar daar hebben ze dan geen zin in want de kids zijn thuis :@ )
Ik ben zelf geen heilig boontje maar om dit soort dingen kan ik echt boos worden.

On topic: Teamuitjes zou ik zelf niet naar toe gaan, coronaproof of niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven