Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Versoepelingen terugdraaien

01-08-2020 14:44 818 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er nog meer een voorstander van om de versoepelingen terug te draaien??
Vandaag maar liefst 431 besmettingen en de ziekenhuisopnames en ics lopen ook weer langzaam voller..

Als we geen versoepelingen terugdraaien zijn we binnen no time weer terug van waar we van daan komen.
Ik zeg: mondkapjes op, horeca weer dicht en weer zoveel mogelijk thuisblijven. Kom op jongens, hoe moeilijk is het nou??

Wie is hier ook voorstander van?

Totaal aantal stemmen: 336

ja (34%)
nee (66%)
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
01-08-2020 16:39
Wat mij betreft niet nee. Maar er moet wel veeeeel beter worden gehandhaafd.
Daarnaast vind ik dat we de grenzen moeten sluiten voor Duitsers en Belgen, gezien die zich totaal niet aan de 1,5 meter afstand regel houden.
Op drukke plekken mag wat mij betreft ook een mondneuskapjes plicht komen.
Huh, waarom zouden Belgen zich niet aan de 1,5 meter regel houden? Precies hetzelfde als bij jullie hoor. De meerderheid houdt zich eraan, een minderheid vertikt het.
Life is short. Eat dessert first.
mondkapjes prima. Horeca weer meer letten op 1,5 meter prima. In de buitenlucht krampachtig doen? Nee. Scholen dicht? Pertinent niet. Streng optreden tegen jongeren die feestjes geven en zich ronduit asociaal gedragen, absoluut. Maar ik vind dat veel jongeren uberhaupt van god los zijn. Opvoedkamp is mijn idee :A:
Voor degenen die voor terugdraaien zijn, hoe zien jullie de economische gevolgen? Wat zou er dan wel/niet teruggedraaid moeten worden?
Nee gestemd.
Dit is toch precies wat de overheid wilde? Geen piek, weinig mensen op de IC, langzame verspreiding en hopelijk groepsimmuniteit. En die bereik je dus zo. Er is totaal geen reden voor paniek, want het aantal besmettingen en opnames is prima bij te benen. En dat was de hele tijd al de bedoeling. Afvlakken van de curve, en zie hier, een afgevlakte curve :)
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
01-08-2020 17:31
Nee gestemd.
Dit is toch precies wat de overheid wilde? Geen piek, weinig mensen op de IC, langzame verspreiding en hopelijk groepsimmuniteit. En die bereik je dus zo. Er is totaal geen reden voor paniek, want het aantal besmettingen en opnames is prima bij te benen. En dat was de hele tijd al de bedoeling. Afvlakken van de curve, en zie hier, een afgevlakte curve :)
Dit zal ik geen langzame verspreiding noemen! De aantallen schieten als paddestoelen omhoog en het eind is nog niet in zicht.
Dweilstok schreef:
01-08-2020 17:46
Dit zal ik geen langzame verspreiding noemen! De aantallen schieten als paddestoelen omhoog en het eind is nog niet in zicht.
Jij bent duidelijk voor terugdraaien. Vertel eens hoe je dat dan voor je ziet? Wat moet er precies teruggedraaid worden? Daar ben ik dan wel heel benieuwd naar...
Dweilstok schreef:
01-08-2020 17:46
Dit zal ik geen langzame verspreiding noemen! De aantallen schieten als paddestoelen omhoog en het eind is nog niet in zicht.
Alleen het aantal vastgestelde besmettingen groeit, het aantal ziekenhuisopnames is stabiel laag en op de ic ligt bijna niemand meer met corona, mede omdat er nu meer bekend is en patiënten beter behandeld kunnen worden.

Ik merkte afgelopen week bij vakantie in Noord Nederland wel een enorm verschil met mijn thuisregio wat betreft laksheid omtrent het opvolgen van de regels, maar er zijn daar geen haarden, ondanks dat gedrag. Wat meer geluk dan wijsheid is wellicht, maar sowieso is een regionale aanpak dus zinniger. Alle horeca in Nederland sluiten omdat het in Rotterdam de spuigaten uitloopt is niet zinvol.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
01-08-2020 17:15
Huh, waarom zouden Belgen zich niet aan de 1,5 meter regel houden? Precies hetzelfde als bij jullie hoor. De meerderheid houdt zich eraan, een minderheid vertikt het.
Ik denk dat ze bedoelt dat de Belgen die naar Nederland komen het vaak niet doen. Maar Nederlandse toeristen in België ook niet neem ik aan. Over het algemeen houden toeristen zich gewoon minder aan de regels.
Dweilstok schreef:
01-08-2020 17:46
Dit zal ik geen langzame verspreiding noemen! De aantallen schieten als paddestoelen omhoog en het eind is nog niet in zicht.
400 besmettingen op 17 miljoen mensen. Gemiddeld 2 ic opnames per dag over de afgelopen 3 dagen, op 17 miljoen mensen. Ik vind dat geen cijfers waarvan we zo in paniek moeten schieten hoor. Dit is prima te handelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben voor handhaving van de huidige maatregelen met een aantal toevoegingen:
- Testen op vliegvelden en aan de grenzen
- Avondklok
- strenger toezicht in cafe's en op terrassen
IC’s lopen helemaal niet vol.
Ik las gisteren dat de meeste besmettingen achter de voordeur plaats vinden. Er worden weer massaal feestjes gevierd. Er is daar weinig controle en ook weinig tegen te doen.
Buiten zijn er bijna geen besmettingen.
*Sally* schreef:
01-08-2020 18:01
IC’s lopen helemaal niet vol.

Nee precies, in de ziekenhuizen en op de IC is alles helemaal onder controle.

Ik zie echt geen reden om iets terug te draaien. Laten we vooral met zijn allen normaal blijven nadenken.
amarna schreef:
01-08-2020 17:59
Ik ben voor handhaving van de huidige maatregelen met een aantal toevoegingen:
- Testen op vliegvelden en aan de grenzen
- Avondklok
- strenger toezicht in cafe's en op terrassen
Avondklok? Waarom? Is aangetoond dat in de avond na een bepaald tijdstip de meeste besmettingen plaatsvinden?
Een avondklok is echt nogal ingrijpend en treft niet alleen de zuipende jeugd.
PietjeBello schreef:
01-08-2020 15:29
En dat noem jij een behandeling? Preventief “het risico beperken” is anders dan behandelen. Er is geen behandeling voor Corona. Het is dus logisch dat mensen besmet worden. En doordat er geen aantoonbare behandeling is gaan er mensen zo dood. Zo simpel is het. Net als elk jaar met de griep. En nee, ik vergelijk Corona niet met de griep, maar daar gaan óók mensen aan dood. En theoretisch gezien zou je bij de griep ook jouw argument/motto er ook in kunnen gooien “het risico beperken door social distancing“. Maar dat doen we ook niet. Je kan het leven en burgers niet 24/7 beperken voor jarenlang.
Er zijn inmiddels wel behandelingen. Volg je geen nieuws?
Alle reacties Link kopieren
Zowizo schreef:
01-08-2020 17:56
Jij bent duidelijk voor terugdraaien. Vertel eens hoe je dat dan voor je ziet? Wat moet er precies teruggedraaid worden? Daar ben ik dan wel heel benieuwd naar...
Jij bent deze forummer nog niet vaak tegengekomen, denk ik? :proud:

De IC zou al weken overrompeld zijn. Wanneer was het, dweilstok? In juni zouden we het wel zien en zou alles omvallen?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
01-08-2020 17:57
Ik denk dat ze bedoelt dat de Belgen die naar Nederland komen het vaak niet doen. Maar Nederlandse toeristen in België ook niet neem ik aan. Over het algemeen houden toeristen zich gewoon minder aan de regels.
Is dat zo? In Frankrijk weinig van gemerkt. Waarom zou je herrie zoeken met de lokale autoriteiten...mijn Frans is daar niet goed genoeg voor. Dus braaf mondkapje op waar het moet, afstand gehouden en gezond verstand gebruikt qua drukte opzoeken. Het is zo moeilijk niet.

De eerste versoepelingen die teruggedraaid mogen worden zou horeca, evenementen/recreatie en massa bijeenkomsten zijn. Dat is een economische ramp voor die sectoren, maar daar is een groter risico door de onachtzaamheid/laksheid en dus besmettingsgevaar.
doornroosje9 schreef:
01-08-2020 18:05
Jij bent deze forummer nog niet vaak tegengekomen, denk ik? :proud:

De IC zou al weken overrompeld zijn. Wanneer was het, dweilstok? In juni zouden we het wel zien en zou alles omvallen?

Euhm nee nog maar 1 keer inderdaad... ik had dus moeten loepen? Sjonge jonge ik leer het nooit :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
01-08-2020 17:31
Nee gestemd.
Dit is toch precies wat de overheid wilde? Geen piek, weinig mensen op de IC, langzame verspreiding en hopelijk groepsimmuniteit. En die bereik je dus zo. Er is totaal geen reden voor paniek, want het aantal besmettingen en opnames is prima bij te benen. En dat was de hele tijd al de bedoeling. Afvlakken van de curve, en zie hier, een afgevlakte curve :)
Groepsimuniteit is niet mogelijk ivm snelle afname van antistoffen in het bloed.

Beheersten met o.a. regionale lockdown, handhaven enz lijkt mij t meest realistisch
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
01-08-2020 17:57
Ik denk dat ze bedoelt dat de Belgen die naar Nederland komen het vaak niet doen. Maar Nederlandse toeristen in België ook niet neem ik aan. Over het algemeen houden toeristen zich gewoon minder aan de regels.
Ah, zou kunnen idd, dat toeristen iets makkelijker zijn.

Ik ben een paar weken geleden een weekend in Nederland geweest en afstand gehouden voor zover dat mogelijk was. In het hotel was alles perfect geregeld en mensen stapten opzij om elkaar door te laten. Alleen in het centrum was het drukker en was 1,5 m afstand houden soms niet mogelijk. Maar ik panikeer ook niet als ik maar 1 meter afstand kan houden eigenlijk.
Life is short. Eat dessert first.
pipootje schreef:
01-08-2020 18:03
Er zijn inmiddels wel behandelingen. Volg je geen nieuws?
Nou probleem opgelost dan toch. Dan maken al die IC cijfers en ziekenhuis opnames ook niet meer uit. Maatregelen zijn dan ook niet meer nodig. Medicijn en klaar. :roll:

Of kijk je zelf geen nieuws?
anoniem_130961 wijzigde dit bericht op 01-08-2020 18:08
1.22% gewijzigd
amarna schreef:
01-08-2020 17:59
Ik ben voor handhaving van de huidige maatregelen met een aantal toevoegingen:
- Testen op vliegvelden en aan de grenzen
- Avondklok
- strenger toezicht in cafe's en op terrassen

Aub geen avondklok! Tis geen oorlog...
Plus het virus kent ook geen tijden of grenzen... overdag verspreid het ook toch?
Alle reacties Link kopieren
Zowizo schreef:
01-08-2020 17:30
Voor degenen die voor terugdraaien zijn, hoe zien jullie de economische gevolgen? Wat zou er dan wel/niet teruggedraaid moeten worden?
Ik heb een financiele achtergrond en ik ben voorstander van terugdraaien, per direct. Een lockdown met een sluiting van scholen raakt de economie harder, dan nu de restaurants en cafe's te sluiten. Neemt niet weg dat mensen zich verantwoordelijker moeten gedragen. De infectiegraad zal niet "zomaar" verminderen. Dus liever nu kortstondig dan over een paar weken langer.
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
01-08-2020 18:08
Groepsimuniteit is niet mogelijk ivm snelle afname van antistoffen in het bloed.

Beheersten met o.a. regionale lockdown, handhaven enz lijkt mij t meest realistisch
Echt wel. Immuniteit hangt niet alleen af van de antistoffen in het bloed. Mensen die Corona gehad hebben zijn immuun. Google maar eens op T-cellen en immuniteit.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Luca12 schreef:
01-08-2020 18:09
Ik heb een financiele achtergrond en ik ben voorstander van terugdraaien, per direct. Een lockdown met een sluiting van scholen raakt de economie harder, dan nu de restaurants en cafe's te sluiten. Neemt niet weg dat mensen zich verantwoordelijker moeten gedragen. De infectiegraad zal niet "zomaar" verminderen. Dus liever nu kortstondig dan over een paar weken langer.
Dat ben ik geheel met je eens, maar het lijkt mij dat de scholen sowieso niet weer hoeven te sluiten, ook niet als het verder oploopt. Het versoepelen van die maatregel heeft de besmettingen helemaal niet doen toenemen, sterker nog, nu ze wel oplopen, is het zomervakantie en zijn de scholen juist dicht. Dus ik vraag me af of nu nog niet ingrijpen automatisch betekent dat "dus" straks de scholen dichtgaan. Dat zou dan alleen maar een symbolische daad zijn, die niets oplost en wel veel aanricht.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven