Eindelijk een smartphone, tips voor aanschaf?

30-01-2014 07:40 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eindelijk besloten over te gaan op een smartphone. Ik wil er een van Samsung, maar ik heb er echt geen verstand van. Ik heb nu een rode samsung met klepje, waarmee je alleen kunt bellen en sms-en, niet eens foto's maken. Ik hoef dus geen superdeluxe en nieuwe smartphone en ik wil er ook niet teveel geld aan uit geven, maar ik wil ook geen miskoop doen. Ik verwacht niet dat ik heel veel op internet zit.

Bij de kijkshop zag ik de Samsung Galaxy Young of Fame voor iets meer dan honderd euro (simlockvrij zoek ik). Is dat wat?

Bedankt alvast!
Mijn vriend heeft een Samsung fame, gratis gekregen bij een goedkoop abonnementmaar hij vindt het niks. Batterij is snel leeg, touchscreen is erg klein en hijmaakt geen mooie foto's. Volgens recensies is de verwachte levensduur ook niet heel hoog.

Maar misschien is dit toestel voor jou als 'beginneling' prima.

Succes!
Mijn broer, mijn moeder en ik hebben alledrie de fout gemaakt om eerst voor goedkoop te gaan, ipv duurkoop. Wij kozen ook voor een goedkope samsung, als ik google mag geloven lijkt onze telefoon erg op de types die jij nu noemt. Mijn moeder kwam bovendien van hetzelfde type af als jij en had dezelfde wensen (niks bijzonders, een beetje whatsappen en verder weinig). Maar nee dus, geen prettig toestel. Punt is dat het geheugene norm snel vol liep. Apps die je installeert zijn een aantal mb groot. En eens in de zoveel tijd brengen die apps een update uit. Dat zijn weer nieuwe mb's. En langzamerhand slokt het zo je intern geheugen op. Dat is dus niet alleen alsj e veel apps installeert, want het geldt ook voor de basisprogramma's op de telefoon. En na verloop van tijd is dus alles vol, geeft hij steeds een foutmelding en is hij tergend langzaam.

Ik ben uiteindelijk overge gaan op een samsung s3 mini en ben daar zeer tevreden mee.
Maakt de grootte van de simkaart nog uit? Ik zie micro en mini staan, nml. Ik zou bij god niet weten wat ik nu heb. Ik heb nog nooit een ander formaat dan de mijne gezien, zoals hier:

http://forum.iculture.nl/ ... n-iphone-3gs-iphone4.html

Dat is mini, denk ik?
Ik zweer bij iphone.
quote:janneke44 schreef op 30 januari 2014 @ 08:42:

Ik zweer bij iphone.Snap ik. Ik vind ze ook mooi, maar echt onnodig voor een eerste smartphone, qau kosten. Ik gebruik mijn mobiel echt nauwelijks en ik verwacht niet dat ik nu ineens altijd met dat ding voor mij zit. Facebook heb ik niet en ik internet liever thuis. Ik wil gewoon een nieuwe, eenvoudige smartphone waar ik een paar jaar mee kan doen.
Meestal hoor je over de goedkope samsung telefoon niet veel goede berichten. Touchscreen werkt niet optimaal, slechte foto's, geheugen te klein etc. etc.

Ik heb zelf de samsung galaxy s4 mini en ben daar zeer tevreden over. Misschien even langs een telefoonwinkel en daar wat telefoons uitproberen?

Succes met je zoektocht!
Voor iets meer dan ¤ 200 heb je de nieuwe Motorola. Dan heb je echt veel waar voor je geld, goede batterij, 16 GB geheugen etc. In Duitsland nog goedkoper dan in NL en Amazon bijv. bezorgt 'm gratis in NL. Je kunt ook eens kijken op Tweakers voor recensies over telefoons.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Hoi,

Ik ben al aan nr zoveel. Maar voor mijn huidige had ik een LG Cookie dat beviel wel voor de gewone klusjes. Nu heb ik een Samsung Mega, en dat is werkelijk een heerlijkheid. alles kan dat ding, ik probeer m nu te leren koken en strijken en dan is het klaar!

Ik zou zeggen ga voor een middelgeprijsde, of via Used products voor een knappe tweedehands.
Ik heb sinds een jaar een Huawei en deze bevalt mij prima !

Touchscreen werkt erg goed, mooi beeld en hij is lekker vlot.

Het enige nadeel vind ik dat je er nog maar weinig hoesjes o.i.d. voor kunt krijgen.

Succes !
Wou ik ook zeggen. Neem n huawei. Ik heb de ascent. Prima ding. En een fatsoenlijke prijs voor een ding wat maar 2 jr mee gaat.
Been there, done that, got the T-shirt.
Hier ook Huawei ascent. Nu nog met 20 euro cash back actie en je betaalt er amper 100 euro voor.

Hij is qua specs beter dan de budget samsungs, en draait ook gewoon op Android.
Wat is het minimale geheugen dat je nodig hebt? Ik zie veelal 4GB bij intern geheugen. Is dat te weinig voor een beginneling?

Ik ken tweakers net; ik zal eens kijken.
Ik ben zelf erg tevreden met mijn Samsung SIII, maar toch keek ik vorige week met enige afgunst naar de nieuwe Google Nexus van mijn man. Wat een mooi ding is dat zeg, en voor een heel schappelijke prijs. Voordeel is ook dat je dan die Samsung-zooi er niet op hebt staan, die ik nooit gebruik maar die wel veel ruimte inneemt.
Bij de albert heijn hebben, ze een samsung in de aanbieding 69 euro geloof ik en simlockvrij.
Zo'n goedkope Samsung zou ik trouwens niet kopen, de batterij daarvan is te slecht, bij normaal gebruik kom je daar de dag niet mee door.
Ik heb er ook geen hout verstand van (en niet veel interesse in) maar ook 3 maanden geleden mijn eerste smartphone gekocht. Heb me maar laten adviseren door broertje (type computer-nerd). Alles wat ik aan goedkope modellen suggereerde, deed hij direct af met dat die bij samsung echt bekend stonden om een korte levensduur, ze schijnen echt méér te investeren in de duurdere modellen, dus dat heb ik dan ook maar gedaan. Uiteindelijk is het mijn gewoonte om járen met een telefoon te doen, en dat wil ik met deze ook. Heb zelf een dual-sim, dus daar heb je niets aan. Broertje heeft idd ook een Nexus, maar die zijn nog duurder geloof ik. Maar de s4 mini had ik gedaan als ik geen dual-sim had gewild.
Maar, wat is normaal gebruik? Mijn mobiel ligt de hele dag op mijn bureau en that's it. Ik bel nauwelijks en sms ook nauwelijks. Goed, dan gebruik ik hem nu misschien wat vaker, maar heus niet meer dan een half uur per dag.

Heeft iemand nog iets te zeggen over die micro of mini simkaart?
Huawei! Schijnt nog beter te zijn dan iphone en samsung, maar dan minder duur. Heb zelf sinds kort een iphone, maar daar zou ik persoonlijk nooit weer voor kiezen! Duur, ingewikkeld en veel gedonder mee gehad tot nu toe. Had hiervoor een Samsung Galaxy Ace, ook prima. Alleen weinig geheugen en op den duur was de batterij telkens snel leeg. Dus iets duurder, dan heb je er langer plezier van.
quote:Schabolleke schreef op 30 januari 2014 @ 10:20:

Zo'n goedkope Samsung zou ik trouwens niet kopen, de batterij daarvan is te slecht, bij normaal gebruik kom je daar de dag niet mee door.Met mijn iphone ook niet, heb altijd de oplader mee en ik ken er meer die dat doen.
quote:oki07 schreef op 30 januari 2014 @ 10:37:

Heeft iemand nog iets te zeggen over die micro of mini simkaart?Grootte van de simkaart maakt op zich niets uit, de kaartjes worden gewoon steeds kleiner gemaakt. Er zijn op het moment 3 soorten simkaarten: "gewoon", micro en nano. Nano is alleen voor iphone 5. Waarschijnlijk heb je nu een gewone sim en ga je voor een toestel waar de micro in moet. Deze is een slagje kleiner, maar het is mogelijk om in een telefoonwinkel je huidige simkaart bij te laten knippen.
Vanwege de BTW-vrije weken is de nieuwe motorola nu maar 156 euro daar.

Echt een topprijs voor de kwaliteit van de telefoon.

Edit: bij Mediamarkt dus (en BCC spiegelt de prijs, dus daar ook)
De goedkope Samsung zou ik niet aanraden. Die batterij is schrikbarend snel leeg en traaaaaag. Dan is er niets aan.

Mijn man is telefoonfreak..heeft altijd de mooiste en snelste. Niet mijn hobby, maar hij heeft er wel verstand van. Dat is dan wel weer handig. Ik heb op zijn aanraden de Wolfgang van de Aldi gekocht. De kost Euro 99 en is prima en heeft goede specs. Redelijk snel en je kunt er alles mee doen. Ook op tweakers zijn ze tevreden over deze smartphone. Zeker het overwegen waard.
quote:AnAppleADay schreef op 30 januari 2014 @ 11:02:

Vanwege de BTW-vrije weken is de nieuwe motorola nu maar 156 euro daar.

Echt een topprijs voor de kwaliteit van de telefoon.

Edit: bij Mediamarkt dus (en BCC spiegelt de prijs, dus daar ook)Daarvoor ging ik een paar weken geleden ook naar de winkel, maar ik ben toch met een Huawei ascend P6 thuisgekomen. Ik vond het scherm van die motorola rommelig en slecht leesbaar. En aangezien ik mijn leesbril niet altijd op heb als de telefoon gaat...
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Dat laten knippen doe ik liever niet, aangezien ik mijn huidige telefoon graag mee naar Lowlands wil. Die blijft het gewoon vier dagen doen met heel veel bellen en sms-en en dat is daar handig.

Ik heb begrepen dat je ook een tweede simkaart kunt aanvragen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven