afscheid van mijn smartphone...

27-10-2011 10:51 47 berichten
Lieve smartphone,

Wat was ik blij toen ik je in januari uit de winkel haalde. Mijn leven werd enorm verrijkt door jouw komst! Wat een mogelijkheden had jij, dat was ik niet gewend. Waar ik eerder altijd dacht ''ik hoef niet te kunnen internetten op mijn mobiel, en apps zijn gewoon nutteloos'', daar kwam ik op terug. Ik internette wat af, downloadde de ene app na de andere.

Tot het moment waarop je me in de steek liet, dat was na amper 6 weken al. Je wilde niet meer aan of uitgaan. Ik bracht je terug naar de winkel en je ging op vakantie naar het buitenland voor een reparatie. Vier weken lang moest ik je missen. Ik kon maar niet wennen aan mijn oude mobieltje, ik had last van afkickverschijnselen omdat ik geen Angry Birds meer kon spelen.

Na 4 lange, eenzame weken kreeg ik een mailtje waarin stond dat ik je weer in mijn handen kon sluiten. Ik ging je vol blijdschap halen, je lag keurig op me te wachten verpakt in een mooie doos met een strikje.

Mijn leven was weer compleet! Eindelijk kon ik weer aan mijn sociale leven bouwen met de Facebook app, en lekker spelletjes spelen met wildvreemden via Wordfeud. Ik kon mijn geluk niet op, we waren eigenlijk onafscheidelijk en vergroeid aan elkaar.

Tot gisteren.

Je valt de hele tijd uit. Te pas en te onpas. Ik moet je weer opnieuw aanzetten, een keer of 6 per dag.

Waarom, telefoontje, waarom?? Ik heb je batterij volgeladen, ik heb je al eens terug gezet op fabrieksinstellingen. Waarom laat je me in de steek?

Ik ben weer met kloppend hart teruggegaan naar de telefoonwinkel. Mijn angst werd bevestigt: je moet weer op reis. Waarschijnlijk ben ik je weer 4 tot 6 weken kwijt. Mijn hart brak. Het zweet brak me uit, hartkloppingen, trillende handen.

Ik heb meteen op Facebook een update gegeven aan mijn sociale leven, dat ik vanaf vanmiddag 16.30 niet meer sociaal kan doen, omdat ik je dan niet meer in bezit heb. Men was geschokt, er werd met afschuw gereageerd. Er werden nog snel wat potjes Wordfeud afgemaakt, voordat ik je af ga staan aan die wildvreemde meneer van de telefoonwinkel.

Lieve telefoon, ik ga je missen. Ik zal de komende uren gebruiken om nog wat laatste spelletjes te spelen. Het voelt alsof ik geamputeerd ga worden. Als je maar heelhuids terugkomt en het dan weer gewoon doet, daar hou ik me dan maar aan vast....

Crap, ik ben dus vanaf vanmiddag sociaal gehandicapt. Hoe ga ik dit overleven??
Alle reacties Link kopieren
Hahahahaha, geen idee.

Ik leef nog altijd in het prepaid-era.
Zoooooo herkenbaar!
erg he!!

En ik krijg uiteraard geen leentoestel
"Waarschijnlijk ben ik je weer 4 tot 6 weken kwijt."

Apple zeker
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
nee, HTC
Ik was altijd haantje de voorste op dat gebied, maar ik doe niet meer mee. Geen mobiele smart-dingen voor mij. Ik vind het namelijk helemaal niet meer sociaal te noemen. (En vraag nou niet wat ik hie rdoe) Iedereen staart de hele dag alleen maar naar een schermpje. Je wordt gek van alle geluidjes die die apparaatjes produceren. Als je eens op gaat letten, hoe lang kan je echt contact met iemand hebben (denk op een terrasje of zo) zonder dat het samenzijn wordt onderbroken door dat apparaat?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Amen fame,

waar je ook komt trap bus metro fiets terrasje restaurant e.d. overal mobieltjes spelletje berichtjes muziek oordopjes in e.d.

Slechte zaak dat je afhankelijk wordt van iets?

zo lang je afhankelijk van iets wordt ben je verslaafd en dit is niet goed. Ik heb ook al tijdje een smart-phone ne vind het leuk, is gemakkelijk op sommige punten. maar mocht i kapot weg zijn zal ik het telefoneren het meeste missen?

snap het niet hoor ?

crappy apple (neem een wannebi allpe veel beter hoeft niet op reis en gaat veel minder snel kapot
is het heel erg gek dat ik helemaal geen mobile heb?
Ik heb er nog nooit eentje in mijn handen gehad dus snap niet wat er te missen valt. Maar je hebt toch nog gewoon internet op je pc of laptop? Wat valt er dan te missen?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
mensen, misschien ontgaat jullie het over-gedramatiseerde geheel van dit topic?? Tuurlijk ga ik het wel redden, maar ik baal er toch wel van.

Mag dat?
quote:enter schreef op 27 oktober 2011 @ 11:03:

is het heel erg gek dat ik helemaal geen mobile heb? Nee! Ik heb wel een mobiel (toch handig ivm kroost) maar ook nog de vertrouwde huistelefoon. Retegoedkoop bellen vanaf de zelfde bank als met een mobieltje!
quote:kaatje_85 schreef op 27 oktober 2011 @ 11:05:

mensen, misschien ontgaat jullie het over-gedramatiseerde geheel van dit topic?? Tuurlijk ga ik het wel redden, maar ik baal er toch wel van.

Mag dat?Tuurlijk, ik heb weer andere verslavingen!
Aah htc! Ja ik heb een onverwoestbare BB, is 100 keren gevallen, in plassen op beton. Maar hij doet t nog steeds
Ik maak nu hetzelfde mee...

3 maanden geleden zat er een scheur in mijn telefoon en moest ik hem inleveren. Een week of 2 later kreeg ik een gloednieuwe. Ben er zo super voorzichtig mee geweest maar een paar dagen geleden zat er weer een scheurtje. Gewoon spontaan.. Het schijnt een veel voorkomend iets te zijn bij dit type telefoon maar ik baal. Zometeen wordt hij opgehaald door iemand van de verzekering en zit ik zonder... Gelukkig krijg ik wel een leentoestel.
Ik snap je hoor TO, het zijn vernuftige apparaatjes! Toen de BB storing daar was, was ik ook echt niet blij
mali, BB's heb ik dan weer geen hoge pet van op, ik ken meerdere mensen die er 1 hebben/ hebben gehad die echt om de paar weken in reparatie lag, en zelfs iemand die al 3 (!!) keer een nieuwe heeft gehad maar die nog steeds kapot blijft gaan.

Ach ja, met die dingen moet je ook maar gewoon geluk hebben denk ik. En voor wat betreft internet op je laptop: ja fijn, maar ik heb mijn laptop niet altijd bij me. Het was juist zo handig om even snel te internetten als je bijvoorbeeld in de trein zit, of weet ik veel, je ergens je stierlijk zit te vervelen.

En elke scheet even te twitteren enzo. Jeweetwel.
Arme jij . Ik heb sinds kort een Iphone. Ik zou niet weten wat ik zonder mijn iphone zou moeten. En dat terwijl ik voorheen altijd vond dat ik een iphone niet nodig had. En nu is mijn iphone mijn beste vriendje ..

Ik hoop dat jouw lieve smartphone en jij elkaar binnenkort weer in de arme kunnen sluiten Angry birds is zo leuk.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Thanks, eindelijk een medestander hahahaha!

Waarschijnlijk is het moederbord niet in orde las ik op internet. Hopelijk valt het onder de garantie....de vorige keer zat er een fout in de software en viel het ook onder de garantie....
Elke dag poets ik zorgvuldig het beeldscherm van mijn lieve vriendje.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:kaatje_85 schreef op 27 oktober 2011 @ 10:51:

Ik bracht je terug naar de winkel en je ging op vakantie naar het buitenland voor een reparatie.

Bij ons krijg je gewoon een leentoestel mee .
hier niet omdat ik geen verzekering heb afgesloten, stelletje aasgieren dat het zijn

Zucht. daar zit ik dan, ik werp af en toe een weemoedige blik op mijn lieve foontje....ik slik de tranen weg als ik weer een woord invoer bij Wordfeud....

HTC liet mij aantal weken ook in de steek. Toen ik ging dreigen dat ik hem zou inruilen voor een ander deed ie het inene weer

Dat heeft hier niet geholpen, ik heb al gedreigd hem te verzuipen in de plee, foontje was niet onder de indruk...

Als mijn HTC problemen geeft dreig ik dat ik hem aan man geef, hoppa alles doet het weer en beter dan voorheen.

Man leeft nog in de middeleeuwen en heeft niks met apparaten, stekkers of andere gadgets, ik daarentegen ben er dol op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven