Afbeelding maken van print screen

17-09-2017 10:45 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien een hele stomme vraag, maar hoe kan je een print screen opslaan als afbeelding?
Ik ben, ondanks mijn leeftijd, niet heel handig met computers en vroeger sloeg ik print screens op mbv Paint. Even bijsnijden zodat je alleen datgene zag wat ik wilde opslaan, en klaar! Maar nu met de nieuwe windows update is Paint verdwenen en er is ook niks vergelijkbaars voor in de plaats gekomen :|
Alle reacties Link kopieren
Courage-- schreef:
18-09-2017 15:36
Volgens dit bericht niet meer: http://www.computeridee.nl/nieuws/micro ... indows-10/

Dat is niet helemaal correct, het wordt straks niet meer ondersteunt maar het zit er nog wel in.

Zie ook het commentaar onder het artikel.
Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light.
mimarr schreef:
18-09-2017 07:58
Heel erg bedankt voor alle reacties, ik ga alle opties even uitproberen en kijken wat lukt/ het best bevalt!

En ik weet wat een print screen is LeesMee, maar voor zo ver ik weet wordt er alleen een kopietje van je scherm gemaakt, net als wanneer je control+c gebruikt. Ik heb nog nooit gezien dat het gelijk ergens opgeslagen werd en zo wel, zou ik niet weten waar. Vandaar dat ik het voorheen plakte in paint, even de balken boven en onderin het scherm weghaalde en daarna pas opsloeg.
Windows 10 maakt onder <Deze PC> en dan <Afbeeldingen> automatisch een mapje <Schermafbeeldingen> aan als je een schermafbeelding maakt en slaat daar de gemaakt print screen op.
Alle reacties Link kopieren
Kwartel123 schreef:
18-09-2017 23:09
Windows 10 maakt onder <Deze PC> en dan <Afbeeldingen> automatisch een mapje <Schermafbeeldingen> aan als je een schermafbeelding maakt en slaat daar de gemaakt print screen op.

Voorwaarde is dat je op deze manier een screenshot maakt: Windowstoests + PrintScr
Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light.
Handige tips hier!
Alle reacties Link kopieren
Absoluut knipprogramma, simpel maar zeer effectief:

https://pctipvandedag.nl/knipprogramma-windows

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven