Beste noise cancelling headphone

27-11-2017 00:11 56 berichten
Ervaring mee of al ns meerdere kunnen testen?
En zit er veel kwaliteitsverschil tussen een Bose 20 en de nieuwste 35?
Ik heb versie II trouwens, net even gekeken. Gekocht op Schiphol, dus 30 ? euro goedkoper dan verkoopprijs bij Media-Markt en bol.com
is niet veel geld minder.
Wel elke dure cent waard, was cadeau van de bruiloftsgasten indirect (gekocht van deel gekregen geld haha) en werd toch erg gewaardeerd dat we dat ervoor gekocht hebben. Elke gast weet van mijn overprikkeling, dus ja, goed cadeau. :)
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is dat die Bose continu omgevingsgeluid (zoals in het vliegtuig of in de trein) goed wegfiltert, maar niet-continu geluid (zoals pratende mensen, schreeuwende kinderen enzo) veel minder. Dat wordt wel minder, maar niet stil.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
may_ka schreef:
27-11-2017 18:04
Mijn ervaring is dat die Bose continu omgevingsgeluid (zoals in het vliegtuig of in de trein) goed wegfiltert, maar niet-continu geluid (zoals pratende mensen, schreeuwende kinderen enzo) veel minder. Dat wordt wel minder, maar niet stil.
Als ik dat ding op 'hoog' heb staan en muziek op, hoor ik geen pratende mensen.
Alleen in omgevingen waar mensen (on)bewust harder gaan praten (Media-Markt, Ikea dat soort) hoor ik ze ook praten.
Als dat niet geval is moet man me echt op schouder kloppen... normaal praatniveau hoor ik niet anders..

Schreeuwende kinderen hoor je inderdaad, maar auto-alarm en ambulance etc hoor ik ook, vind ik vergelijkbaar.
O ja, je hebt gelijk, als je muziek aanzet helpt dat natuurlijk ook mee - ik heb niet altijd muziek en zeker niet hard.
may_ka schreef:
27-11-2017 18:11
O ja, je hebt gelijk, als je muziek aanzet helpt dat natuurlijk ook mee - ik heb niet altijd muziek en zeker niet hard.
Ik ook niet hoor :)
maar op Schiphol had ik bijvoorbeeld ook muziek op, dan hoor ik hun omroepen niet...
In Media-Markt/Ikea heb ik alleen hem op 'hoog' staan en geen muziek, ja dan hoor je meer, maar niet genoeg mij overprikkeld te raken (en ik kan al van de koelkast/ verwarming overprikkeld raken) voor mij is het echt een goede koop, ik kan meer naar buiten.
Ik ben er ook erg blij meer, ik bedoelde vooral dat je niet onder elke omstandigheid totale stilte moet verwachten - dan kun je teleurgesteld raken.
Dat verwachtte ik eerst eigenlijk ook, complete stilte. Maar als je m afzet hoor je pas góed hoeveel slechter je af bent zonder.
Mag ik even je topic kapen, Redbull? :-D Ik wil ook graag zo'n noise cancelling headphone kopen (ik vlieg veel en werk in een open office), alleen vind ik 300e te veel voor een eerste aankoop (en dat is de prijs van de hippe Bose 35).
Iemand ervaring met wat goedkopere modellen?
Ja, 9,5 uur heen en 9,5 uur terug met een Bose QC20. Beviel zo goed dat ik er zelf eentje wil, maar omdat ik ook in t dagelijks leven overprikkelende situaties tegenkom wil ik dus best investeren in het neusje van de zalm.
cosima schreef:
27-11-2017 18:35
Mag ik even je topic kapen, Redbull? :-D Ik wil ook graag zo'n noise cancelling headphone kopen (ik vlieg veel en werk in een open office), alleen vind ik 300e te veel voor een eerste aankoop (en dat is de prijs van de hippe Bose 35).
Ik heb zelf heel veel research gedaan en ook verschillende getest en m.b.t. de Active Noise Cancelling is Bose toch echt het beste. Tuurlijk is het idioot veel geld, maar als je snel overprikkeld bent (zoals ik), is het een ware life saver. Ik kan nu met een gerust hart een winkelcentrum in, in een kantoortuin werken, en slapen terwijl de buren weer es een luidruchtig feestje hebben. Alleen het idee al dat ik al dat geluid uit kan schakelen is al heel wat waard.

Het klopt dat je met de ANC aan nog wel stemmen hoort, maar zodra ik een zacht muziekje of iets van regengeluid aanzet dan valt alles weg. De rust is heerlijk.
cosima schreef:
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-01-2018 16:27
Reden: Spam
15.90% gewijzigd
cosima schreef:
Ik heb bij mijn werk gezegd dat ik niet goed en efficient kan werken met al dat geluid. Toen mocht ik er eentje kopen op kosten van de baas. Misschien een idee?
Even een oud topic omhoog schoppen, als het mag.

Die Bose CQ35 II, houdt die ook relatief zachte geluiden tegen (zoals luid pratende buren die je door de muur heen hoort), of werkt dat alleen met hardere, continue geluiden? En zo ja, moet je er dan muziek bij aan hebben of werkt het ook zonder?
Ik overweeg zo'n ding aan te schaffen voor als ik thuis werk en stilte wil maar het is best een hoop geld...
RikM schreef:
07-09-2018 21:30

Die Bose CQ35 II, houdt die ook relatief zachte geluiden tegen (zoals luid pratende buren die je door de muur heen hoort), of werkt dat alleen met hardere, continue geluiden? En zo ja, moet je er dan muziek bij aan hebben of werkt het ook zonder?
Ik overweeg zo'n ding aan te schaffen voor als ik thuis werk en stilte wil maar het is best een hoop geld...
Ik heb 'm zelf ook, en hij is perfect om dat soort geluiden tegen te houden. Vind ik tenminste. Met muziek.

maar je kunt net zo goed op Spotify een natuurgeluidje opzoeken, of White Noise (er is blijkbaar ook Grey Noise? maar geen idee wat dat is) dus het hoeft niet per se de Top 40 te zijn.

Voor de harde geluiden dempt 'ie vooral, hij sluit het niet 100% buiten. Vergelijk het met het geluid van een wasmachine en een droger, die bij het opzetten van de koptelefoon meer als een miezer-buitje klinken. Muziekje erbij en voila, je hoort ze helemaal niet meer.
RikM schreef:
07-09-2018 21:30

Het is juist voor alle zachte geluiden en noise. Die hoor je niet meer. De harde geluiden een heel stuk minder.
Helemaal stil word het niet bij harde geluiden.
Valeriaansnoepje schreef:
07-09-2018 21:38
Ik heb 'm zelf ook, en hij is perfect om dat soort geluiden tegen te houden. Vind ik tenminste. Met muziek.

maar je kunt net zo goed op Spotify een natuurgeluidje opzoeken, of White Noise (er is blijkbaar ook Grey Noise? maar geen idee wat dat is) dus het hoeft niet per se de Top 40 te zijn.

Voor de harde geluiden dempt 'ie vooral, hij sluit het niet 100% buiten. Vergelijk het met het geluid van een wasmachine en een droger, die bij het opzetten van de koptelefoon meer als een miezer-buitje klinken. Muziekje erbij en voila, je hoort ze helemaal niet meer.
Ik vind juist fijn om geen tot amper geluid te hebben. Ik heb het wel eens geprobeerd maar vind het niets en zeker niet net zo fijn als even niks met noisecancelling op. ;-)

En dus geen muziekje erbij aan. Maar kan ook met. Maar moet dus niet qua werking RikM.

Hier kan je gebruikersreviews lezen van Tweakersleden:
Ik heb de noisecancelling aangeklikt.

https://tweakers.net/categorie/453/kopt ... qZKsbW1tQA
Dus jullie vonden het de ruim 300 euro zeker waard?
RikM schreef:
07-09-2018 22:10
Ik heb een Sennheiser. Maar die is ook bijna dat bedrag en ja ik vind het het waard. :-D
Man heeft de Bose. Is ook prettig.

Ik heb heel erg last van prikkels en geluidjes ect.
RikM schreef:
Kijk eens op MP, daar worden regelmatig tweedehands aangeboden, heb ik ‘m ook vandaan.
Vond 300 euro ook te gortig.
RikM schreef:
Ja. Ook het dubbele zou ik ervoor betaald hebben. Het enige wat er nog wel doorheen komt zijn stemmen als er mensen in dezelfde kamer zitten. Stemmen uit een andere kamer hoor ik er niet doorheen.

Dus op kantoor hoor ik mijn collega's nog wel wauwelen, maar met een zacht muziekje of white noise erbij dus niet meer.

Laten we zeggen dat het heel wat moorden heeft gescheeld!
Lady_Day schreef:
08-09-2018 07:39
Ja. Ook het dubbele zou ik ervoor betaald hebben. Het enige wat er nog wel doorheen komt zijn stemmen als er mensen in dezelfde kamer zitten. Stemmen uit een andere kamer hoor ik er niet doorheen.

Dus op kantoor hoor ik mijn collega's nog wel wauwelen, maar met een zacht muziekje of white noise erbij dus niet meer.

Dit! Schelle harde stemmen die te dichtbij zijn block je er niet mee, maar met muziek/natuurgeluiden op wel.
Lady_Day schreef:
08-09-2018 07:39

Dit! Schelle harde stemmen die te dichtbij zijn block je er niet mee, maar met muziek/natuurgeluiden op wel.
Saliziatinka schreef:
27-11-2017 02:13
Sony mdr 1000X en Bose quiet comfort 35II zijn op dit moment de besten op de markt. De 20 is beduidend minder goed dan de 35.
Ik heb ze beiden uitgebreid kunnen testen, ik heb de Sony en Mn vriend de bose. Qua noise cancelling is er weinig verschil. In vliegtuig en trein allebei absoluut heel goed. Hoge tonen of stemmen blijven iets lastiger.
Het grootste verschil is hoe ze om je hoofd zitten, de Sony zit wat meer aangesloten wat voor een betere noise insulation zorgt (niet-actieve noise cancelling) terwijl de bose wat soepeler/losser zit en dus bijvoorbeeld voor brildragers prettiger zal zijn (ivm druk van brillenpootjes).
Ik zou ze allebei eens testen in bijv. Mediamarkt en dan een keuze maken.
Dat zijn bekendste Sennheiser,Akg, B&W en nog handvol merken hebben er wel een in gamma die makkelijk met de Bose kan wedijveren.
RikM schreef:
Zeker weten!
Welke noise canceling koptelefoon filtert ook leefgeluiden als lopen, gestamp, gegooi met spulletjes ( peuter onderbuuf), getimmer en dichtslaande keukenkastjes?

Of vraag ik nu iets onmogelijks? Ik ben erg gevoelig voor geluid. En zijn alleen de peperdure goed? Ik vind 300 euro nog al wat geld....
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven