E-reader Kobo of Sony?
zondag 16 september 2012 om 13:28
Ik heb zelf een sony.
Wat mij tegenhield aan de kobo is dat dat met een speciaal programma schijnt te werken en niet alle bestandsformaten schijnt te kunnen lezen. De sony doet dat wel.
Ik heb wel het oudere model, er is nu net een nieuwe uit geloof ik.
Ik heb toen zitten vergelijken op www.tweakers.net Daar kun je veel reviews vinden over allerlei e-readers ( en andere dingen)
Wat mij tegenhield aan de kobo is dat dat met een speciaal programma schijnt te werken en niet alle bestandsformaten schijnt te kunnen lezen. De sony doet dat wel.
Ik heb wel het oudere model, er is nu net een nieuwe uit geloof ik.
Ik heb toen zitten vergelijken op www.tweakers.net Daar kun je veel reviews vinden over allerlei e-readers ( en andere dingen)
zondag 16 september 2012 om 13:41
Ik heb ook een kobo, sinds kort. Vind m fijn maar ik begrijp nog niet helemaal perfect hoe hij werkt. Hij leest alle formaten. Alleen voor drm-beveiligde epubs (van bol.com bijv.) is het handig om adobe digital editions te downloaden, maar dat is gratis en simpel in het gebruik. Wat ik er nog niet helemaal aan begrijp is dat ik een hele lading ebooks op heb gezet, maar dat ik die boeken op de kobo zelf niet terug kan vinden. Na wat googlen ben ik erachter gekomen dat meerderen dat probleem hebben. Heb me er verder nog niet in verdiept wat ik verkeerd heb gedaan. Ben nu mijn eerste boek aan het lezen. Leest zeer prettig, omslaan van de bladzijden gaat niet heel snel, maar misschien hebben alle ereaders dat of ligt het aan de grootte van het boek (500 pag) of dat het een illegale versie is
Ik zou als ik jou was beide ereaders even bekijken in het echt wat je fijn vindt
Ik zou als ik jou was beide ereaders even bekijken in het echt wat je fijn vindt
zondag 16 september 2012 om 14:45
Ik was al fan van mijn Sony ereader maar na vanmorgen ontstijgt hij werkelijk iedere andere reader.
Gisteren is er een heel glas water over heen gegaan (zie topic op deze pijler) maar vanmorgen deed hij het gewoon weer
Verder vind ik hem ook ontzettend gebruikersvriendelijk en zitten er geen ingewikkelde toestanden op en aan.
Ik zeg dus Sony!
Gisteren is er een heel glas water over heen gegaan (zie topic op deze pijler) maar vanmorgen deed hij het gewoon weer
Verder vind ik hem ook ontzettend gebruikersvriendelijk en zitten er geen ingewikkelde toestanden op en aan.
Ik zeg dus Sony!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
zondag 16 september 2012 om 15:46
zondag 16 september 2012 om 15:52
Ik heb een Kobo. Ook gekeken naar de Sony, maar gezien het feit dat de Kobo op het moment van kopen ruim 50,- goedkoper was en beiden zeer goed uit de consumentenbond kwamen, deed mij de keuze voor de Kobo maken. Collega heeft de Sony en beiden werken prima. Geen trage snelheid bij het omslaan van bladzijde, erg overzichtelijk.
Ik heb geen ander programma nodig om boeken op mijn e-reader te gooien. Gewoon inpluggen en boeken ernaar toe slepen, zoals je dat ook bij de Sony doet. Ik zet zowel op die van mijn collega als op mijn eigen e-reader dezelfde boeken, met dezelfde bestandsformaten. Geen raar programma nodig en de Kobo leest dezelfde formaten als de Sony.
Mijn kobo heeft geen stoffen achterkant, dat lijkt zo, maar is gewoon een extra 'versiering' en is van kunsstof gemaakt. Ligt prima in de hand, idem de Sony. Wel een hoesje bij gekocht, i.v.m. mijn klunzigheid.
Ik heb geen ander programma nodig om boeken op mijn e-reader te gooien. Gewoon inpluggen en boeken ernaar toe slepen, zoals je dat ook bij de Sony doet. Ik zet zowel op die van mijn collega als op mijn eigen e-reader dezelfde boeken, met dezelfde bestandsformaten. Geen raar programma nodig en de Kobo leest dezelfde formaten als de Sony.
Mijn kobo heeft geen stoffen achterkant, dat lijkt zo, maar is gewoon een extra 'versiering' en is van kunsstof gemaakt. Ligt prima in de hand, idem de Sony. Wel een hoesje bij gekocht, i.v.m. mijn klunzigheid.
zondag 16 september 2012 om 17:30
woensdag 19 september 2012 om 12:12
Nou ladies bedankt voor alle tips
maar ik ben er nog steeds niet uit.. er komt volgende week namelijk een Kobo Glow uit voor 130eu. Deze heeft een verlichting in de e-reader zelf voor in het donker.. maar om heel eerlijk te zijn voelt Sony toch wat vertrouwder.. maar een lichtje in het scherm is wel weer heeeeel aantrekkelijk
maar ik ben er nog steeds niet uit.. er komt volgende week namelijk een Kobo Glow uit voor 130eu. Deze heeft een verlichting in de e-reader zelf voor in het donker.. maar om heel eerlijk te zijn voelt Sony toch wat vertrouwder.. maar een lichtje in het scherm is wel weer heeeeel aantrekkelijk