Coronavirus COVID-19 alle pijlers

vegan sondevoeding

04-04-2020 13:29 301 berichten
Sondevoeding op de IC, is die in Nederland ook in veganistische variant verkrijgbaar?
Houden ziekenhuizen daar rekening mee?

Lactosevrije zullen er zijn, maar zijn die ook vegan?
Reken er maar niet op
Alle reacties Link kopieren
Dat lijkt me nou ook niet echt belangrijk. De ic gaat om overleven, niet om principes.
Promethium schreef:
04-04-2020 13:31
Dat lijkt me nou ook niet echt belangrijk. De ic gaat om overleven, niet om principes.
Even los van andere dingen, als je dat spul lange tijd niet hebt gegeten kun je darmklachten krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al 5x begonnen aan een reactie. Serieuze vraag: zijn er echt mensen die sondevoeding zullen weigeren omdat het niet vegan is?
Alle reacties Link kopieren
snug schreef:
04-04-2020 13:32
Even los van andere dingen, als je dat spul lange tijd niet hebt gegeten kun je darmklachten krijgen.
Ze monitoren je bijzonder goed op een ic, dus ik zou me er geen zorgen over maken.
Pergamon schreef:
04-04-2020 13:34
Ik ben al 5x begonnen aan een reactie. Serieuze vraag: zijn er echt mensen die sondevoeding zullen weigeren omdat het niet vegan is?
Als die er zijn.. moeten zij weten.
Alle reacties Link kopieren
Dit
Is
Niet
Waar





Toch?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
snug schreef:
04-04-2020 13:32
Even los van andere dingen, als je dat spul lange tijd niet hebt gegeten kun je darmklachten krijgen.

Dat lijkt me momenteel niet je grootste zorg als je in deze tijd op de IC wordt opgenomen?
snug schreef:
04-04-2020 13:32
Even los van andere dingen, als je dat spul lange tijd niet hebt gegeten kun je darmklachten krijgen.
Op de ic heb je grotere zorgen dan eventuele darmklachten denk ik.
Alle reacties Link kopieren
snug schreef:
04-04-2020 13:32
Even los van andere dingen, als je dat spul lange tijd niet hebt gegeten kun je darmklachten krijgen.
Dat is inderdaad wel problematisch, als je op de Intensive Care ligt.
Alle reacties Link kopieren
snug schreef:
04-04-2020 13:29
Sondevoeding op de IC, is die in Nederland ook in veganistische variant verkrijgbaar?
Houden ziekenhuizen daar rekening mee?

Lactosevrije zullen er zijn, maar zijn die ook vegan?
Ik denk als jij op de ic ligt je het aan je reet zal roesten wat je binnenkrijgt. Is dit echt een first world problem?
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Als je al verzwakt bent, wil je niet ook nog eens darmklachten. Zal je immuunsysteem ook niet erg fijn vinden.

Los daarvan, die vraag zullen ziekenhuizen toch vaker gehoord hebben. Ben benieuwd.
Kom op hoor...
natuurlijk niet, als je op de IC ligt moet je volwaardige voeding krijgen. Vegan is dat niet.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
04-04-2020 13:34
Ik ben al 5x begonnen aan een reactie. Serieuze vraag: zijn er echt mensen die sondevoeding zullen weigeren omdat het niet vegan is?
Dat vraag ik me ook af. Ik ben zelf vega en hang tegen vegan aan, maar vegan sondevoeding...nee, het zou niet eens in me opkomen. En eventuele darmklachten lijken me in deze medische crisis niet onoverkomelijk.

Als googelt op vegan sondevoeding kom je trouwens wel hits tegen.

En het is wel een goede vraag voor al die vraag- antwoordrubrieken in onze nationale nieuwsmedia, dus TO, stuur gewoon in!
't Is al met al een heel gedoe
snug schreef:
04-04-2020 13:32
Even los van andere dingen, als je dat spul lange tijd niet hebt gegeten kun je darmklachten krijgen.
welnee
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zelf wat voorraad inslaan, dan kun je die meenemen als je wordt opgenomen.
Denk je dat ze daar tijd voor hebben nu, om speciale inkopen te doen?
Alle reacties Link kopieren
snug schreef:
04-04-2020 13:32
Even los van andere dingen, als je dat spul lange tijd niet hebt gegeten kun je darmklachten krijgen.
Zoals deze crisis duidelijk maakt dat we niet overal goed op voorbereid zijn.
Als vegan ben je dus niet voorbereid op een crisis.
Das jammer.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Dit is niet serieus toch?

Ik heb coeliakie en de vraag of ziekenhuizen glutenvrije sondevoeding hebben, is wel het laatste waar ik mij druk om maak als ik op de IC lig.
anoniem_327839 wijzigde dit bericht op 04-04-2020 13:44
74.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als jij op de IC ligt is dat niet omdat het zo goed met je gaat...
Maar goed er is idd sondevoeding die iig lactosevrij en kippeneiwitvrij is
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
04-04-2020 13:39
welnee
Echt wel. Ik eet voornamelijk vegan. Heb eens per ongeluk uit automatisme koffie besteld met gewone melk. Buikpijn als een malle daarna. Lag echt aan de koemelk.
Daarna nooit meer. Ook geen buikpijn meer gehad. Had het al maanden niet meer op toen ik het dronk.
Hoor dit van meer vegans.

Maar even on topic: denk idd dat vegan sondevoeding je laatste zorg is op de ic.
badmuts111 schreef:
04-04-2020 13:42
Maar goed er is idd sondevoeding die iig lactosevrij en kippeneiwitvrij is
Wat leuk.
Echt het is maar waar je je druk over maakt op dat moment.
Alle reacties Link kopieren
Nou, als je lichaam lactose ontwend is, kun je daar echt wel serieuze darmklachten van krijgen. En je lichaam gaat daar tegen in gevecht. Lijkt me niet wenselijk als je daar al voor je leven ligt te vechten.

Hoewel vegan een keuze is, en lactosevrij moeten eten/drinken niet, lijkt het me jn beide gevallen niet wenselijk dat je lichaam zich ook nog eens met een darmreactie bezig moet houden. Zo'n hele gekke vraag vind ik het dus niet.
Maar ik lees nu net dat er idd lactosevrij bestaat, dus probleem opgelost, toch? :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven