bestellen via amazon niet mogelijk?
dinsdag 8 januari 2013 om 16:51
Wil ik net de gps-kaart van Australie bestellen via Amazon, krijg ik 'n melding dat ze dat niet leveren naar Nederland.
Wat is dat voor bullshit?
In NL kost het zelfde kaartje 145 euro terwijl ze het via Amazon voor 86 dollar aanbieden. Waarom mogen Nederlanders geen goedkoop product kopen? Ik heb 't te snel nodig om het via 'n Amerikaanse kennis te bestellen, maar ik vind het wel belachelijk.
Wat is dat voor bullshit?
In NL kost het zelfde kaartje 145 euro terwijl ze het via Amazon voor 86 dollar aanbieden. Waarom mogen Nederlanders geen goedkoop product kopen? Ik heb 't te snel nodig om het via 'n Amerikaanse kennis te bestellen, maar ik vind het wel belachelijk.
dinsdag 8 januari 2013 om 17:04
via amazon duitsland kost 't meer dan 200 euro, dus dat is nog waardelozer
via uk kost 't omgerekend 123 euro, maar met verzendkosten e.d. erbij zal 't niet veel meer uitmaken
maar zo zie je wel hoe ze ons hier bedriegen met die torenhoge prijzen terwijl hetzelfde in Amerika maar goed en wel de helft kost
via uk kost 't omgerekend 123 euro, maar met verzendkosten e.d. erbij zal 't niet veel meer uitmaken
maar zo zie je wel hoe ze ons hier bedriegen met die torenhoge prijzen terwijl hetzelfde in Amerika maar goed en wel de helft kost
dinsdag 8 januari 2013 om 17:12
Wat vreemd?
Ik lever regelmatig dingen van Amazon.com.
Waar je wel rekening mee moet houden is dat je inklaringskosten/belastingtoeslagen moet betalen via Amazon.com,dat komt bovenop de verzendkosten,en moet je aan de deur contant en gepast betalen.
En dat is meestal rond de 50 euro of meer,dus of je nou zoveel goedkoper uitbent?
Ik lever regelmatig dingen van Amazon.com.
Waar je wel rekening mee moet houden is dat je inklaringskosten/belastingtoeslagen moet betalen via Amazon.com,dat komt bovenop de verzendkosten,en moet je aan de deur contant en gepast betalen.
En dat is meestal rond de 50 euro of meer,dus of je nou zoveel goedkoper uitbent?
dinsdag 8 januari 2013 om 17:13
[quote]elninjoo schreef op 08 januari 2013 @ 17:04:
maar zo zie je wel hoe ze ons hier bedriegen met die torenhoge prijzen terwijl hetzelfde in Amerika maar goed en wel de helft kost[/quote]
zie mijn quote hierboven.
Dit geld oa voor Amazon,Victoria secret,footlocker en lightinthebox.
En dan ben je vaak nog duurder uit als dat je het in NL koopt.
maar zo zie je wel hoe ze ons hier bedriegen met die torenhoge prijzen terwijl hetzelfde in Amerika maar goed en wel de helft kost[/quote]
zie mijn quote hierboven.
Dit geld oa voor Amazon,Victoria secret,footlocker en lightinthebox.
En dan ben je vaak nog duurder uit als dat je het in NL koopt.
dinsdag 8 januari 2013 om 17:15
dinsdag 8 januari 2013 om 17:19
Er zijn trouwens wel sites die voor je willen bestellen en dan kunnen doorsturen. Is dat misschien een optie?
O.a. http://www.usa2you.nl/
heb er zelf geen ervaring mee overigens.
O.a. http://www.usa2you.nl/
heb er zelf geen ervaring mee overigens.
dinsdag 8 januari 2013 om 23:07
quote:Melpomene schreef op 08 januari 2013 @ 17:49:
Kun je die kaart niet gewoon in Australië kopen, EN?
Ongetwijfeld, maar vast niet gewoon in 'n winkel (in NL ook alleen online geloof ik) en wil daar geen tijd aan verspillen.
Als ik er eerder achteraan was gegaan, had ik 't wel via 'n amerikaanse kennis besteld en door laten sturen. Dan scheelt dat ook eventuele bijkomende kosten.
Tweedehands kun je er niks mee want ze zijn gekoppeld aan één apparaat, dus daar waag ik me niet aan, want dan zou goedkoop uiteindelijk duurkoop zijn.
Kun je die kaart niet gewoon in Australië kopen, EN?
Ongetwijfeld, maar vast niet gewoon in 'n winkel (in NL ook alleen online geloof ik) en wil daar geen tijd aan verspillen.
Als ik er eerder achteraan was gegaan, had ik 't wel via 'n amerikaanse kennis besteld en door laten sturen. Dan scheelt dat ook eventuele bijkomende kosten.
Tweedehands kun je er niks mee want ze zijn gekoppeld aan één apparaat, dus daar waag ik me niet aan, want dan zou goedkoop uiteindelijk duurkoop zijn.
woensdag 9 januari 2013 om 03:40
Heeft gewoon te maken met winst maken. Waarom zouden ze iemand uit een eu-land waar het product ook verkrijgbaar is laten bestellen voor 86 dollar in plaats van 146 euro. Veel producten zijn in vergelijking van de dollar tot de euro een heel stuk duurder, mega unfair en daar maken ze absoluut gebruik van. Ik zou het alsnog proberen via die Amerikaanse kennis, misschien dat je zelfs nog met de kosten van de sneldienst goedkoper uitbent dan voor de prijs die hier in NL gevraagd word. Trouwens is de kans groot dat je in Duitsland rond dezelfde prijs betaalt. Hangt samen met de valuta.
woensdag 9 januari 2013 om 06:30
quote:oddjobx schreef op 09 januari 2013 @ 03:10:
Weet niet welke je wilde kopen, maar uitgaande van buiten de stedelijke gebieden, en in ´t algemeen, schijnt bv. Nokia Maps in principe beter te zijn dan bv. Garmin.
En is gratis.
Nokia en Google zijn er (nu) in een offline versie.
Ik heb 't nodig voor op mijn garmin gps, dus denk niet dat die googlemaps accepteert.
Verder geen klagen over Garmin. Heb er ook in Canada en USA mee rondgereden en dat was prima!
Weet niet welke je wilde kopen, maar uitgaande van buiten de stedelijke gebieden, en in ´t algemeen, schijnt bv. Nokia Maps in principe beter te zijn dan bv. Garmin.
En is gratis.
Nokia en Google zijn er (nu) in een offline versie.
Ik heb 't nodig voor op mijn garmin gps, dus denk niet dat die googlemaps accepteert.
Verder geen klagen over Garmin. Heb er ook in Canada en USA mee rondgereden en dat was prima!
woensdag 9 januari 2013 om 06:34
quote:kaat1989 schreef op 09 januari 2013 @ 03:47:
Is die prijs van 86 us dollar trouwens inclusief us belasting?
Geen idee, maar veel kan 't daar niet zijn.
Heb even gegoogled en 't is maar 7% in Tennessee.
Heb ook wel 'ns iets besteld in NY en dat via 'n kennis in California aan 'n Nederlandse vriend mee laten geven. Toen was er helemaal geen sprake van tax omdat ze taxfree kopen van 'n andere staat ofzo.
Is die prijs van 86 us dollar trouwens inclusief us belasting?
Geen idee, maar veel kan 't daar niet zijn.
Heb even gegoogled en 't is maar 7% in Tennessee.
Heb ook wel 'ns iets besteld in NY en dat via 'n kennis in California aan 'n Nederlandse vriend mee laten geven. Toen was er helemaal geen sprake van tax omdat ze taxfree kopen van 'n andere staat ofzo.