Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Versoepelingen terugdraaien

01-08-2020 14:44 818 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er nog meer een voorstander van om de versoepelingen terug te draaien??
Vandaag maar liefst 431 besmettingen en de ziekenhuisopnames en ics lopen ook weer langzaam voller..

Als we geen versoepelingen terugdraaien zijn we binnen no time weer terug van waar we van daan komen.
Ik zeg: mondkapjes op, horeca weer dicht en weer zoveel mogelijk thuisblijven. Kom op jongens, hoe moeilijk is het nou??

Wie is hier ook voorstander van?

Totaal aantal stemmen: 336

ja (34%)
nee (66%)
doornroosje9 schreef:
01-08-2020 18:41
Heel zeker!

Ik had een tijdje geleden iets gepost over die ontdekking over stolsels en dat ze nu heel snel bloedverdunners geven. De sterftekans ging van 40% naar 3,85% op de IC.
Susan schreef:
01-08-2020 18:43
Die bloedverdunners worden al een tijd gegeven, dexamethason wordt ook al toegepast. Of ze merkbaar minder patiënten door de vingers zien glippen weet ik niet, ik neem aan van wel, maar op dit moment is het aantal patiënten in ziekenhuizen sowieso erg laag, dus dan zie je het effect natuurlijk minder snel dan wanneer er veel mensen liggen. Maar goed, weinig mensen in het ziekenhuis is alleen maar nóg beter.

Oh, dat is fijn om te horen!

Ik denk niet dat er een enkele ‘cure’ gaat zijn.

Maar een heleboel inzichten/behandelingen samen maken corona hopelijk tot iets wat te beheersen is in de toekomst. :)
redbulletje schreef:
01-08-2020 18:42
Alleen de horeca dicht 's avonds zet geen zoden aan de dijk gezien de vele illegale feesten in natuurgebieden. Dus wél een harde avondklok met flinke boetes. Mensen kunnen overdag en vroeg in de avond eten en drinken in de horeca en dan braaf naar huis. Dan zullen er nog mensen zijn die gezamenlijk in eigen tuin doorzakken maar niet in zulke grote groepen als nu.
Maar illegale feesten zijn nu ook al illegaal dus er is geen avondklok nodig om daar tegen op te treden.
Alle reacties Link kopieren
steampunk11111111 schreef:
01-08-2020 18:48
Ik denk niet dat er een enkele ‘cure’ gaat zijn.
Er is al een antistof gevonden die uitvoerig is getest, een farmaceut in Amerika is bezig daar een medicijn van te maken. Dus dat zal er ook echt wel komen, alleen gaat daar natuurlijk wel wat tijd overheen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
steampunk11111111 schreef:
01-08-2020 18:48
Oh, dat is fijn om te horen!

Ik denk niet dat er een enkele ‘cure’ gaat zijn.

Maar een heleboel inzichten/behandelingen samen maken corona hopelijk tot iets wat te beheersen is in de toekomst. :)
No shit sherlock. Het is een virus hè?
*Sally* schreef:
01-08-2020 18:50
Maar illegale feesten zijn nu ook al illegaal dus er is geen avondklok nodig om daar tegen op te treden.
Maar ze delen geen boetes uit. En het 's nachts nog op straat hangen is officieel niet verboden dus daar kan men niet eens iets tegen doen.
Alle reacties Link kopieren
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... na-erasmus
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Voor degene die tegen stemden. Hoe denken jullie dat we weer op t rechte spoor kunnen komen?
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
01-08-2020 15:37
Ik voel me echt wereldvreemd geloof ik, dat ik echt hier niet zie gebeuren wat jullie allemaal meemaken.
Hier ook niet hoor.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Dweilstok schreef:
01-08-2020 18:57
Voor degene die tegen stemden. Hoe denken jullie dat we weer op t rechte spoor kunnen komen?
Reageer jij maar eerst op wat vragen. Deal?
Dweilstok schreef:
01-08-2020 18:57
Voor degene die tegen stemden. Hoe denken jullie dat we weer op t rechte spoor kunnen komen?
Het is zomer dus je kunt voor jezelf het risico vermijden door alleen sociale buitendingen te doen. En degenen die nu ziek worden die kunnen je hopelijk in het najaar/winter niet meer aansteken.
Welke regel ik per direct terug zou willen:
- met maximaal 1 persoon boodschappen doen of winkelen.

Kleine moeite met weinig impact op het dagelijks leven. Zo blijft het hopelijk wat rustiger en blijft de economie wel draaien.
Eames6 schreef:
01-08-2020 19:01
Welke regel ik per direct terug zou willen:
- met maximaal 1 persoon boodschappen doen of winkelen.
Die zou eigenlijk altijd wel mogen blijven gelden (in elk geval zonder kinderen naar de supermarkt)
amarna schreef:
01-08-2020 18:38
Heb net nog (in een radioprogramma) gehoord dat met name de jeugd in de horeca laat op de avond de teugels laat vieren. Onder invloed van alcohol waatschijnlijk. Vroegere sluiting van horeca zou er bij kunnen helpen om dat effect tegen te gaan.

NB: ik bedoel geen avondklok als in oorlogsgebieden waar na 22.00 uur o.i.d niemand meer op straat mag.
Hoe dan wel?
Dweilstok schreef:
01-08-2020 18:57
Voor degene die tegen stemden. Hoe denken jullie dat we weer op t rechte spoor kunnen komen?

Een topic openen en dan zelf niet op vragen reageren maar wel een tegenvraag stellen. Beetje jammer wel...
Alle reacties Link kopieren
Dweilstok schreef:
01-08-2020 17:46
Dit zal ik geen langzame verspreiding noemen! De aantallen schieten als paddestoelen omhoog en het eind is nog niet in zicht.
En zodra de ziekenhuisopnames te hard stijgen zullen de maatregelen aangescherpt worden.

Het enige criterium is of de ziekenhuizen het aankunnen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Eames6 schreef:
01-08-2020 19:01
Welke regel ik per direct terug zou willen:
- met maximaal 1 persoon boodschappen doen of winkelen.

Kleine moeite met weinig impact op het dagelijks leven. Zo blijft het hopelijk wat rustiger en blijft de economie wel draaien.
Volgens mij is er nog steeds geen bewezen besmetting vanuit de supermarkt dus of dat nou zoden aan de dijk zet...

Beter ligt de focus op de plekken waar veel besmettingen plaats vinden: kroegen en familiebijeenkomsten.
Dweilstok schreef:
01-08-2020 18:57
Voor degene die tegen stemden. Hoe denken jullie dat we weer op t rechte spoor kunnen komen?
De huidige regels handhaven.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
01-08-2020 19:03
Die zou eigenlijk altijd wel mogen blijven gelden (in elk geval zonder kinderen naar de supermarkt)
Als jij het geld betaalt dat ik kwijt ben aan oppas om zonder kinderen naar de supermarkt te gaan.

Dan vind ik het prima.
Cookielover schreef:
01-08-2020 19:07
Als jij het geld betaalt dat ik kwijt ben aan oppas om zonder kinderen naar de supermarkt te gaan.

Dan vind ik het prima.
Aan een riempje bij de ingang binden.
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
01-08-2020 19:07
Aan een riempje bij de ingang binden.
Oh ja, goed idee :idee: En daarna een snoepje voor het wachten.
Cookielover schreef:
01-08-2020 19:07
Als jij het geld betaalt dat ik kwijt ben aan oppas om zonder kinderen naar de supermarkt te gaan.

Dan vind ik het prima.
Doet je man de boodschappen of jij wanneer man thuis is.
Cookielover schreef:
01-08-2020 19:08
Oh ja, goed idee :idee: En daarna een snoepje voor het wachten.
Precies.
redbulletje schreef:
01-08-2020 19:08
Doet je man de boodschappen of jij wanneer man thuis is.
Niet iedereen heeft een man of oppas.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
01-08-2020 19:08
Doet je man de boodschappen of jij wanneer man thuis is.
Als je een kind hebt betekent dat niet dat je ook een man hebt.
Alle reacties Link kopieren
Cookielover schreef:
01-08-2020 19:10
Als je een kind hebt betekent dat niet dat je ook een man hebt.
Gek.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven