bestellen via amazon niet mogelijk?

08-01-2013 16:51 37 berichten
Wil ik net de gps-kaart van Australie bestellen via Amazon, krijg ik 'n melding dat ze dat niet leveren naar Nederland.

Wat is dat voor bullshit?

In NL kost het zelfde kaartje 145 euro terwijl ze het via Amazon voor 86 dollar aanbieden. Waarom mogen Nederlanders geen goedkoop product kopen? Ik heb 't te snel nodig om het via 'n Amerikaanse kennis te bestellen, maar ik vind het wel belachelijk.
Alle reacties Link kopieren
Klim in je pen EN
misschien via amazon engeland? of duitsland
Ik heb het een tijd geleden ook geprobeerd via Amazon UK, maar kon ook niks bestellen. Ik heb wel een mail gestuurd en de beantwoorder was zeer verbaasd dat het niet kon, maar kon er verder ook niks mee. Nou ja, dat is dat...
Sommige producten leveren ze niet meer naar Nederland, had t twee weken terug ook voor t eerst. Heel irritant.
heb je geen duitse vrienden? bestel je het op .de van amazon.
via amazon duitsland kost 't meer dan 200 euro, dus dat is nog waardelozer

via uk kost 't omgerekend 123 euro, maar met verzendkosten e.d. erbij zal 't niet veel meer uitmaken

maar zo zie je wel hoe ze ons hier bedriegen met die torenhoge prijzen terwijl hetzelfde in Amerika maar goed en wel de helft kost
Maar jouw euro is toch meer waard dan de dollar? Dus zoveel goedkoper zijn we hier (ik zit in de USA) niet uit aangezien we salaris krijgen in $$.
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Wat vreemd?

Ik lever regelmatig dingen van Amazon.com.

Waar je wel rekening mee moet houden is dat je inklaringskosten/belastingtoeslagen moet betalen via Amazon.com,dat komt bovenop de verzendkosten,en moet je aan de deur contant en gepast betalen.

En dat is meestal rond de 50 euro of meer,dus of je nou zoveel goedkoper uitbent?
[quote]elninjoo schreef op 08 januari 2013 @ 17:04:

via amazon duitsland kost 't meer dan 200 euro, dus dat is nog waardelozer

via uk kost 't omgerekend 123 euro, maar met verzendkosten e.d. erbij zal 't niet veel meer uitmaken

maar zo zie je wel hoe ze ons hier bedriegen met die torenhoge prijzen terwijl hetzelfde in Amerika maar goed en wel de helft kost[/quote]

zie mijn quote hierboven.

Dit geld oa voor Amazon,Victoria secret,footlocker en lightinthebox.

En dan ben je vaak nog duurder uit als dat je het in NL koopt.
Is beleid, denk ik. Is met heel veel dingen. Ik weiger zelf producten via Paula's Choice in Nederland te bestellen, de prijzen zijn achterlijk hoog in vergelijking met de VS-prijzen. Eens een mail gestuurd: "is marktconform, mevrouw". Ze passen de prijzen per markt aan.
Er zijn trouwens wel sites die voor je willen bestellen en dan kunnen doorsturen. Is dat misschien een optie?

O.a. http://www.usa2you.nl/

heb er zelf geen ervaring mee overigens.
Ik heb hetzelfde gehad.

Hoezo open markten ?

Schijnt inderdaad "beleid" te zijn.

Een poot uitdraaien bedoelen ze daarmee.
Gisteren stond ik aan de rand van de afgrond. Vandaag ben ik een stapje verder.
Heeft te maken met het concurrentiebeding wat sommige bedrijven eisen van Amazon.com
Kun je die kaart niet gewoon in Australië kopen, EN?
Heb je eBay al geprobeerd? Wellicht biedt een Amerikaanse verkoper deze daar ook aan en verzendt hij wel naar Nederland.
en deze via de engelse amazon?
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
quote:Melpomene schreef op 08 januari 2013 @ 17:49:

Kun je die kaart niet gewoon in Australië kopen, EN?

Ongetwijfeld, maar vast niet gewoon in 'n winkel (in NL ook alleen online geloof ik) en wil daar geen tijd aan verspillen.

Als ik er eerder achteraan was gegaan, had ik 't wel via 'n amerikaanse kennis besteld en door laten sturen. Dan scheelt dat ook eventuele bijkomende kosten.

Tweedehands kun je er niks mee want ze zijn gekoppeld aan één apparaat, dus daar waag ik me niet aan, want dan zou goedkoop uiteindelijk duurkoop zijn.
.
Heeft gewoon te maken met winst maken. Waarom zouden ze iemand uit een eu-land waar het product ook verkrijgbaar is laten bestellen voor 86 dollar in plaats van 146 euro. Veel producten zijn in vergelijking van de dollar tot de euro een heel stuk duurder, mega unfair en daar maken ze absoluut gebruik van. Ik zou het alsnog proberen via die Amerikaanse kennis, misschien dat je zelfs nog met de kosten van de sneldienst goedkoper uitbent dan voor de prijs die hier in NL gevraagd word. Trouwens is de kans groot dat je in Duitsland rond dezelfde prijs betaalt. Hangt samen met de valuta.
Is die prijs van 86 us dollar trouwens inclusief us belasting?
quote:oddjobx schreef op 09 januari 2013 @ 03:10:

Weet niet welke je wilde kopen, maar uitgaande van buiten de stedelijke gebieden, en in ´t algemeen, schijnt bv. Nokia Maps in principe beter te zijn dan bv. Garmin.

En is gratis.

Nokia en Google zijn er (nu) in een offline versie.

Ik heb 't nodig voor op mijn garmin gps, dus denk niet dat die googlemaps accepteert.

Verder geen klagen over Garmin. Heb er ook in Canada en USA mee rondgereden en dat was prima!
quote:kaat1989 schreef op 09 januari 2013 @ 03:47:

Is die prijs van 86 us dollar trouwens inclusief us belasting?

Geen idee, maar veel kan 't daar niet zijn.

Heb even gegoogled en 't is maar 7% in Tennessee.

Heb ook wel 'ns iets besteld in NY en dat via 'n kennis in California aan 'n Nederlandse vriend mee laten geven. Toen was er helemaal geen sprake van tax omdat ze taxfree kopen van 'n andere staat ofzo.
.
Ik heb 'n Garmin Nuvi 2460, kan je daar googlemaps op gebruiken? Maakt mij in principe niet uit he, maar het moet wel werken op m'n apparaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven