administrator wachtwoord kwijt

12-12-2010 13:30 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben echt een leek op het gebied van computers en heb nu een probleem.. Ik krijg regelmatig de melding "geef een administrator wachtwoord", maar ik heb geen idee welk wachtwoord dit is! Ik kan me ook niet herinneren dat ik dit ooit heb aangemaakt, en heb alle wachtwoorden die ik de laatste jaren gebruikt heb al geprobeerd, maar die waren het allemaal niet.. En zonder dat wachtwoord in te voeren kan ik dus niet verder.. Domdomdom..ik weet het. Maar is er een manier om dit wachtwoord weer te achterhalen?
Waar moet je dat wachtwoord invullen en waar kun je dan niet verder?
Windhoos zeker....
Kan ook zijn dat je idd geen wachtwoord hebt aangemaakt, dan kun je gewoon op ok klikken en dus niets invullen.
Of op cancel klikken?
Je kunt opstarten in de veilige modus, dan kun je in je systeem komen zonder administrator wachtwoord. In de veilige modus kun je dan het wachtwoord instellen, opnieuw opstarten op de gewone manier en dan zou het gefixt moeten zijn

Als je niet weet hoe dit moet kan google je verder helpen

Ik weet niet of ik het forum mag noemen, maar vind zelf regelmatig goede oplossingen voor pc-problemen op helpmij.nl

Succes!
Bedankt voor de reacties!

Ik heb windows vista.. Ik wou nu bijv. photoshop elements installeren en dan moet ik dus wachtwoord invoeren. Ik heb het wel vaker, maar weet zo niet waarbij.. Op ok of cancel klikken helpt niet.

@evelise, ik ga jou optie eens proberen of anders op het forum kijken. Dank je.
quote:SeptemberGirl schreef op 12 december 2010 @ 13:33:

Windhoos zeker....M'n Apple moet ook voor iedere handeling het admin wachtwoord hebben. Maar goed, dan onthoud je het beter natuurlijk.
quote:StabiloBoss schreef op 12 december 2010 @ 14:38:

[...]

M'n Apple moet ook voor iedere handeling het admin wachtwoord hebben. Maar goed, dan onthoud je het beter natuurlijk.

Mijn appeltje ook. Maar alleen als je iets installeert, en niet zoals TO meldt: ''ik krijg regelmatig de melding geef wachtwoord''.

Nou ja.. regelmatig is misschien een beetje overdreven.. Dat voelde even zo omdat het me nu begon te irriteren..
quote:SeptemberGirl schreef op 12 december 2010 @ 13:33:

Windhoos zeker....Precies. Een zware windhoos die jouw macje helemaal wegblaast.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven