Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Ter info

24-01-2021 00:49 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding


https://www.nporadio1.nl/podcasts/de-da ... dodelijker

Voor de mensen onder ons die al die maatregelen maar onzin vinden en het virus ongecontroleerd willen laten uitrazen.

Podcast gaat over Brazilië waar gekozen is om zo min mogelijk maatregelen te nemen.
Een deel gaat over de nieuwe variant en een deel over de gevolgen van niks doen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Aaltje89 schreef:
24-01-2021 11:05
Klopt. Het is hier volop zomer. De tweede golf is waar ik zit (omgeving Rio) zeker niet erger dan de eerste. Het gaat hier eigenlijk best prima. Maar in het Amazonen gebied heerst die Braziliaanse variant. Er wordt hier aangenomen dat je daardoor makkelijker opnieuw besmet raakt en ook erger ziek wordt. Veel mensen worden dus (weer) ziek in die regio en die cijfers beïnvloeden de statistieken van het hele land. Terwijl de overvolle stranden van Rio daar honderden km's vandaan zijn en ze daar een ander beeld en dus een ander beleid hebben.
Nuttige informatie, ik heb weinig ervaring met groot land met grote onderlinge verschillen
In het Amazone gebied leven ze in de zomermaanden neem ik aan ook veel/vooral buiten?
smulrol schreef:
24-01-2021 11:09
Nuttige informatie, ik heb weinig ervaring met groot land met grote onderlinge verschillen
In het Amazone gebied leven ze in de zomermaanden neem ik aan ook veel/vooral buiten?
Ja zeker en alles staat constant open dus de ventilatie is het probleem ook niet. Manaus is de hoofdstad van de Amazonen regio. Mensen komen van heine en verre daarheen voor zorg. Ergens wel logisch dat de uitbraak daar het ergste is. De regio is in de eerste golf redelijk gespaard gebleven en nu komt het extra hard aan. Brazilianen leven vaak met meerdere generaties bij elkaar in huis en ook moeten de meesten doorwerken vanuit economisch oogpunt. Dat maakt het complex om een uitbraak te beteugelen als er eenmaal een is.
Alle reacties Link kopieren
clivia52 schreef:
24-01-2021 09:48
Ik vind het geen paniek zaaien
Neem het serieus.
zo is het in China ook begonnen , vorig jaar En kijk waar de wereld nu last van heeft.


Precies :idee:
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk zijn het verontrustende berichten, maar het is wel te voorbarig om op basis van die observaties te concluderen dat het dus daadwerkelijk een ander virus is, of te wel, dat de mutatie maakt dat het dodelijker was.

Andersom werd dit in juni ook in Italië gedacht, toen waren er artsen die er van overtuigd waren dat het virus milder was geworden omdat de patiënten die zij binnen zagen komen veel milder ziek waren. Er werd toen al snel gezegd dat daar =geen conclusies uit getrokken konden worden (en het bleek ook niet waar te zijn dat het virus echt was veranderd) en dat geldt nu denk ik ook.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
24-01-2021 11:34
Precies :idee:

Off topic, maar ligt het nou aan jouw device dat jij steeds zoveel loze witruimte hebt in je berichten? Het leest vrij irritant namelijk. Twee enters zijn genoeg om een witregel tussen je eigen tekst een de quote te hebben, nu lijkt het of je er zes ofzo doet.
Het is best moeilijk om onzin van zin te onderscheiden, vooral als je ook compleet idiote politici hebt die maar wat roepen. Boris Johnson heeft gewoon geroepen dat de UK variant veel dodelijker is, blijkbaar in de hoop dat mensen zich beter zouden gedragen. Hoe gevaarlijk dat is blijkt nu wel, het is niet dodelijker maar besmettelijker, gevolg, krijg nu nog maar eens mensen zo ver dat ze je geloven en je aanwijzingen volgen.

Dat er zoveel paniek is om meerdere varianten maakt voor het vaccin niet zo veel uit, deze kan vrij makkelijk aangepast worden mocht er een variant opduiken die veel dodelijker is. En wat is dodelijker? Bedenk dat Covid-19 gek is op mensen met overgewicht, onderliggende ziektes maar ook op vorm van bloedcellen, welke bloedgroep je hebt, welk DNA en andere zaken die we niet van onszelf weten. Kortom, waarom er in sommige landen veel meer doden vallen dan in andere hoeft niet perse te maken hebben met het virus maar wel de biologische samenstelling waar een land veel van heeft of al jarenlang slechte zorg en voedingsgewoonten (de VS).

Kortom, probeer je koppie erbij te houden als het gaat om paniekgevoelens.
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
24-01-2021 10:24
Nou idd.
Ik heb steeds meer de behoefte om informatie uit de media te ontwijken
Doe ik al tijden.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
24-01-2021 14:40
Off topic, maar ligt het nou aan jouw device dat jij steeds zoveel loze witruimte hebt in je berichten? Het leest vrij irritant namelijk. Twee enters zijn genoeg om een witregel tussen je eigen tekst een de quote te hebben, nu lijkt het of je er zes ofzo doet.




Dank voor de tip, ik neem in overweging of ik er iets mee doe.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
24-01-2021 08:18
Ja hoor, stiekem is het allemaal een complot en blijkt het drinken van babybloed straks het enige geneesmiddel.

Zit je aluminium hoedje lekker?
Knelt een beetje. Mijn hoofd is dikker geworden doot de corona crisis. Ben toe aan een nieuwe denk ik.
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
24-01-2021 09:33
Het is in de UK zo enorm uit de hand gelopen omdat ze EN een meer besmettelijke variant hebben EN vrij massaal gezellig hebben zitten doen in december. Dat is een situatie die je niet moet willen, tenzij je op Urk woont en gelooft dat de Here het wel zal oplossen
Laat het meer besmettelijke maar weg. Grootschalig onderzoek in Landsingerland heeft uitgewezen dat dit niet het geval is. Van de 45000 geteste mensen hebben maar 240 mensen Corona waarvan slechts 15% dus 36 stuks de Engelse variant. En dit alles een paar weken na de "vreselijke" uitbraak daar......heel bijzonder.
Ah,,, weer een nieuwe mutatie. Laat ik even mijn glazen bol te voorschijn halen. Dit betekent een verlengde lockdown, een verlengde avondklok, een verlengde sluiting van scholen.

Met een beetje geluk gaan we ook nog Engeland (waar de lockdownwetgeving is verlengd tot juli) en Duitsland (waar inmiddels de eerste strafinrichtingen voor quarantaineweigeraars zijn geopend).

Avondklok, mensen verlinken, strafinrichtingen. Collectief belang jongens. Collectief belang.
Nou...
Ik ben het er mee eens dat de objectiviteit van de media niet meer is wat het was voor corona.
Maar met de mutanten is er gewoon echt nog heel veel onduidelijk.

Over het algemeen geldt voor virussen dat de besmettelijkere mutanten een milder ziekteverloop geven, maar daar kan je niet zomaar vanuit gaan nu met corona.

Ik vind dat het goed onderzocht moet worden en tot die tijd: grenzen dicht.
Renske_ schreef:
24-01-2021 20:10
Ah,,, weer een nieuwe mutatie. Laat ik even mijn glazen bol te voorschijn halen. Dit betekent een verlengde lockdown, een verlengde avondklok, een verlengde sluiting van scholen.

Met een beetje geluk gaan we ook nog Engeland (waar de lockdownwetgeving is verlengd tot juli) en Duitsland (waar inmiddels de eerste strafinrichtingen voor quarantaineweigeraars zijn geopend).

Avondklok, mensen verlinken, strafinrichtingen. Collectief belang jongens. Collectief belang.

Edit: ik vergat er nog een.
Avondklok, mensen verlinken, strafinrichtingen. En: we volgen alleen orders op!
Alle reacties Link kopieren
Oh, daar is ons zonnestraaltje ook weer.
Altijd bereid om de dag iets vrolijker en draaglijker te maken. Fijn hoor, bedankt!
nounou
Alle reacties Link kopieren
Braziliaanse staat is corrupt. De president ervan draagt zelfs geen mondkapje op tv. Mensen komen samen, vrienden van mij, het is daar hoogzomer en aan een oceaan, het leven gaat gewoon door. Niet zoals een jaar geleden natuurlijk, maar veel is er niet veranderd.

Je kan nu ook gewoon een vlucht nemen naar Rio (voor heel weinig geld natuurlijk) zonder problemen. Ja, eerst een negatieve test afleggen en bij thuiskomst in quarantaine, maar that's it.
Veritas vos liberabit
Alle reacties Link kopieren
En de media is zelf zo subjectief als iets. Dat is een bedrijf jongens, vaak commercieel. Kliks, views, kijkers, etc brengen geld op. Ik kijk bewust ook al bijna een jaar geen tv meer. Werd er zo neerslachtig van. En de berichten zeggen een half jaar later weer iets totaal anders.

Dus nee. Ik gebruik mijn eigen verstand en ik leer uit de geschiedenis vd mensheid. Niet zo ver geleden trouwens, elke eeuw heeft zijn dieptepunten.

En ja, ik houd me aan de regels. Deze week nog negatief getest, moest voor werk. Ik kom ook alleen buiten voor werk, supermarkt en that's it. Dus verbaasde me absoluut niet :P
Veritas vos liberabit
Alle reacties Link kopieren
Geronimo2 schreef:
24-01-2021 15:41
Bedenk dat Covid-19 gek is op mensen met overgewicht, onderliggende ziektes maar ook op vorm van bloedcellen, welke bloedgroep je hebt, welk DNA en andere zaken die we niet van onszelf weten.
Kun je dat van "welke bloedgroep je hebt" even toelichten. Deze info kende ik niet.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Charlotte717 schreef:
24-01-2021 21:24
Braziliaanse staat is corrupt. De president ervan draagt zelfs geen mondkapje op tv. Mensen komen samen, vrienden van mij, het is daar hoogzomer en aan een oceaan, het leven gaat gewoon door. Niet zoals een jaar geleden natuurlijk, maar veel is er niet veranderd.

Je kan nu ook gewoon een vlucht nemen naar Rio (voor heel weinig geld natuurlijk) zonder problemen. Ja, eerst een negatieve test afleggen en bij thuiskomst in quarantaine, maar that's it.
Gestoord. En ook gewoon terugvliegen uit Brazilie!?
SweetFirefly schreef:
24-01-2021 21:44
Kun je dat van "welke bloedgroep je hebt" even toelichten. Deze info kende ik niet.
Bloedgroep A schijnt het virus te preferen boven de andere bloedgroepen
https://www.gezondheidenwetenschap.be/g ... a-infectie
Zazamaenade schreef:
24-01-2021 20:29
Oh, daar is ons zonnestraaltje ook weer.
Altijd bereid om de dag iets vrolijker en draaglijker te maken. Fijn hoor, bedankt!

My pleasure schat. Met liefde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven