Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Ter info

24-01-2021 00:49 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding


https://www.nporadio1.nl/podcasts/de-da ... dodelijker

Voor de mensen onder ons die al die maatregelen maar onzin vinden en het virus ongecontroleerd willen laten uitrazen.

Podcast gaat over Brazilië waar gekozen is om zo min mogelijk maatregelen te nemen.
Een deel gaat over de nieuwe variant en een deel over de gevolgen van niks doen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Spannend :-)-)
Komt het niet vooral omdat ze daar openlijk hele grote feesten hebben gehouden in december?

Vind het de laatste tijd wel 'n beetje angstzaaierij al die berichten over dodelijker en agressiever. Ik hou me overigens goed aan de maatregelen omdat ik het niet wil oplopen, maar vraag me ondertussen wel af of al die nieuwe hysterie over buitenlandse mutanten nu bewust zo wordt opgevoerd om de mensen die nog steeds veel sociale contacten hebben in 't gareel te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Tsja.
redbulletje schreef:
24-01-2021 00:59
Komt het niet vooral omdat ze daar openlijk hele grote feesten hebben gehouden in december?

Vind het de laatste tijd wel 'n beetje angstzaaierij al die berichten over dodelijker en agressiever. Ik hou me overigens goed aan de maatregelen omdat ik het niet wil oplopen, maar vraag me ondertussen wel af of al die nieuwe hysterie over buitenlandse mutanten nu bewust zo wordt opgevoerd om de mensen die nog steeds veel sociale contacten hebben in 't gareel te krijgen.
Ja hoor, stiekem is het allemaal een complot en blijkt het drinken van babybloed straks het enige geneesmiddel.

Zit je aluminium hoedje lekker?
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
24-01-2021 08:18
Ja hoor, stiekem is het allemaal een complot en blijkt het drinken van babybloed straks het enige geneesmiddel.

Zit je aluminium hoedje lekker?
Ik vind dat Redbulletje een punt heeft. Natuurlijk is corona geen complot. Maar het paniekzaaien in de media zou ook best een tandje minder kunnen.
Alle reacties Link kopieren
rosadebree schreef:
24-01-2021 08:27
Ik vind dat Redbulletje een punt heeft. Natuurlijk is corona geen complot. Maar het paniekzaaien in de media zou ook best een tandje minder kunnen.





En stel ze berichten er NIET over en er komt een grote uitbraak dan zegt iedereen - volkomen terecht - de pers hield informatie achter en dan is het weer "staatsmedia"
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
rosadebree schreef:
24-01-2021 08:27
Ik vind dat Redbulletje een punt heeft. Natuurlijk is corona geen complot. Maar het paniekzaaien in de media zou ook best een tandje minder kunnen.
Nou inderdaad. Ik ben het echt vrijwel nooit met redbulletje eens, maar ik vind het ook echt paniekzaaierij op het moment. Er is nog zo weinig bekend over de mutaties dat het grotendeels speculatie is en ik vind het kwalijk dat er veel van zulke berichten in de media zijn. En aangezien het grote verschil tussen de lockdown in het voorjaar en nu angst is (in het voorjaar waren we veel banger en hielden ons beter aan de regels), snap ik ook dat het de regering niet slecht uitkomt dat mensen meer bang gemaakt worden. Maar ik vind het wel kwalijk. Niet omdat ik er een complot in zie, maar omdat ik duidelijke en eerlijke informatievoorziening en je baseren op wat er echt bekend is, heel erg belangrijk vind. Als het mogelijk zo is dat een mutant besmettelijker en dodelijker is, schrijf dat dan ook zo op. Welke aanwijzingen er zijn en wat er nog onduidelijk is. Dat vind ik goede informatievoorziening.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
24-01-2021 08:45
En stel ze berichten er NIET over en er komt een grote uitbraak dan zegt iedereen - volkomen terecht - de pers hield informatie achter en dan is het weer "staatsmedia"
Volgens mij zegt ze minder paniekzaaien en niet dat er helemaal niet over bericht mag worden.
Ik ben het er mee eens, hoewel ik het minder paniekzaaien vind als tijdens de eerste lockdown. Of ik ben er inmiddels aan gewend :O

Maar ik heb programma's gezien of gehoord op radio 1 waar mensen werden geïnterviewd en de interviewer, maar bleef doordrammen op dat ene negatieve/enge stukje. Met vragen als, maar wat als en u zegt dat wel, maar ik heb dit gehoord, ik begrijp wat u zegt, maar anderen zeggen ook dit...
En maar doordrammen, dezelfde vraag telkens weer anders stellen om de positieve boodschap van diegene zo min mogelijk aan bod te laten komen.
Alle reacties Link kopieren
Soumis schreef:
24-01-2021 09:23
Volgens mij zegt ze minder paniekzaaien en niet dat er helemaal niet over bericht mag worden.
Ik ben het er mee eens, hoewel ik het minder paniekzaaien vind als tijdens de eerste lockdown. Of ik ben er inmiddels aan gewend :O






Is informeren paniek zaaien?
Ik ben nog geen paniekverhaal tegen gekomen, oké de Telegraaf maar die zaaien altijd paniek daarom is het ook geen serieuze media ;)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Wel als je eenzijdig alleen de negatieve/erge dingen noemt en de positieve ontwikkelingen achterwege laat.

Of je een gesprek zo aangaat waar je maar blijft doordrammen op het negatieve, zoals ik al als voorbeeld gaf.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
24-01-2021 00:59
Komt het niet vooral omdat ze daar openlijk hele grote feesten hebben gehouden in december?

Vind het de laatste tijd wel 'n beetje angstzaaierij al die berichten over dodelijker en agressiever. Ik hou me overigens goed aan de maatregelen omdat ik het niet wil oplopen, maar vraag me ondertussen wel af of al die nieuwe hysterie over buitenlandse mutanten nu bewust zo wordt opgevoerd om de mensen die nog steeds veel sociale contacten hebben in 't gareel te krijgen.

Het is in de UK zo enorm uit de hand gelopen omdat ze EN een meer besmettelijke variant hebben EN vrij massaal gezellig hebben zitten doen in december. Dat is een situatie die je niet moet willen, tenzij je op Urk woont en gelooft dat de Here het wel zal oplossen
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
24-01-2021 08:18
Ja hoor, stiekem is het allemaal een complot en blijkt het drinken van babybloed straks het enige geneesmiddel.

Zit je aluminium hoedje lekker?
Dit vind ik een vreemde aanname. Ik geloof dat de maatregelen hoognodig zijn en ik houd me er strikt aan. Toch heb ik bij sommige mediaberichten ook sterk het gevoel dat er enorm veel paniek gezaaid wordt. Dat maakt me (of RB) niet meteen een complotdenker.
Alle reacties Link kopieren
CharlotteCcc schreef:
24-01-2021 09:37
Dit vind ik een vreemde aanname. Ik geloof dat de maatregelen hoognodig zijn en ik houd me er strikt aan. Toch heb ik bij sommige mediaberichten ook sterk het gevoel dat er enorm veel paniek gezaaid wordt. Dat maakt me (of RB) niet meteen een complotdenker.

Het is natuurlijk wel een keuze om verslag van slechte situatie in andere landen te classificeren als ‘paniek zaaien’ en niet ‘waarschuwen’
Ik vind het geen paniek zaaien
Neem het serieus.
zo is het in China ook begonnen , vorig jaar En kijk waar de wereld nu last van heeft.
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
24-01-2021 09:42
Het is natuurlijk wel een keuze om verslag van slechte situatie in andere landen te classificeren als ‘paniek zaaien’ en niet ‘waarschuwen’
Ik heb het niet specifiek over dit bericht, maar meer in het algemeen. Die angstaanjagende koppen bijvoorbeeld. Kijk, als het aankomt op dat mensen zich beter aan de regels moeten houden, snap ik dat nog, dat is namelijk belangrijk. Maar laatst las ik ook: ‘vaccins werken mogelijk niet tegen mutaties.’ Van die kop zakte de moed me in de schoenen, ik schrok er oprecht van. Maar toen ik het artikel las, stond er dat de kans heel groot is dat ze wel nog werken en dat ze anders vrij snel omgezet kunnen worden.

En wat RB zegt klopt wel. In Brazilië zijn allerlei grote feesten gehouden. Die mutatie zal heus wel besmettelijker zijn, maar in combinatie met het gedrag van de mens loopt het uit de hand. Dat is dus alleen maar een indicatie dat het belangrijk is om niet te snel te versoepelen en heel goed na te denken over wanneer dat wel kan.
Alle reacties Link kopieren
CharlotteCcc schreef:
24-01-2021 09:50
Ik heb het niet specifiek over dit bericht, maar meer in het algemeen. Die angstaanjagende koppen bijvoorbeeld. Kijk, als het aankomt op dat mensen zich beter aan de regels moeten houden, snap ik dat nog, dat is namelijk belangrijk. Maar laatst las ik ook: ‘vaccins werken mogelijk niet tegen mutaties.’ Van die kop zakte de moed me in de schoenen, ik schrok er oprecht van. Maar toen ik het artikel las, stond er dat de kans heel groot is dat ze wel nog werken en dat ze anders vrij snel omgezet kunnen worden.

En wat RB zegt klopt wel. In Brazilië zijn allerlei grote feesten gehouden. Die mutatie zal heus wel besmettelijker zijn, maar in combinatie met het gedrag van de mens loopt het uit de hand. Dat is dus alleen maar een indicatie dat het belangrijk is om niet te snel te versoepelen en heel goed na te denken over wanneer dat wel kan.

Er zijn op heel veel plekken nu grote problemen omdat er met kerst de teugels losgelaten waren, UK, Portugal, Ierland, Brazilië.
Maar door dat weg te zetten als ‘paniek zaaien’ ga je er alleen voor zorgen dat men hier net zo/ nog meer laconiek wordt.
En ik vrees dat we dan we nooit uit deze ellende komen, want de sceptici willen ook niet vaccineren
Ik zit op het moment zelf in Brazilie en de berichtgeving vanuit Nederland is erg gekleurd. Er is een heel scala aan maatregelen van kracht. Sommigen nog strenger dan bij ons. Zo zijn in veel regio's de scholen al bijna een jaar volledig gesloten. Iedereen draagt een mondkapje, zelfs op straat. In de stad waar ik zit zijn ook de winkels en de horeca dicht. Op landelijk niveau zijn weinig maatregelen, alleen mondkapje en afstand houden maar op regionaal wordt heel veel gedaan.
Soms lees je losse cijfers die heel eng klinken maar Brazilië is een land zo groot als een continent met enorm veel inwoners. Als je de cijfers relatief bekijkt doen ze het hier niet slechter dan in NL. De situatie in Manaus is ook wat genuanceerder. Er was wel degelijk een hoop budget uitgetrokken voor de ziekenhuizen daar, maar blijkbaar niet goed terecht gekomen. Nu wijzen de regio en de overheid naar elkaar. Erg genoeg, maar het is niet dat ze er niets aan doen en het maar zn beloop laten.
Alle reacties Link kopieren
Aaltje89 schreef:
24-01-2021 10:10
Ik zit op het moment zelf in Brazilie en de berichtgeving vanuit Nederland is erg gekleurd. Er is een heel scala aan maatregelen van kracht. Sommigen nog strenger dan bij ons. Zo zijn in veel regio's de scholen al bijna een jaar volledig gesloten. Iedereen draagt een mondkapje, zelfs op straat. In de stad waar ik zit zijn ook de winkels en de horeca dicht. Op landelijk niveau zijn weinig maatregelen, alleen mondkapje en afstand houden maar op regionaal wordt heel veel gedaan.
Soms lees je losse cijfers die heel eng klinken maar Brazilië is een land zo groot als een continent met enorm veel inwoners. Als je de cijfers relatief bekijkt doen ze het hier niet slechter dan in NL. De situatie in Manaus is ook wat genuanceerder. Er was wel degelijk een hoop budget uitgetrokken voor de ziekenhuizen daar, maar blijkbaar niet goed terecht gekomen. Nu wijzen de regio en de overheid naar elkaar. Erg genoeg, maar het is niet dat ze er niets aan doen en het maar zn beloop laten.
Het is hoogzomer bij jullie nu toch? Sowieso bijzonder dat je dan een tweede golf hebt die zwaarder is dan de eerste
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/video/v ... io-overvol
smulrol schreef:
24-01-2021 10:07
Er zijn op heel veel plekken nu grote problemen omdat er met kerst de teugels losgelaten waren, UK, Portugal, Ierland, Brazilië.
Maar door dat weg te zetten als ‘paniek zaaien’ ga je er alleen voor zorgen dat men hier net zo/ nog meer laconiek wordt.
En ik vrees dat we dan we nooit uit deze ellende komen, want de sceptici willen ook niet vaccineren
Ik nam corona al serieus toen Rutte nog zei dat handen schudden geen probleem was.
Maar nu wordt naar mijn idee over the top paniek gezaaid. Vraag me af of dat niet averrechts werkt bij de groep die het toch al niet zo nauw nam. Ik blijf wel oppassen en hou mijn sociale contacten zeer beperkt.
Wat mij betreft verleggen ze de paniekzaaierij in de media naar het tyfustrage vaccinatiebeleid in ons land!
Alle reacties Link kopieren
rosadebree schreef:
24-01-2021 08:27
Ik vind dat Redbulletje een punt heeft. Natuurlijk is corona geen complot. Maar het paniekzaaien in de media zou ook best een tandje minder kunnen.
Nou idd.
Ik heb steeds meer de behoefte om informatie uit de media te ontwijken
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
24-01-2021 10:07
Er zijn op heel veel plekken nu grote problemen omdat er met kerst de teugels losgelaten waren, UK, Portugal, Ierland, Brazilië.
Maar door dat weg te zetten als ‘paniek zaaien’ ga je er alleen voor zorgen dat men hier net zo/ nog meer laconiek wordt.
En ik vrees dat we dan we nooit uit deze ellende komen, want de sceptici willen ook niet vaccineren
Je moet het ook niet wegzetten als paniekzaaien, maar zoals ikal eerder postte, genuanceerde berichtgeving toepassen.
Ik geloof trouwens niet dat genuanceerde berichtgeving zorgt voor meer laconiek gedrag. Ik houd me keurig aan de maatregelen, vanaf het begin. Ik begrijp ook waarom we dat doen en ik ben het ermee eens. Ik ben alleen heel erg voor genuanceerde berichtgeving en ja, ik vind dat het daar regelmatig aan ontbreekt. Ik geloof juist dat daardoor mensen wellicht gaan denken dat het allemaal toch geen zin heeft en zich dan juist minder goed aan de maatregelen houden, omdat ze geen perspectief meer zien. Dat soort gevoelens bemerk ik bij mezelf wel af en toe namelijk. Ik handel er niet naar, maar ik kan me voorstellen dat dat niet voor iedereen opgaat.
Alle reacties Link kopieren
Maar de grenzen dichtgooien om die mutanten buiten de deur houden gebeurd niet helaas. Straks zitten wij er weer mee opgescheept en word de lockdown nog strenger.

Ik ben trouwens ook klaar met de paniekberichten uit de media. Volgens mij is dat vooral bedoeld om ons bang te maken zodat we ons aan de maatregelen houden.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
Mutsje78 schreef:
24-01-2021 10:45
Maar de grenzen dichtgooien om die mutanten buiten de deur houden gebeurd niet helaas.
Hoe wou je dat doen? We zijn hier geen eiland.. Die mutanten zijn hier al trouwens, maar gelukkig kunnen de mensen die volop doorgaan met nauwe contacten ondanks de eerste en tweede golf zich altijd beroepen op ‘ja maar hunnie’ om ook de derde golf goed te praten.
smulrol schreef:
24-01-2021 10:17
Het is hoogzomer bij jullie nu toch? Sowieso bijzonder dat je dan een tweede golf hebt die zwaarder is dan de eerste
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/video/v ... io-overvol
Klopt. Het is hier volop zomer. De tweede golf is waar ik zit (omgeving Rio) zeker niet erger dan de eerste. Het gaat hier eigenlijk best prima. Maar in het Amazonen gebied heerst die Braziliaanse variant. Er wordt hier aangenomen dat je daardoor makkelijker opnieuw besmet raakt en ook erger ziek wordt. Veel mensen worden dus (weer) ziek in die regio en die cijfers beïnvloeden de statistieken van het hele land. Terwijl de overvolle stranden van Rio daar honderden km's vandaan zijn en ze daar een ander beeld en dus een ander beleid hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven