Domeinnaam registreren

22-06-2011 22:00 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag een domeinnaam registreren, maar deze blijkt al vastgelegd (gecheckt op www.domein-registreren.nl).

Echter, wanneer ik de domeinnaam intik, krijg ik een geheel andere site.

Is er dan een mogelijkheid om deze naam over te nemen oid?

Iemand enige ervaring met wat de gang van zaken hieromtrent is?
Als de domeinnaam al vastgelegd is, dan heb je pech. Wil je de domeinnaam overnemen, dan zou je degene die de naam heeft geregistreerd moeten benaderen om te onderhandelen. Als je met genoeg geld over de brug komt maak je wel kans....
Het kan zijn dat een domeinnaam wel door iemand geregistreerd is, maar dat er niets op gezet is. Als je weet van wie deze is, kun je die persoon benaderen met de vraag of de domeinnaam te koop is.

Je kunt proberen info@domeinnaam.nl te mailen, die is meestal wel actief. Of als er op de site waar je op terechtkomt wel contactgegevens staan kun je daarheen mailen/bellen.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Dat je een andere site te zien krijgt als je de door jou gewenste domeinnaam intikt, is niks bijzonders. Die is doorgelinkt, vergelijkbaar met bijv. het doorschakelen van een vaste telefoon naar een mobiel. Dat het domein is doorgelinkt geeft jou geen rechten om het bijv. te claimen wegens niet gebruiken door de huidige eigenaar oid.

Je zou contact op kunnen nemen met de huidige eigenaar of die het domein aan jou wil overdoen, vragen staat immers vrij. Maar over het algemeen gebeurt dat maar zelden, of tegen betaling van soms flinke bedragen.
Ah jammer dus.

Ik hoopte ergens, dat wanneer die naam dan ook niet daadwerkelijk gebruikt wordt, hij misschien toch ergens vrij zou zijn en eventueel overgenomen kon worden.

@Xander: enig idee in welke marge 'genoeg geld' valt?

Ik heb nog ergens een ouwe sok...
Hoeveel een domeinnaam kost hangt heel erg van de domeinnaam af. Wij hebben wel eens voor 250 euro een domeinnaam overgenomen, maar er ook wel eens een aangeboden gekregen voor 50.000 euro (beetje veel, hebben we dan ook niet gedaan).

Je kunt kijken op sedo.com of de domeinnaam daar wordt aangeboden. Is er anders geen andere domeinnaam in dezelfde richting die wel vrij is? Of de .com of .eu versie van dezelfde naam?
En hou de naam ajb voor jezelf, tot je 'm hebt.

Wij hadden een naam voor bedrijfje, domeinnaam was nog vrij. Een week later, na een gesprek met een of andere vagerd bij de KvK was de domeinnaam bezet. Fuckers.
Check de domeinnaam op www.sidn.nl Daar kan je alle gegevens zien.
quote:XionZ schreef op 22 juni 2011 @ 23:18:

Check de domeinnaam op www.sidn.nl Daar kan je alle gegevens zien.Ik dacht dat dat niet meer kon, maar toch wel zie ik.
quote:SeptemberGirl schreef op 22 juni 2011 @ 22:58:

En hou de naam ajb voor jezelf, tot je 'm hebt.

Wij hadden een naam voor bedrijfje, domeinnaam was nog vrij. Een week later, na een gesprek met een of andere vagerd bij de KvK was de domeinnaam bezet. Fuckers.

Da's een naaistreek zeg.

Inmiddels weet ik wie de domeinnaam 'heeft', maar ze hebben heeeeel duidelijk laten weten dat die niet voor overname beschikbaar is. Sh*t.

Gaan we maar verder zoeken!
Dat is jammer! En heb je gekeken of de .com of .eu variant nog wel vrij is? Als dat een optie voor je is tenminste, het risico daarvan is dat ze jullie door elkaar gaan halen.
quote:missvivaesque schreef op 22 juni 2011 @ 22:13:

Ah jammer dus.

Ik hoopte ergens, dat wanneer die naam dan ook niet daadwerkelijk gebruikt wordt, hij misschien toch ergens vrij zou zijn en eventueel overgenomen kon worden.

@Xander: enig idee in welke marge 'genoeg geld' valt?

Ik heb nog ergens een ouwe sok...

Geen idee wat het eventueel overnemen van een domeinnaam gaat kosten. Dat ligt helemaal aan de eigenaar wat hij/zij vraagt...

Een domeinnaam rutten.nl zal meer opleveren dan bijvoorbeeld pietje.nl Kan je ook zeggen welke domeinnaam jij in gedachten hebt?
quote:missvivaesque schreef op 23 juni 2011 @ 17:03:

[...]

Da's een naaistreek zeg.

Inmiddels weet ik wie de domeinnaam 'heeft', maar ze hebben heeeeel duidelijk laten weten dat die niet voor overname beschikbaar is. Sh*t.

Gaan we maar verder zoeken!Les voor de volgende keer: Is de naam van je bedrijf(je) bekend? Gelijk registreren! Een domeinnaam registreren kost namelijk niet veel, dus voor het geld hoef je het op dat moment niet te laten...
anoniem_64553996c5176 wijzigde dit bericht op 24-06-2011 10:10
Reden: Tikfout...en daar heb ik een hekel aan ;-)
% gewijzigd
En niet vergeten via mij te registreren he! Viva-korting enzo .
quote:Xander68 schreef op 24 juni 2011 @ 10:00:

[...]

Geen idee wat het eventueel overnemen van een domeinnaam gaat kosten. Dat ligt helemaal aan de eigenaar wat hij/zij vraagt...

Een domeinnaam rutten.nl zal meer opleveren dan bijvoorbeeld pietje.nl Kan je ook zeggen welke domeinnaam jij in gedachten hebt?Ik zag al dat je de eigenaar had benaderd? Jammer dat ze boel niet willen verkopen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven