Complete website verhuizen naar ander hostingbedrijf?

16-04-2012 14:19 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is een lang verhaal, als het teveel is lees dan alleen het onderste stuk. Bovenste 2 zijn vooral uitleg.

Een jaar of 10 geleden heeft de ex van mijn vriend (destijds vrouw) een website voor het bedrijf van mijn vriend gemaakt. De account voor dat hostingbedrijf stond op haar naam, want die account die had ze toevallig al en zij werkte toch voor zijn bedrijf dus dat maakte niet zoveel uit. Later toen ze ergens anders ging werken zijn de meeste gegevens veranderd in die van mijn vriend, maar sommige dingen (zoals gebruikersnaam) konden niet worden aangepast. Inmiddels zijn ze al een hele tijd uit elkaar, en mijn vriend (of eigenlijk vooral ik, omdat ik er iets beter in ben) kon gewoon dingen aanpassen op zijn site, omdat hij het wachtwoord had enzo. De scheiding is niet bepaald makkelijk verlopen, zij zat vol met woede tegen mijn vriend, mede omdat hij vrij snel weer een relatie met mij had. Op een gegeven moment was het weer een tijdlang rustig, maar nu doet ze weer alles om hem het leven zuur te maken. Ze is ontslagen, zit in zware geldnood en 'het is allemaal de schuld van mijn vriend, want als ze samen waren had ze nog zijn inkomen gehad'. Oftewel: ze doet alles om hem dwars te liggen en heeft o.a. alle gegevens van dat hostingbedrijf veranderd zodat wij met geen mogelijkheid meer op de site kunnen komen.

Toen ze moeilijk begon te doen, hebben wij uit voorzorg het wachtwoord en emailadres voor het opvragen van het wachtwoord aangepast, omdat ze al eerder zulke geintjes had geflikt. Maar toen heeft zij het hostingbedrijf gebeld, en verteld dat haar account gehackt was. Omdat de gebruikersnaam haar naam was, en ze alle gegevens wist waarmee de account destijds was aangemaakt (op welk adres het stond, geboortedatum etc.) kon ze toen alle gegevens veranderen. Wij kunnen er nu dus met geen mogelijkheid meer op. We hebben het hostingbedrijf ook gebeld, maar omdat zijn ex het account heeft aangemaakt is het officieel haar website en mogen wij er niks mee. Inmiddels is die ex een eigen bedrijf begonnen dat hetzelfde doet als het bedrijf van mijn vriend, en ze heeft er voor gezorgd dat als mensen de link van de website van mijn vriend intikken, ze ge redirect worden naar haar website. Niet fijn, want zo loopt mijn vriend een hele hoop klanten mis. Ook omdat ze op haar website heeft staan dat het bedrijf voorheen het bedrijf van mijn vriend was, maar nu een nieuwe naam heeft. Potentiele klanten denken dus ook gewoon dat ze goed zitten.

Nou heeft de ex in een goede bui gezegd dat wij wel alle gegevens van de website van mijn vriend eraf kunnen halen, de html codes enzo dus, zodat we zelf op een nieuwe account de website kunnen onderbrengen. Alleen, mijn vriend en ik hebben beiden de ballen verstand van websites bouwen, en kennen ook verder niemand die dat voor ons zou kunnen doen. Iemand inhuren ervoor gaat even teveel geld kosten wat we momenteel niet kunnen missen, dus dat is ook geen optie. Hoe moeten we dit nou doen? Sowieso moeten we een nieuwe account aanmaken bij een ander hostingbedrijf (als ze ook niet weet welk hostingbedrijf het is, is de kans nog kleiner dat ze weer accounts gaat lopen hacken enzo). Maar dan? Ik heb nog nooit een website gemakt. We kunnen van haar account die pagina's met html codes kopiëren, moeten we dat dan allemaal gewoon uploaden bij die nieuwe account, dat het dan dezelfde website is? En hoe zit het dan met de domeinnaam? Mijn vriend heeft nu www. *naambedrijf*.nl, en die willen we het liefst houden. Ook omdat er in de stad nog overal reclame hangt met die link er op, en dat kan niet zomaar aangepast worden, zit een contractduur op van nog dik een jaar. Hoe moeten we dat nu allemaal doen, hoe moeten we dat aanpakken zodat de complete website, incl. domeinnaam, is ondergebracht bij een ander hostingbedrijf? Wie kan me dit, in jip en janneke taal, uitleggen?
quote:ray_41 schreef op 18 april 2012 @ 10:21:

@spectral. Kesselkramer is groot reclamebureau en die site is humor. Klik maar op reload, elke keer een andere site.Grappig.
World of Warcraft: Legion
quote:ray_41 schreef op 18 april 2012 @ 10:21:

@spectral. Kesselkramer is groot reclamebureau en die site is humor. Klik maar op reload, elke keer een andere site.Je meent het.... de stijl van de sites is wel exact de stijl wat Amy postte....
Kesselkramer heeft veel slechte sites. Dan vind ik de sites die ik gepost heb er wat verzorgder uitzien. Ze zijn wel heel verschillend. Buildnet ziet er ook Joomla-achtig uit. Kan net zo goed ook een template zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven