3D printers: wie heeft er ervaring mee?

01-11-2012 15:37 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn op zoek naar een 3D printer voor thuisgebruik.

Om de kosten een beetje betaalbaar te houden willen we een printer die werkt met plasticdraad, geen poeder- of laserprinter (hoe mooi de resultaten daarmee ook zijn!).

De Cubify Cube 3D is een betaalbare printer, maar ook de Makerbot Replicator 2 lijkt een goede optie.

Op internet uiteraard heel veel opties en mogelijkheden gevonden, maar ik zou graag wat ervaringen van gebruikers lezen. En als jullie zo'n printer hebben aangeschaft, is dat dan via een reseller in Europa, of direct bij de fabriek in de US?

Alvast dank voor eventuele reacties.
Mijn broer heeft er 1 die hij zelf in elkaar moest zetten. En hij werkt! Is ook met plasticdraad inderdaad. Maar ja, wat je ermee moet...
quote:Ivetje schreef op 01 november 2012 @ 15:39:

Mijn broer heeft er 1 die hij zelf in elkaar moest zetten. En hij werkt! Is ook met plasticdraad inderdaad. Maar ja, wat je ermee moet...

Mijn man is technisch tekenaar en doet nu een opleiding prototypage, en daarvoor zou zo'n printer extreem handig zijn.

En leuk om mee te spelen, dat ook

Je weet toevallig niet welk merk die printer van je broer is?
Ik zal het eens vragen
Hij was iig zwaar, moest het pakket ophalen op het postkantoor voor hem haha! Maar heb em gesmst en zodra ik het weet laat ik het horen.
Wat lief van je, Ivetje! Thanks.

Wat kun je trouwens gave dingen met zo'n printer maken, ik zit echt met verbazing door de websites te struinen.
quote:Ivetje schreef op 01 november 2012 @ 15:39:

Maar ja, wat je ermee moet...Wapens maken, toch?!
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
quote:VlammendeTroela schreef op 01 november 2012 @ 16:11:

Wapens maken, toch?!

Je kunt àlles maken met zo'n printer, your imagination is the limit.

En ik denk niet zo in termen als "wapens", meer zoals deze mensen:

3d hand

Schaakstuk
Maja dan heb je een hand of schaakstuk geprint.... en dan? Echt nuttig is het niet. Daarnaast moet je wel complete 3D tekeningen hebben om zoiets eruit te krijgen en dat is mega veel werk. Dus echt een nuttige gadget is het niet.
quote:spectral schreef op 01 november 2012 @ 19:59:

Maja dan heb je een hand of schaakstuk geprint.... en dan? Echt nuttig is het niet. Daarnaast moet je wel complete 3D tekeningen hebben om zoiets eruit te krijgen en dat is mega veel werk. Dus echt een nuttige gadget is het niet.

Het is ook niet als gadget bedoeld; het is bedoeld om thuis prototypes te kunnen bouwen van tekeningen die mijn man maakt als technisch tekenaar.

De hand en het schaakstuk waren bedoeld om tegenwicht te geven aan de opmerking dat je er wapens mee kunt maken, dat is alles.
quote:robo schreef op 01 november 2012 @ 16:47:

[...]

Je kunt àlles maken met zo'n printer, your imagination is the limit.

En ik denk niet zo in termen als "wapens", meer zoals deze mensen:

3d hand

SchaakstukWauw, ik ken dit helemaal niet. Kan me voorstellen dat je zo'n ding alleen koopt voor je werk, maar je kunt er echt gave dingen mee maken!
quote:robo schreef op 01 november 2012 @ 20:01:

[...]

Het is ook niet als gadget bedoeld; het is bedoeld om thuis prototypes te kunnen bouwen van tekeningen die mijn man maakt als technisch tekenaar.

De hand en het schaakstuk waren bedoeld om tegenwicht te geven aan de opmerking dat je er wapens mee kunt maken, dat is alles.Robo, interessant, mijn man (industrieel ontwerper) zit met dezelfde vraag. Mocht je geïnteresseerd zijn in verdere brainstorm hierover, mail me dan even op xxx. Wie weet kunnen we hier handige oplossingen voor verzinnen.
Sri, ik heb je emailadres opgeslagen en ga je morgen mailen!

Dank je voor je post; wat jouw man doet heeft absoluut raakvlakken met wat mijn man doet, dat kan zeker interessant zijn.

Tot morgen, dus!
quote:robo schreef op 01 november 2012 @ 21:49:

Sri, ik heb je emailadres opgeslagen en ga je morgen mailen!

Dank je voor je post; wat jouw man doet heeft absoluut raakvlakken met wat mijn man doet, dat kan zeker interessant zijn.

Tot morgen, dus!Ik kijk er naar uit!
http://www.fablabgroningen.nl/

Fablabs zitten volgens mij in het hele land, en bieden ook een cursus 3d-printer bouwen aan.

Ze zijn als bouwpakket te koop tussen de 600 en 1200 euro, geloof ik.

Ik heb wel de resultaten van een poederprinter gezien. Heel erg leuk !!!
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Snoesje, wij wonen in Frankrijk, maar de link is erg leuk.

Ik had die labs ook al gevonden in o.a.Bristol en New York.

De resultaten met die poederprinters zijn prachtig, maar de spullen zijn ontzettend breekbaar. De plastic prototypes zijn veel sterker, maar ook minder "fijn" en slechter afgewerkt.
Sorry dat het even duurde mijn broer heeft de mendel prusa. Maar dan moet je hem dus wel zelf in elkaar zetten. Hij doet het iig wel goed.

En mijn broer heeft hem nu gebruikt voor een klusproject. Hij heeft een nieuw plafond gemaakt en daar moest hij beugeltjes voor hebben die hij nergens kin vinden. Nu dus zelf geprint en hij heeft soms tandwieltjes enzo nodig voor zijn hobby.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven