Blackberry vs iPhone?
donderdag 1 april 2010 om 21:09
Ik wil al een tijdje een telefoon met internet (ja, ik word ook wakker) en daar heb ik een nieuwe foon voor nodig. Nou dacht ik aan een iPhone, maar sinds kort vind ik de Blackberry eigenlijk leuker.
Ook al heb ik van beide de ballen verstand. Daarom ben ik benieuwd naar jullie mening: welke is beter/makkelijker/mooier/handiger etc, de Blackberry of de iPhone?
Afgezien van abonnementen, dat komt later wel.
Ook al heb ik van beide de ballen verstand. Daarom ben ik benieuwd naar jullie mening: welke is beter/makkelijker/mooier/handiger etc, de Blackberry of de iPhone?
Afgezien van abonnementen, dat komt later wel.
donderdag 1 april 2010 om 21:18
Ik lees mee
Sta voor dezelfde keuze
IPhone (of gelijksoortig touch telefoon) vind ik leuk omdat je dan met je vingers zo door de lijst en fotos kan gaan ("stoer")
Blackberry (of die Nokia die erop lijkt) is gewoon handig, ook met 1 hand te bedienen en erg mooi design, dilemma
Sta voor dezelfde keuze
IPhone (of gelijksoortig touch telefoon) vind ik leuk omdat je dan met je vingers zo door de lijst en fotos kan gaan ("stoer")
Blackberry (of die Nokia die erop lijkt) is gewoon handig, ook met 1 hand te bedienen en erg mooi design, dilemma
Ik heb een plan: ik maak nooit meer een plan!
donderdag 1 april 2010 om 21:21
Ik heb alleen ervaring met de BB. Ik ben gek op die dingen en heb ze voor mijn werk. Des te nieuwer het model, des te beter ze zijn. Internetten op de "pearl" bijv. vond ik een ramp, op de "bold" gaat het een stuk beter. En De bijlagen bij mailtjes worden ook beter leesbaar naarmate de modellen nieuwer worden.
De touchscreen variant heb ik zelf nooit gehad, maar iedereen in ons bedrijf die hem wel gehad heeft, heeft hem ook weer ingeleverd. Stuk voor stuk vonden ze het ondingen (en bij ons zijn er honderden collega's met BB's).
Zakelijk vind ik ze dus geweldig, maar privé zou ik nooit een BB kopen. Ze zijn best duur en ik vind dat ze niet lang genoeg meegaan met een gemiddelde levensduur van een tot anderhalf jaar.
De touchscreen variant heb ik zelf nooit gehad, maar iedereen in ons bedrijf die hem wel gehad heeft, heeft hem ook weer ingeleverd. Stuk voor stuk vonden ze het ondingen (en bij ons zijn er honderden collega's met BB's).
Zakelijk vind ik ze dus geweldig, maar privé zou ik nooit een BB kopen. Ze zijn best duur en ik vind dat ze niet lang genoeg meegaan met een gemiddelde levensduur van een tot anderhalf jaar.
donderdag 1 april 2010 om 21:45
Geen ervaring met de BB, wel met de iPhone. Nu ben ik toch al fan van Apple, vooral i.v.m. de gebruiksvriendelijkheid en de aantrekkelijkheid van hun producten. De iPhone beantwoordt dus al mijn verwachtingen. Gebruiksvriendelijk, aantrekkelijk, leuk, handig. Vette vingerproblemen...ik poets mijn foontje geregeld even over mijn broek heen, maar vind het eigenlijk niet vervelend.
donderdag 1 april 2010 om 21:48
donderdag 1 april 2010 om 21:55
BB of iPhone, dat is zo ongeveer vragen: Windows of Apple.
Zijn twee verschillende systemen, sommige mensen zweren bij de BB en verfoeien de iPhone, anderen net andersom.
Ik ken een BB gebruiker die zijn iPhone weer ingeleverd heeft omdat ie t een onding vond. En ik ben een iPhone gebruiker en heb mijn zakelijke abo omgezet naar een iPhoneabo, omdat ik niet aan de BB kon wennen.
Zijn twee verschillende systemen, sommige mensen zweren bij de BB en verfoeien de iPhone, anderen net andersom.
Ik ken een BB gebruiker die zijn iPhone weer ingeleverd heeft omdat ie t een onding vond. En ik ben een iPhone gebruiker en heb mijn zakelijke abo omgezet naar een iPhoneabo, omdat ik niet aan de BB kon wennen.
Er zijn momenten waar je intens van geniet, tel die momenten en je leeft!
donderdag 1 april 2010 om 21:56
iPhone! Stagiaire en een collega hebben een BB dus ik "ken" ze wel.
Heb zelf een iPhone en zou niet meer zonder kunnen.
Ken je misschien mensen in je omgeving die een BB of iPhone hebben en waar je even mee mag 'spelen'?
En hoe belangrijk vind je de grootte van het scherm?
Levensduur zegt ook wel iets, mijn iPhone gaat al 1,5 jaar met veel plezier mee!
Heb zelf een iPhone en zou niet meer zonder kunnen.
Ken je misschien mensen in je omgeving die een BB of iPhone hebben en waar je even mee mag 'spelen'?
En hoe belangrijk vind je de grootte van het scherm?
Levensduur zegt ook wel iets, mijn iPhone gaat al 1,5 jaar met veel plezier mee!
donderdag 1 april 2010 om 21:57
donderdag 1 april 2010 om 21:58
Ook ik heb een iPhone. Op zich wel een prettige telefoon. Maar zitten ook nadelen aan. Op internet opent hij niet alle sites (bv flash player) Ook kan je niet via bleutooth van een andere tel naar een iPhone sturen. Er zijn een aantal dingen wat niet samengaat met Apple. Ik heb de oude versie nog, deze is helaas traag. De nieuwere is een stukje sneller.
Verder een fijne tel, heb er veel plezier van! Leuke app's!
Vette vingers er op, geen problemen mee, ff schoonvegen.
Als je een iPhone neemt, zal ik wachten tot de nieuwe er is. Deze is er volgens mij in juni. Die zou dunner, sneller en een beter/mooier scherm hebben. (staat ook op nu.nl)
Succes!
Verder een fijne tel, heb er veel plezier van! Leuke app's!
Vette vingers er op, geen problemen mee, ff schoonvegen.
Als je een iPhone neemt, zal ik wachten tot de nieuwe er is. Deze is er volgens mij in juni. Die zou dunner, sneller en een beter/mooier scherm hebben. (staat ook op nu.nl)
Succes!
donderdag 1 april 2010 om 22:13
Mijn vriend is een apple/mac fan dus die vindt uit principe de iphone beter
Maar ik ben zelf toch voor de blackberry gegaan, voornamelijk omdat ik helemaal niet overweg kan met een touchscreen. Mijn vorige telefoon had bijna alleen maar touch, maar daar werd ik toch wel gek van. Internet is daarnaast ook een stuk sneller met de blackberry (naar wat wij ervaren).
Maar ik ben zelf toch voor de blackberry gegaan, voornamelijk omdat ik helemaal niet overweg kan met een touchscreen. Mijn vorige telefoon had bijna alleen maar touch, maar daar werd ik toch wel gek van. Internet is daarnaast ook een stuk sneller met de blackberry (naar wat wij ervaren).
donderdag 1 april 2010 om 23:25
Ik IPHONE liefhebster, en vriendlief BB liefhebber alhoewel ik hem vaak hoor grommen, en zuchten want zijn BB loopt regelmatig vast en moet dan een batterypull doen (oftwel batterij eruit trekken en er weer indrukken en dan doet die het weer) wat ik persoonlijk te belachelijk voor woorden vindt want dat hoort gewoon niet zo. Klasgenoten van mij hebben of een BB of een iphone en diegene met de BB hoor ik hier vaker over, qua gebruiksvriendelijkheid is het volgens mij allebei wennen, als je geen apple-fan bent dan wordt je het wel! moet je aan de manier van typen wennen, maar bij de BB ook! Oh jah, de BB loopt gigantische achter qua applicaties die je op je phone kan zetten... en de App's zijn duurder :no:als bij de Iphone-appstore.
Hmm.. Tja ik zeg IPHONE. en dan heb je nog het dilemma van 'kleur', ik heb beide al gehad en beide vind ik ze prachtig! En dat vette-vinger aspect valt wel mee hoor.... ja het is een touchscreen dus je zal wel wat zien... maar je ziet het niet heel goed. Ga gewoon es naar de T-mobile store en neem ze beide in handen en probeer ze es uit.... om het gevoel te krijgen.
iphone.iphone.iphone.iphone.iphone.iphone
Hmm.. Tja ik zeg IPHONE. en dan heb je nog het dilemma van 'kleur', ik heb beide al gehad en beide vind ik ze prachtig! En dat vette-vinger aspect valt wel mee hoor.... ja het is een touchscreen dus je zal wel wat zien... maar je ziet het niet heel goed. Ga gewoon es naar de T-mobile store en neem ze beide in handen en probeer ze es uit.... om het gevoel te krijgen.
iphone.iphone.iphone.iphone.iphone.iphone
vrijdag 2 april 2010 om 00:33
Dat is inderdaad raar! Ik heb meedere mensen hier over gehoord, en ook dat de BB gewoon helemaal defect raakt. Nou krijg je wel helemaal een nieuwe als hij binnen een bepaalde tijd stuk is... Vind ik heel netjes! Wel raar, vriendlief heeft een Bold. Bij dat type is het een 'bekend' kwaaltje...
Wanneer is een BB aan vervanging toe? Als je abbo afgelopen is ofzo? Vind dat je phone helemaal zulk soort telf het jaren horen te doen, maar das mijn mening
Wanneer is een BB aan vervanging toe? Als je abbo afgelopen is ofzo? Vind dat je phone helemaal zulk soort telf het jaren horen te doen, maar das mijn mening
vrijdag 2 april 2010 om 08:42
@courage
Dat is heel verschillend. Bij mezelf is het al van alles geweest:
- een keer de cursorbal die niet meer werkte waardoor je niets meer kon;
-een ander werd heel langzaam en tikte bepaalde letters niet meer;
-eentje schakelde de netwerkontvanger telkens uit;
- bij de laatste deed het scherm het niet meer en die viel letterlijk uit elkaar omdat hij te gammel was geworden. Het kan dus echt van alles zijn. Onze telecomafdeling weet niet beter of ze gaan gemiddeld 1 tot anderhalf jaar mee en dan is het echt wel klaar.
Dat is heel verschillend. Bij mezelf is het al van alles geweest:
- een keer de cursorbal die niet meer werkte waardoor je niets meer kon;
-een ander werd heel langzaam en tikte bepaalde letters niet meer;
-eentje schakelde de netwerkontvanger telkens uit;
- bij de laatste deed het scherm het niet meer en die viel letterlijk uit elkaar omdat hij te gammel was geworden. Het kan dus echt van alles zijn. Onze telecomafdeling weet niet beter of ze gaan gemiddeld 1 tot anderhalf jaar mee en dan is het echt wel klaar.
vrijdag 2 april 2010 om 09:36
Toevallig heb ik een Amerikaans artikel gelezen over iPhone versus de Blackberry op Yahoo. Kort gezegd mist de Blackberry de fun factor.
Hier het volle artikel (in het Engels, kun je vertalen naar het Nederlands met Google). http://finance.yahoo.com/ ... ckberry-users-will-defect
Ik heb zelf de iPhone en zou de iPhone aanraden.
Hier het volle artikel (in het Engels, kun je vertalen naar het Nederlands met Google). http://finance.yahoo.com/ ... ckberry-users-will-defect
Ik heb zelf de iPhone en zou de iPhone aanraden.