Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Zorgen over of vakantie door kan gaan (NL rood?), wie?

06-07-2021 17:09 2353 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft zorgen over of zijn/haar vakantie door kan gaan (zoals gehoopt)? Bijvoorbeeld door de huidige oplopende besmettingen in NL (waardoor andere landen ons misschien niet willen zonder quarantaine bijv.) of door problemen met testen. Of of je vaccinatie wel geldig is op moment van vertrek bijvoorbeeld, of gedoe met de app?

Deel hier je zorg, hoop en ervaringen, misschien kunnen we elkaar helpen. Ik wens iedereen alvast een fijne en onbezorgde vakantie :sun: !
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
22-07-2021 21:19
Dat is streng. Begrijpelijk wel, bij doorreizen mag je amper je auto uit dus dan is het logisch dat een dagje shoppen niet zomaar kan.
Wij komen met de trein door Duitsland en stappen over in Duitsland. Iemand enig idee of een kind dan getest moet zijn? Ik kan het nergens vinden. Kind is 11.
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
23-07-2021 09:11
Kan iemand mij vertellen wat er nog zo leuk is om op vakantie te gaan met al die regels, testen etc.

En waarom je perse op vakantie wil tijdens een pandemie? Reizen is de grootste oorzaak van het verspreiden van het virus en mutaties.

Dit is een oprechte vraag want ik begrijp dit echt niet. Begrijp werkelijk niet hoe dit ontspannend is.
Omdat we daar in Frankrijk heerlijk de rust en ruimte hebben, prachtige natuur, ontspanning. Hier in onze woonplaats is het momenteel alweer hutjemutje druk.
Omdat we na een heftig jaar (niet enkel door corona en thuisonderwijs) enorm toe zijn aan deze rust en ontspanning en een deel van ons gezin dat met thuisblijven niet gaat krijgen.
Dus ja, wij gaan lekker, hopen we. De enige testen zijn voor ons vooraf, in het land zelf hebben we nergens meer last van, dus zoveel gedoe is dat niet.

Ik vind het oprecht wel vervelend dat je je, ondanks dat je je gewoon aan de regels houdt, elke keer moet verdedigen waarom je in vredesnaam op vakantie gaat.
Als iedereen er nou eens zelf op let dat hij/zij zich aan de regels houdt, dan hoeft volgens mij niemand Roomser dan de paus te zijn. En wil je dat wel graag, prima. Maar dat snap ik dan dus weer niet.
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
23-07-2021 09:11
Kan iemand mij vertellen wat er nog zo leuk is om op vakantie te gaan met al die regels, testen etc.

En waarom je perse op vakantie wil tijdens een pandemie? Reizen is de grootste oorzaak van het verspreiden van het virus en mutaties.

Dit is een oprechte vraag want ik begrijp dit echt niet. Begrijp werkelijk niet hoe dit ontspannend is.
Je kan overal corona oplopen, het is toch al overal.

Dan ben ik tijdens mijn vakantie liever op een plek waar ik zo goed als gegarandeerd mooi weer heb na die lange, veel te lange en veel te koude winter en voorjaar, waar ik lekker buiten kan leven en daar op een breed zandstrand afstand kan houden, waar ik op een buitenterras kan eten en ervoor kan kiezen om op de rand van dat terras te gaan zitten om zo min mogelijk mensen tegen te komen, waar mensen niet lopen te zeiken over mondkapjes maar ze gewoon - ondanks dat het niet meer verplicht is - ook buiten gewoon dragen (in het geval van Spanje) en waar ik gewoon even kan relaxen.

Dit in tegenstelling tot in de regen zitten in Nederland, waar je van ellende om het slechte weer (kijk maar naar de voorspellingen van de komende tijd) maar binnenactiviteiten zoals musea gaat uitzoeken, waar je als je in een hotel verblijft je binnen in een restaurant moet zitten om uit eten omdat het te koud en te nat is om op een terras te gaan zitten, en waar je - als je een camping of vakantiepark in Limburg had geboekt - je nog maar kan afvragen of door dat koude en natte kutweer je camping er überhaupt nog wel ís. En als hij er dan is, je binnen kan zitten omdat het buiten regent, waait, onweert of anderszins kutweer is, in de wetenschap dat je ook op een rustige camping in Frankrijk of Italië had kunnen zitten, waar je gewoon wél buiten kan leven.

Dát is waarom mensen op vakantie willen. Dat jij dat niet snapt is helemaal jouw probleem.

Als er op dit moment in Italië of Spanje een variant rondging die we hier nog niet kennen, dán had je een punt. Maar dat is op dit moment niet aan de orde. Het is daar dezelfde Deltavariant als hier, alleen kun je daar voor jezelf de omstandigheden creëren om zo min mogelijk besmettingsgevaar te lopen die je door het slechte weer in Nederland niet kunt creëeren als je in een hotel of huisje zit en daar niet toe veroordeeld wilt zijn maar ook af en toe iets wilt ondernemen of uit wilt gaan eten.
Alle reacties Link kopieren
Onze vakantie naar Lanzarote is geannuleerd door TUI. Heel jammer. Nu omgeboekt naar Kreta. Ook niet de beste bestemming blijkt nu. Als dit ook wordt geannuleerd, dan is het maar zo. Meer dan afwachten kunnen we niet doen.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
23-07-2021 09:20
Het virus is overal in Europa dus het maakt niet uit of je in Nederland uit eten gaat of in Italië.
Maar met deze theorie is het dus wel ok om binnen Europa op vakantie te gaan, maar niet buiten Europa? Waar ligt de grens dan?

(Ik zeg overigens niet dat je niet op vakantie moet gaan. Maar vraag me af waar je grens dan ligt. Ik woon op een vakantie eiland, ik weet dat toeristen nodig zijn, maar ik zie ze liever gaan dan komen).
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
23-07-2021 09:11
Kan iemand mij vertellen wat er nog zo leuk is om op vakantie te gaan met al die regels, testen etc.

En waarom je perse op vakantie wil tijdens een pandemie? Reizen is de grootste oorzaak van het verspreiden van het virus en mutaties.

Dit is een oprechte vraag want ik begrijp dit echt niet. Begrijp werkelijk niet hoe dit ontspannend is.
Hier is het donkerrood, in het land waar ik naartoe ga groen. Weet wel waar ik meer risico loop.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Om Frankrijk in te reizen heb je een test nodig die maximaal 24 uur oud is. Dus alle tests - antigeentest of PCR-test - zijn maximaal 24 uur geldig. Dat is gewoon de regel die Frankrijk stelt.
Alle reacties Link kopieren
Ik voelde me juist veiliger op vakantie in Duitsland met alle scherpere maatregelen en de ruimte die ze daar hebben :-D In Nederland is het allemaal hutjemutje op elkaar en met een wankelend beleid.
The only difference between me and a madman is that I’m not mad
Alle reacties Link kopieren
Taartje34 schreef:
23-07-2021 09:32
Omdat we daar in Frankrijk heerlijk de rust en ruimte hebben, prachtige natuur, ontspanning. Hier in onze woonplaats is het momenteel alweer hutjemutje druk.
Omdat we na een heftig jaar (niet enkel door corona en thuisonderwijs) enorm toe zijn aan deze rust en ontspanning en een deel van ons gezin dat met thuisblijven niet gaat krijgen.
Dus ja, wij gaan lekker, hopen we. De enige testen zijn voor ons vooraf, in het land zelf hebben we nergens meer last van, dus zoveel gedoe is dat niet.

Ik vind het oprecht wel vervelend dat je je, ondanks dat je je gewoon aan de regels houdt, elke keer moet verdedigen waarom je in vredesnaam op vakantie gaat.
Als iedereen er nou eens zelf op let dat hij/zij zich aan de regels houdt, dan hoeft volgens mij niemand Roomser dan de paus te zijn. En wil je dat wel graag, prima. Maar dat snap ik dan dus weer niet.
:heart:
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje, dat het jou voor niet ontspannend is, betekent niet dat het voor anderen niet zo is.

Jij begrijpt dat niet, een ander begrijpt dan weer niet dat je je niet laat vaccineren. Zo heeft een ieder wat.
Alle reacties Link kopieren
Hastadepasta18 schreef:
23-07-2021 09:35
Maar met deze theorie is het dus wel ok om binnen Europa op vakantie te gaan, maar niet buiten Europa? Waar ligt de grens dan?

(Ik zeg overigens niet dat je niet op vakantie moet gaan. Maar vraag me af waar je grens dan ligt. Ik woon op een vakantie eiland, ik weet dat toeristen nodig zijn, maar ik zie ze liever gaan dan komen).
Van en naar landen met andere (bekende) varianten lijkt me de grens.
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
23-07-2021 09:37
Sjaantje, dat het jou voor niet ontspannend is, betekent niet dat het voor anderen niet zo is.

Jij begrijpt dat niet, een ander begrijpt dan weer niet dat je je niet laat vaccineren. Zo heeft een ieder wat.

Dit dus. Ik vind dat iemand die zich niet laat vaccineren echt geen recht van spreken heeft.
Sjaantje37 schreef:
23-07-2021 09:11
Kan iemand mij vertellen wat er nog zo leuk is om op vakantie te gaan met al die regels, testen etc.

En waarom je perse op vakantie wil tijdens een pandemie? Reizen is de grootste oorzaak van het verspreiden van het virus en mutaties.

Dit is een oprechte vraag want ik begrijp dit echt niet. Begrijp werkelijk niet hoe dit ontspannend is.
Ik ben volledig gevaccineerd...

En jij?
Alle reacties Link kopieren
rosadebree schreef:
23-07-2021 09:44
Dit dus. Ik vind dat iemand die zich niet laat vaccineren echt geen recht van spreken heeft.
O echt? Goed dat je het zegt, dan bespaar ik me de moeite er verder op te reageren.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
rosadebree schreef:
23-07-2021 09:44
Dit dus. Ik vind dat iemand die zich niet laat vaccineren echt geen recht van spreken heeft.
Precies.
Alle reacties Link kopieren
Hastadepasta18 schreef:
23-07-2021 09:35
Maar met deze theorie is het dus wel ok om binnen Europa op vakantie te gaan, maar niet buiten Europa? Waar ligt de grens dan?

(Ik zeg overigens niet dat je niet op vakantie moet gaan. Maar vraag me af waar je grens dan ligt. Ik woon op een vakantie eiland, ik weet dat toeristen nodig zijn, maar ik zie ze liever gaan dan komen).
Ik heb oprecht spijt dat ik onze Costa Rica vakantie die vorig jaar niet door kon gaan niet naar deze zomer geschoven heb. Daar kun je momenteel probleemloos heen vliegen en rondreizen terwijl ik hier in Europa, wat een “makkelijkere” optie leek nu continu de regelen van landen waar we doorheen gaan rijden in de gaten moet houden en kind moet testen enzo. Maar goed, ik zal blij zijn om na 1.5 jaar thuis werken weer eens een andere omgeving te zien en er op uit te kunnen trekken als we zondag vertrekken.
Alle reacties Link kopieren
CharlotteCcc schreef:
23-07-2021 09:18
Ik las het. Wij gaan naar Italië en zijn dan allebei al volledig gevaccineerd. Ik heb alleen geen idee hoe ik aan zo’n groene pas kom, kan het zo snel ook nog niet vinden op internet. Of zou die internationale QR-code ook volstaan om naar binnen te gaan?
Goede vraag. Ik ga daar ook nog even achteraan. Nu kun je iig nog van je internationale qr-code een pdf-je maken dus dat gaan we sowieso uitgeprint bij ons dragen, want ik weet niet of kleine restaurants ook zo’n scanner hebben. Maar als het lukt om zo’n groene pas te bemachtigen wel beter. Ik zie nu iig dat het nog niet duidelijk is of onze Europese qr-code voldoende is voor toeristen, maar dat lijkt me toch haast wel?
Alle reacties Link kopieren
Desayuno schreef:
23-07-2021 10:23
Goede vraag. Ik ga daar ook nog even achteraan. Nu kun je iig nog van je internationale qr-code een pdf-je maken dus dat gaan we sowieso uitgeprint bij ons dragen, want ik weet niet of kleine restaurants ook zo’n scanner hebben. Maar als het lukt om zo’n groene pas te bemachtigen wel beter. Ik zie nu iig dat het nog niet duidelijk is of onze Europese qr-code voldoende is voor toeristen, maar dat lijkt me toch haast wel?
Al die namen als green pass etc. zijn geen fysieke passen zoals het gele boekje dat wel is.

Italy's government will make a so-called coronavirus green pass necessary to eat and drink inside a restaurant or bar, announced Health Minister Roberto Speranza Thursday.

The decision to adopt a green pass — a digital or paper certificate showing vaccination or a recent negative COVID-19 test — follows France's controversial example.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-07-2021 13:41
Reden: Ongepast
98.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het egoïstisch dat je je niet laat vaccineren en dan wel anderen de les leest.

Je laten vaccineren levert meer op dan niet reizen.
anappleaday wijzigde dit bericht op 23-07-2021 12:47
23.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
23-07-2021 12:39
[...]
En ik hoop echt dat meer landen het voorbeeld gaan volgen om ongevacineerden de toegang te weigeren.....dat is het eerste wat in mij opkomt als ik bovenstaande lees, maar ik neem direct mijn woorden terug want laten we elkaar in godsnaam in elkaars waarde laten. Iedereen heeft zijn of haar redenen om wel of niet op vakantie te gaan naar het buitenland. Voor de mensen die nog gaan, geniet ervan! En voor de mensen die in ons land blijven, geniet ervan!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-07-2021 13:44
Reden: quote verwijderd
32.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
23-07-2021 12:39
[...]
Ik vind het egoistisch als je je niet laat vaccineren.

Niemand denkt dat hier hoor, dommie, misschien moet je je eens op het juiste platform begeven in plaats van hier als een blinde randdebiel om je heen te schoppen.

Fijn leven!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-07-2021 13:43
Reden: quote verwijderd
45.61% gewijzigd
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
tammie28 schreef:
23-07-2021 12:47
En ik hoop echt dat meer landen het voorbeeld gaan volgen om ongevacineerden de toegang te weigeren.....dat is het eerste wat in mij opkomt als ik bovenstaande lees, maar ik neem direct mijn woorden terug want laten we elkaar in godsnaam in elkaars waarde laten. Iedereen heeft zijn of haar redenen om wel of niet op vakantie te gaan naar het buitenland. Voor de mensen die nog gaan, geniet ervan! En voor de mensen die in ons land blijven, geniet ervan!
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-07-2021 13:43
Reden: Ongepast
8.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
23-07-2021 12:47
Ik vind het egoïstisch dat je je niet laat vaccineren en dan wel anderen de les leest.

Je laten vaccineren levert meer op dan niet reizen.
Nou vooral dat. Dat toontje erbij is ook nogal arrogant -en hoogst irritant-.
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
23-07-2021 09:37
Sjaantje, dat het jou voor niet ontspannend is, betekent niet dat het voor anderen niet zo is.

Jij begrijpt dat niet, een ander begrijpt dan weer niet dat je je niet laat vaccineren. Zo heeft een ieder wat.
[....]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-07-2021 13:42
Reden: Ongepast
44.36% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven