Ergelijke facebookberichten deel 6

04-10-2019 10:44 2270 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Van plaatjes die het eerste product in de po van het kleine wondertje laten zien tot ellenlange slecht geschreven verhalen, die toch maar door 5% van de vrienden gedeeld worden. Wat kwam jij tegen op facebook vandaag?

Afbeelding


Een groot deel van de vorige ergernissen is hier te vinden digi/ergerlijke-facebookberichten-deel- ... #p30455537
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Lotte35 schreef:
04-12-2020 21:40
Een kennis van me plaatst vrijwel elke dag quotes van een Facebookpagina die heet: ‘Wees jezelf, er zijn al andere genoeg.’

En dan ‘andere’ inderdaad zonder ‘n’ aan het eind.

Vandaag luidde de quote: ‘Ik wens iedereen een toppie weekend toe.’



Het is toch verschrikkelijk.
Oh ik ken iemand die dat 'andere genoeg' op de plee heeft hangen, inclusief fout ja. Heb die persoon er weleens op gewezen. Wist ze niet, maasr het hangt er nog steeds :rofl:
Alle reacties Link kopieren Quote
Kwebbeltje91 schreef:
23-11-2020 18:11
Hebben wij dezelfde persoon in onze lijst? :P Ik heb ook iemand die altijd van die berichten deelt. Vaak zijn het berichten van jaren geleden :facepalm: En dan reageert iemand eronder 'dit is een bericht uit (jaartal)' Reageert ze terug: Oh, dat had ik niet gezien.
Nee dat blijkt :roll:
Hehe wie weet ;-)
Vreselijk toch?
Net dus weer iemand die een bericht uit 2014 deelt over een BN'er die op zoek is naar een meisje. Echt mensen, deel niet alles klakkeloos.
minnimouse schreef:
07-12-2020 22:36
Hehe wie weet ;-)
Vreselijk toch?
Net dus weer iemand die een bericht uit 2014 deelt over een BN'er die op zoek is naar een meisje. Echt mensen, deel niet alles klakkeloos.
Inderdaad... Zulke mensen kijken niet naar de datum zeker.. Die zien een bericht voorbij komen en denken 'ach wat sneu' en delen hem. Of het nu een dier, mens of elektrisch apparaat is.
Alle reacties Link kopieren Quote
zo deel ik inderdaad zelden berichten over verdwenen meisjes of, nog wel erger misschien, 'misdadigers'. Alleen als het een recent politiebericht is, wil ik nog wel eens delen, maar familie van mij deelt elke misdadiger, zodra er bij staat dat hij pedofiel is. Je kunt iemand op zo'n manier echt kapot maken op social media. Ik kan gewoon een berichtje over m'n buurman schrijven dat niet waar is en iedereen deelt het. Als ik echt een hekel heb aan die man, maak ik gewoon en fake account aan.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Kwebbeltje91 schreef:
08-12-2020 07:30
Inderdaad... Zulke mensen kijken niet naar de datum zeker.. Die zien een bericht voorbij komen en denken 'ach wat sneu' en delen hem. Of het nu een dier, mens of elektrisch apparaat is.
Ik deel dat soort berichten sowieso niet.
Een vermist tienermeisje staat zo haar hele leven op internet en heel naïef misschien, maar ik denk nooit dat ik veel bij kan dragen met mijn paar FB vrienden en ik woon in Brabant. Als er een hond uit Groningen vermist wordt heeft het niet zoveel zin dat ik dat deel.
minnimouse schreef:
08-12-2020 11:11
Ik deel dat soort berichten sowieso niet.
Een vermist tienermeisje staat zo haar hele leven op internet en heel naïef misschien, maar ik denk nooit dat ik veel bij kan dragen met mijn paar FB vrienden en ik woon in Brabant. Als er een hond uit Groningen vermist wordt heeft het niet zoveel zin dat ik dat deel.
Ik ook niet. Tijdje geleden werd er iemand vermist uit het dorp hiernaast. Ik wilde hem delen maar toen las ik al een bericht dat hij terecht was.
Maar verder deel ik niets, het heeft inderdaad ook geen zin als ik iets deel van een hond uit Groningen, want ik woon niet ver van jou vandaan ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
Een paar jaar geleden waren en 2 jongetjes, Ruben en Juliën meen ik, ontvoerd door hun vader en vermoord. Een vreselijk verhaal natuurlijk maar een heel groot aantal mensen vond het nodig om zijn of haar profielfoto te wijzigen in de foto van die twee kinderen die steeds op het nieuws was. Overal zag je ze voorbij komen. Hoe is dat voor die moeder? Die ziet steeds als ze op Facebook kijkt haar overleden kinderen voorbij komen op profielen van wildvreemden. Ik kan mij niet voorstellen dat dit troost geeft of het gevoel geeft dat men meeleeft.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat was sowieso een mooi staaltje massahysterie.
Want de nabestaanden wilden de uitvaart zo besloten mogelijk houden, maar dat vonden sommige mensen niet oke, want ze hadden wel meegezocht naar die kinderen dus hadden ze wel recht op wat meer dan dat.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat bedoel ik dus. Dit heeft niets meer met empathie te maken. Zwelgen in andermans rouw en daar ook nog een graantje van mee willen pikken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, vreselijk.

Sowieso die kinderen die gedeeld worden met 'niemand wil mijn foto liken', waarvan de foto's vaak een soort van gestolen zijn.

Ben wel blij dat het 'Het Sinterklaasfeest wordt ons afgenomen" huilhuil gebeuren weer voorbij is. Vooral gedeeld door mensen, die zelf half november al de kerstboom hadden staan, want ze waren toe aan gezelligheid :nut:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
''Hallo allen,
Mijn naam is Mikay en ik ben 8 jaar. Zoals je wel kunt zien op de foto heb ik rode haartjes. Veel kinderen vinden mijn haar en sproetjes niet mooi. Ik ben een spontane jongen met veel energie en doe dus graag mee met een potje voetbal. Helaas wordt ik door mijn haren en sproeten steeds afgewezen en voel ik me verdrietig. Ik huil soms dagenlang, omdat het niet alleen bij een afwijzing blijft. De jongens uit me klas slaan en duwen me. Ik wil hierdoor niet meer na school. Mijn moeder heeft al een aantal keren het gemeld, maar het blijft doorgaan. Een andere school is geen optie.
Wie wilt dit bericht over mijn broertje delen om hem te laten zien dat hij er ook toe doet?''

Ik kan me zo ergeren aan zulke berichten!
Dit is toch geen tekst van een 8-jarige? Heeft hij er om gevraagd zo op FB te staan?

Begrijp me goed hoor, ik ben ook tegen pesten. Maar om zoiets dan op FB te plaatsen kan ook averechts werken
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik erger me vooral aan het feit dat er ''ik wil hierdoor niet meer na school'' staat. :rofl:
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren Quote
Daarnaast wordt een kind niet buitengesloten vanwege rood haar en sproetjes. Dan is er vaak wel iets anders aan de hand. Meestal wordt er gepest over de uiterlijkheden maar dat kan van alles zijn als een kind geen aansluiting vindt.

Inderdaad erg triest. Maar zulke FB berichten helpen niks. Helaas.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren Quote
SombraOnline schreef:
10-12-2020 13:34
Ik erger me vooral aan het feit dat er ''ik wil hierdoor niet meer na school'' staat. :rofl:
Wie wilt dit bericht over mijn broertje delen om hem te laten zien dat hij er ook toe doet?''

ook zo irritant
Stressed is just desserts spelled backwards
Jammer dat Mikay niet meer na school wil. Op het gebied van werkwoordvervoeging kan hij zeker nog wel wat aanwijzingen gebruiken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady*Voldemort schreef:
10-12-2020 13:46
Jammer dat Mikay niet meer na school wil. Op het gebied van werkwoordvervoeging kan hij zeker nog wel wat aanwijzingen gebruiken.


Misschien wil(t) hij wel voor school?
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren Quote
Een kennis van me houdt veel van dieren, maar om nou bij iedere hond, ieder paard of ieder vogeltje 20 wazige selfies te maken... :-[
Alle reacties Link kopieren Quote
Nu gaat er weer zo'n opmerking rond over een glas melk die je moet gaan drinken terwijl je voor de spiegel gaat staan ofzo, als je van plan bent je buren te gaan verraden met de feestdagen. Ik ben hem nu meermaals tegengekomen.
Net zo ergelijk als iedereen die nu al roept lekker toch te doen wat ze zelf willen met de feestdagen.:P
Alle reacties Link kopieren Quote
konijnenpantoffeltje schreef:
12-12-2020 13:30
Een kennis van me houdt veel van dieren, maar om nou bij iedere hond, ieder paard of ieder vogeltje 20 wazige selfies te maken... :-[

haha, ik vind het hartstikke lastig, een selfie met m'n hond, dus ik snap je :-]
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Truusdemier1981 schreef:
13-12-2020 09:24
Nu gaat er weer zo'n opmerking rond over een glas melk die je moet gaan drinken terwijl je voor de spiegel gaat staan ofzo, als je van plan bent je buren te gaan verraden met de feestdagen. Ik ben hem nu meermaals tegengekomen.

Nog niet gezien, maar wat een onzinnig gedoe.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren Quote
Truusdemier1981 schreef:
13-12-2020 09:24
Nu gaat er weer zo'n opmerking rond over een glas melk die je moet gaan drinken terwijl je voor de spiegel gaat staan ofzo, als je van plan bent je buren te gaan verraden met de feestdagen. Ik ben hem nu meermaals tegengekomen.
Net zo ergelijk als iedereen die nu al roept lekker toch te doen wat ze zelf willen met de feestdagen.:P
Huh? En dan?
Die spiegel snap ik nog, maar wat voor functie heeft die melk?
Lady*Voldemort schreef:
13-12-2020 12:58
Die spiegel snap ik nog, maar wat voor functie heeft die melk?
herken je ze aan hun melksnor??

Vaak geplaatst door mensen die zelf iedereen in de gaten houden
Alle reacties Link kopieren Quote
minnimouse schreef:
13-12-2020 12:49
Huh? En dan?
Ik moest hem even opzoeken, maar deze;

Als je tijdens de feestdagen veel auto's ziet staan bij de buren en er dus teveel volk is... ga dan naar de keuken en pak een glas melk. Loop naar de badkamer en drink uw glas melk voor de spiegel. Melk is goed voor de tanden. Weet je wat nog meer goed is voor de tanden? Je niet bemoeien met de buren. 😘 😁 👌

Te goed om niet te delen

Ik kwam hem afgelopen week al eens tegen, maar vanmorgen weer.
Waar slaat het op :facepalm:
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady*Voldemort schreef:
10-12-2020 13:46
Jammer dat Mikay niet meer na school wil. Op het gebied van werkwoordvervoeging kan hij zeker nog wel wat aanwijzingen gebruiken.
:biggrin:

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven