Thuiswerken kind 14
dinsdag 19 mei 2020 om 23:07
Ik mag weer op kantoor werken wel paar weken thuis gewerkt. Nu mag een collega die 32 uur werkt 2 dagen thuis werken tot haar kind van 14 weer normaal naar school gaat. Want het kind zit anders hele dagen alleen thuis en heeft hulp nodig met huiswerk. Sommige collega’s vinden dat niet eerlijk want die mogen niet meer thuis werken. Wel op kantoor met 1,5 m afstand. Ik snap niet dat mijn collega’s de hele dag aan het zeuren zijn over die collega als ze thuis werkt.
Het is toch normaal dat mijn collega om vele redenen (Corona en kind) thuis mag werken? Ik weet niet hoe mee om te gaan het gezeur en geroddel verziekt mijn humeur.
Het is toch normaal dat mijn collega om vele redenen (Corona en kind) thuis mag werken? Ik weet niet hoe mee om te gaan het gezeur en geroddel verziekt mijn humeur.
dinsdag 19 mei 2020 om 23:14
Ik vind 14 wel oud, die redt zich heus wel, maar het zou me niet uitmaken hoe anderen hun leven leiden.
Wel geestig dat er zo snel al weer druk is om toch weer naar kantoor te komen en dat je thuis moet “mogen” werken. Ik dacht juist dat dat nu achter ons zou liggen bij veel werkgevers.
Ik heb geen kinderen, maar goddank hoefde al nooit tekst en uitleg te geven over waarom ik thuis werk.
Wel geestig dat er zo snel al weer druk is om toch weer naar kantoor te komen en dat je thuis moet “mogen” werken. Ik dacht juist dat dat nu achter ons zou liggen bij veel werkgevers.
Ik heb geen kinderen, maar goddank hoefde al nooit tekst en uitleg te geven over waarom ik thuis werk.
dinsdag 19 mei 2020 om 23:17
Want thuiswerken is automatisch leuker / beter? Als ik moest kiezen tussen een hangende 14 jarige puber en toffe collegas dan koos ik voor het 2e...
Anyway... het is een afspraak tussen die collega en de werkgever. mochten er anderen jaloers zijn dan kun je ze daarop wijzen... Of gewoon koptelefoon met muziek aan en het gezeur negeren... doe ik regelmatig vanwege de drukte van collegas
Anyway... het is een afspraak tussen die collega en de werkgever. mochten er anderen jaloers zijn dan kun je ze daarop wijzen... Of gewoon koptelefoon met muziek aan en het gezeur negeren... doe ik regelmatig vanwege de drukte van collegas
dinsdag 19 mei 2020 om 23:18
Ik snap beide kanten eigenlijk wel. Fijn voor collega dat ze thuis mag blijven werken zodat ze haar kind kan helpen met huiswerk maar ik snap die collega's ook wel een beetje. Misschien komt het op hen over dat je als moeder veel meer gedaan krijgt terwijl je in principe gewoon dezelfde rechten en plichten hebt? Maar daarvoor moeten ze bij de leidinggevende zijn en er heel de tijd over zeuren op de werkvloer zou ik ook irritant vinden want dat verpest de sfeer nogal.
dinsdag 19 mei 2020 om 23:20
De indeling is zodanig ingericht nu dat er voldoende ruimte is tussen bureaus.rumforviva schreef: ↑19-05-2020 23:14
dinsdag 19 mei 2020 om 23:23
Nou, volgens mij is de sfeer niet heel lekker daar, dan is thuiswerken wel de betere optie.koekie1980 schreef: ↑19-05-2020 23:17Want thuiswerken is automatisch leuker / beter? Als ik moest kiezen tussen een hangende 14 jarige puber en toffe collegas dan koos ik voor het 2e...
dinsdag 19 mei 2020 om 23:23
Dat snap ik. Maar ik bedoel, waarom mogen mensen niet gewoon lekker zelf bepalen wanneer ze eens een dagje thuis willen werken om wat voor reden dan ook? Blijkbaar zouden sommige van je collega’s ook graag thuis werken.korreltjezoutje schreef: ↑19-05-2020 23:20De indeling is zodanig ingericht nu dat er voldoende ruimte is tussen bureaus.
dinsdag 19 mei 2020 om 23:28
Nou lekker met z’n allen het OV in dan maar.korreltjezoutje schreef: ↑19-05-2020 23:20De indeling is zodanig ingericht nu dat er voldoende ruimte is tussen bureaus.
dinsdag 19 mei 2020 om 23:29
Het werk kan voor sommigen wel en sommigen niet thuis gedaan worden.
Het is nu eenmaal zo bij ons geregeld dat we weer naar kantoor komen.
Ik begrijp dat zo’n kind alleen thuis knettergek wordt zonder aanspraak thuis want geen school weinig afspreken wat ik begreep. En 14 is oud maar toch juist de leeftijd dat je niet eenzaam thuis wil zitten.
Het is nu eenmaal zo bij ons geregeld dat we weer naar kantoor komen.
Ik begrijp dat zo’n kind alleen thuis knettergek wordt zonder aanspraak thuis want geen school weinig afspreken wat ik begreep. En 14 is oud maar toch juist de leeftijd dat je niet eenzaam thuis wil zitten.
dinsdag 19 mei 2020 om 23:31
Relatief klein bedrijf en meesten komen op de fiets of met de auto. Tja en de luxe van voor de deur kunnen parkeren.Colorado1975 schreef: ↑19-05-2020 23:27Het devies is toch sowieso werk zoveel mogelijk thuis? Die regel is niet teruggetrokken. Waarom denken ze daar bij jullie anders over?
dinsdag 19 mei 2020 om 23:33
Probleem is dat het een advies is. En als je baas het werk Corona veilig inricht dan mag hij/zij zeggen dat je op je werk moet werken. En weigeren is werkweigeren want je gezondheid is als je baas het goed regelt niet meer in gevaar....Colorado1975 schreef: ↑19-05-2020 23:27Het devies is toch sowieso werk zoveel mogelijk thuis? Die regel is niet teruggetrokken. Waarom denken ze daar bij jullie anders over?
Een zebra is geen paard met strepen
dinsdag 19 mei 2020 om 23:44
Maakt niet uit of er andere oplossingen mogelijk zijn en/Of wat collega's willen.
Als zij ontevreden zijn moeten hun dat met leidinggevende bespreken. En als die bij zijn punt blijft dan is dat zo. Hoeven ze niet heel de dag zo te zanikken.
Dus accepteren of aanpakken en dan evt accepteren maar niet over bezig blijven.
Als zij ontevreden zijn moeten hun dat met leidinggevende bespreken. En als die bij zijn punt blijft dan is dat zo. Hoeven ze niet heel de dag zo te zanikken.
Dus accepteren of aanpakken en dan evt accepteren maar niet over bezig blijven.
woensdag 20 mei 2020 om 00:59
Anderhalve meter is ook geen garantie hé...
woensdag 20 mei 2020 om 01:12
Je kan de discussie niet meer horen... dus maak je er een topic over om er buiten het werk nog wat over verder te gaan?
On topic: ik zou dat ook niet eerlijk vinden als een collega daarom zou mogen thuis werken en ik niet. Sowieso in coronatijden zou het eerder moeten zijn: "werk thuis tenzij je om één of andere reden naar kantoor moet/wil komen"
On topic: ik zou dat ook niet eerlijk vinden als een collega daarom zou mogen thuis werken en ik niet. Sowieso in coronatijden zou het eerder moeten zijn: "werk thuis tenzij je om één of andere reden naar kantoor moet/wil komen"
woensdag 20 mei 2020 om 01:41
Ik zou denk ik al na twee uur roepen: “Het maakt mij geen drol uit wat jullie vinden, denken of voelen bij die regeling aangezien jullie niet mijn salaris betalen. De m/v die zijn/haar fiat aan die regeling heeft verleend wel. Dus ga òf janken bij de baas voor eenzelfde regeling vanwege eenzame cavia of wraakzuchtige hamster thuis òf ga verder op een of ander chatprogramma maar val mij er niet mee lastig”.
Ik vind het wel sneu dat je dat soort collega’s hebt. Weet je gelijk dat je over de tong gaat als je eens wat langer op het toilet blijft of een vrije dag hebt opgenomen.
Ik vind het wel sneu dat je dat soort collega’s hebt. Weet je gelijk dat je over de tong gaat als je eens wat langer op het toilet blijft of een vrije dag hebt opgenomen.
woensdag 20 mei 2020 om 06:06
Dit zou precies de reactie zijn die ik aan mijn collega zou geven als ze weer begonnen te zeuren!korreltjezoutje schreef: ↑19-05-2020 23:16Ben er zo klaar mee. Zou eigenlijk ook wel thuis willen werken als de collega er niet is, puur omdat gezeur niet te horen, maar dat mag jammer genoeg niet.
Verder kan ik het me wel voorstellen dat ze graag thuis werkt. De ene puber is de andere niet. Het enige kind hier redt zich heel zelfstandig. De andere heeft soms even hulp nodig om weer verder te kunnen (loopt dan echt even vast),
woensdag 20 mei 2020 om 06:30
Er wordt nog steeds gezegd dat je zoveel mogelijk thuis moet werken, dus ik snap niet waarom dat eerst wel zou kunnen en nu niet meer. Maar dat heeft niets met de 14-jarige te maken. Wel begrijp ik dat je een kind (ook al is het al 14) niet hele dagen alleen thuis moet laten zitten, het is een hele verantwoordelijkheid om al het schoolwerk te doen en iemand van 14 kan dat vaak niet. Mijn dochter van 16 doet álle lessen via beeldbellen en ik krijg het meteen te horen als ze er niet zou zijn, maar vriendinnen van haar die op een andere school zitten, voeren al sinds half maart vrijwel niets uit. Dat moet je niet willen.
En verder is het gewoon een kinderachtig, zielig stelletje bij jou op kantoor.
En verder is het gewoon een kinderachtig, zielig stelletje bij jou op kantoor.