Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Vader opgenomen IC

15-04-2020 23:35 169 berichten
Ik hou het even kort. Mijn vader is ivm Corona opgenomen op de IC. Hij wordt in slaap gehouden en ligt aan de beademing.

Ik hoor heel graag tips van anderen die dierbaren in deze situatie hebben gehad.
Wat kan ik doen?
Ik denk aan bijv een dagboekje bijhouden voor hem wat hij hopelijk later terug kan lezen.
Fotokaarten maken van onze familie zodat ze op de IC een beeld hebben bij hun patiënt.
Wat lekkers halen voor de IC verpleegkundigen om te laten merken dat we ze enorm dankbaar zijn voor alles wat ze doen.

Ik hoor heel graag of dit wel of geen goeie ideeën zijn en tips voor andere dingen die ik kan doen of die waardevol kunnen zijn, zijn meer dan welkom!!
Wat verschrikkelijk voor je.. ontzettend veel sterkte voor je en je familie.
Alle reacties Link kopieren
Gecondoleerd Koko, heel veel sterkte :hug:
...
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte Koko voor jou en je dierbaren.
Alle reacties Link kopieren
koko67 schreef:
24-04-2020 21:04
Mocht wel, maar hebben we niet meer gedaan. Mijn vader was diep in slaap en zou er niks meer van merken. Mijn moeder wilde niet dus we hebben gekozen om bij haar te blijven.
Het ziekenhuis belde dat papa na een aantal minuten heel rustig is gestorven. Ze hadden de bloeddrukmedicijnen stopgezet.
Het troost mij dat mijn vader er niks meer van heeft gemerkt.
Ik zit nu nog in de fase dat ik het wel met mijn hoofd weet, maar mijn gevoel wil er nog niet helemaal aan.
Mijn zo sterke vader die in zijn eentje nog de badkamer verbouwde is er ineens niet meer.
Ach lieve Koko, wat herken ik wat je schrijft...Mijn vader was ook net bezig met flink te klussen in huis.
Ik ben nu 3 weken verder, maar ook nu nog vind ik alles heel onwerkelijk en raar.

Mijn vader was ook diep in slaap, ben er wel bij geweest, en naar mijn gevoel kan ik inderdaad zeggen dat mensen die zo diep slapen er inderdaad niks van merken. Voor mij ook een troost.

Mag ik vragen waarom je moeder er niet bij wilde zijn? Als het te privé is: alle begrip! Je mag me ook altijd een pb sturen, als je dat prettig vind.

En nu moet je in deze bizarre tijd een uitvaart plannen, die totaal anders zal zijn. Dat vond ik erg confronterend en verdrietig, maar van de andere kant ook mooi en intiem. Ik hoop dat jullie daar ook een weg in vinden en een mooi en waardevol afscheid kunnen hebben.
Alle reacties Link kopieren
[quote=sjansje post_id=31286716 time=1587767340 user_id=176107]
Mag ik vragen waarom je moeder er niet bij wilde zijn? Als het te privé is: alle begrip! Je mag me ook altijd een pb sturen, als je dat prettig vind.

Mijn moeder was erg overstuur, elke dag is ze bij mijn vader geweest toen hij aan de beademing lag. De laatste dag zei ze mij dat het leek op papa daar niet meer lag. Hij lag op zijn buik en zijn gezicht begon op,te zwellen.
Ze wilde er op het laatste moment niet meer bij omdat ze bang was dat dit beeld altijd zou blijven i.p.v. de mooie beelden die ze heeft van pa in haar herinnering.
Alle reacties Link kopieren
koko67 schreef:
25-04-2020 10:41
Begrijpelijk van je moeder. Ik had mijn vader in al de tijd dat hij in het ziekenhuis lag niet meer gezien, en de aanblik was inderdaad, zwak uitgedrukt, niet prettig.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het nu met jou Sjansje? Is het al ingedaald bij jou? Ik heb echt nog steeds het gevoel dat het allemaal niet waar is. En hoe is het met je moeder?
Alle reacties Link kopieren
koko67 schreef:
25-04-2020 22:59
Hoe is het nu met jou Sjansje? Is het al ingedaald bij jou? Ik heb echt nog steeds het gevoel dat het allemaal niet waar is. En hoe is het met je moeder?
Dat gevoel heb ik ook nog steeds. Alsof ik in een slechte film ben beland.
Ik probeer "gewoon" te doen, ook voor mijn dochter, en dat lukt eigenlijk ook best wel geloof ik, maar ben er in mijn hoofd steeds mee bezig. Ook erg moe, maar slaap ook slecht. Droom veel over zijn laatste uren.

Mijn stiefmoeder is natuurlijk ook erg verdrietig. Voor haar is het anders, ik heb thuis afleiding, kan praten, lachen en huilen met mijn man en dochter. Zij is echt alleen nu.

Lukt het plannen van de uitvaart een beetje? Raar hé, dat alles telefonisch of per mail moet, en dat er maar maximaal 30 mensen mogen komen.

Heb jij ook kinderen?
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend verdrietig . Gecondoleerd en veel sterkte.. :hug:
Alle reacties Link kopieren
sjansje schreef:
26-04-2020 01:29
Dat gevoel heb ik ook nog steeds. Alsof ik in een slechte film ben beland.
Ik probeer "gewoon" te doen, ook voor mijn dochter, en dat lukt eigenlijk ook best wel geloof ik, maar ben er in mijn hoofd steeds mee bezig. Ook erg moe, maar slaap ook slecht. Droom veel over zijn laatste uren.
Mijn stiefmoeder is natuurlijk ook erg verdrietig. Voor haar is het anders, ik heb thuis afleiding, kan praten, lachen en huilen met mijn man en dochter. Zij is echt alleen nu.
Lukt het plannen van de uitvaart een beetje? Raar hé, dat alles telefonisch of per mail moet, en dat er maar maximaal 30 mensen mogen komen.
Heb jij ook kinderen?
De uitvaart wordt geregeld met een begrafenisondernemer die via de computer met ons praat. En inderdaad, verder met mail en app.
We hebben een livestream geregeld, dus mensen kunnen thuis meekijken. Heel maf allemaal.
Ik heb 2 kinderen en die zijn ook erg verdrietig. We zijn gisteren bezig geweest om foto's uit te zoeken die we laten zien op de begrafenis.
Jeetje, heftig is dat.
Alle reacties Link kopieren
Peertjes schreef:
26-04-2020 05:13
Wat ontzettend verdrietig . Gecondoleerd en veel sterkte.. :hug:
Dank je wel.
Alle reacties Link kopieren
Gecondoleerd Sjansje en Koko
Wat schrik ik van je bericht koko, gecondoleerd. Wat onwerkelijk moet dit voor je. Ik wens je heel veel kracht en sterkte toe voor de komende periode.

Mijn vader ligt nog op de IC, hij is overgebracht naar een academisch ziekenhuis omdat hij achteruit ging. Het is nu weer stabiel en het is weer afwachten...
Alle reacties Link kopieren
Decadence schreef:
27-04-2020 08:31
Wat schrik ik van je bericht koko, gecondoleerd. Wat onwerkelijk moet dit voor je. Ik wens je heel veel kracht en sterkte toe voor de komende periode.

Mijn vader ligt nog op de IC, hij is overgebracht naar een academisch ziekenhuis omdat hij achteruit ging. Het is nu weer stabiel en het is weer afwachten...
Wat een zorgen.. Hoop dat hij gauw verbeterd!!
Alle reacties Link kopieren
Decadence schreef:
27-04-2020 08:31
Wat schrik ik van je bericht koko, gecondoleerd. Wat onwerkelijk moet dit voor je. Ik wens je heel veel kracht en sterkte toe voor de komende periode.

Mijn vader ligt nog op de IC, hij is overgebracht naar een academisch ziekenhuis omdat hij achteruit ging. Het is nu weer stabiel en het is weer afwachten...
Heel veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Decadence. Ik hoop op herstel voor jouw vader.
Alle reacties Link kopieren
Decadence schreef:
27-04-2020 08:31
Wat schrik ik van je bericht koko, gecondoleerd. Wat onwerkelijk moet dit voor je. Ik wens je heel veel kracht en sterkte toe voor de komende periode.

Mijn vader ligt nog op de IC, hij is overgebracht naar een academisch ziekenhuis omdat hij achteruit ging. Het is nu weer stabiel en het is weer afwachten...
Ach Decadence, wat klote!
Bizar hoe grillig het ziektebeeld is.
Worden jullie wel goed op de hoogte gehouden van alles?
Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Veel sterkte Decadence
Ik duim voor jullie :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ligt hij nog steeds aan de beademing Decadence?
Alle reacties Link kopieren
Het even paar dagen niet gevolgd hier dus schrik van de berichten. Koko gecondoleerd en veel sterkte. Ook voor de anderen die nu tussen hoop en vrees leven.
Decadence schreef:
27-04-2020 08:31
Wat schrik ik van je bericht koko, gecondoleerd. Wat onwerkelijk moet dit voor je. Ik wens je heel veel kracht en sterkte toe voor de komende periode.

Mijn vader ligt nog op de IC, hij is overgebracht naar een academisch ziekenhuis omdat hij achteruit ging. Het is nu weer stabiel en het is weer afwachten...
Decadence,veel sterkte toegewenst! :hug:

Voor Sjansje en Koko ook een dikke :hug: !
koko67 schreef:
27-04-2020 12:36
Ligt hij nog steeds aan de beademing Decadence?
Ja hij ligt nog aan de beademing. Ik heb nog hoop, maar mijn hoop wordt wel met de dag minder...
Alle reacties Link kopieren
Wat heftig Decadence, ik wens je heel veel sterkte!

Probeer de hoop niet op te geven. Een grillig verloop met veel tegenslagen is juist kenmerkend voor covid. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Veel sterkte Decadence! :hug:
Alle reacties Link kopieren
:hug:
Wat een vreselijke situatie voor jullie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven