Ergerlijke facebookberichten deel 5

08-11-2016 20:08 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit lijkt mij een mooie voor vandaag....

I can explain it to you, but I can't understand it for you
Heb ik niks van gemerkt. Wel veel over dat er veel celebs dood zijn, maar op persoonlijk vlak heeft de een een goed jaar en de ander niet.
quote:Mieshka schreef op 01 januari 2017 @ 01:51:

Veel negativiteit over 2016. Voor mij persoonlijk was 2016 een fantastisch jaar en het ziet ernaar uit dat 2017 ook wel weer wat leuke dingen in petto heeft. Ik zit helemaal niet te wachten op negativiteit uit het nieuws of van anderen over 2016.Dan moet je geen nieuws kijken en de social media niet openen.
quote:Mieshka schreef op 01 januari 2017 @ 10:27:

Het is vooral het feit dat bijna iedereen ineens een kutjaar had, zo niet, dan toch. Ook pagina's en quotes en blogs die het een kutjaar vonden vanwege het nieuws, aanslagen, sterfgevallen... Je moet en zal 2016 een kutjaar vinden. Net als dat je vuurwerk moet haten 'vanwege de dieren' en je een mening moet hebben over zwarte piet.Nou dat klinkt toch ook gewoon niet leuk? Waarom mogen mensen zich dat niet aantrekken?
Trouwens, als mensen denken dat ze mij een mening moeten dicteren dan zijn het heel snel geen vrienden meer.
ik ben geen enkel bericht tegen gekomen over dat mensen het een kutjaar vonden. Wel veel gelukkig nieuwjaar plaatjes maar daar erger ik mij niet zo aan.
Ik heb een vriendin die àl haar herinneringen deelt. En allemaal met dezelfde soort tekst erbij: "alweer X jaar geleede wat ga de tijt toch hart" en "moet je kijke *TemperanceB* (of een ander) alweer X jaar gelee moete we gouw nog is doen".

Verschrikkelijk.
I don't know what that means.
Oh haha, die herinneringen. Wat een grap u s dat toch
quote:TemperanceB schreef op 01 januari 2017 @ 10:58:

Ik heb een vriendin die àl haar herinneringen deelt. En allemaal met dezelfde soort tekst erbij: "alweer X jaar geleede wat ga de tijt toch hart" en "moet je kijke *TemperanceB* (of een ander) alweer X jaar gelee moete we gouw nog is doen".

Verschrikkelijk.Ik ken er een die vrijwel alles van haar kind erop zet. En dan nu alles ook in de herhaling . Ze is erg blij met de kleine denk ik maar.
Die statussen in dat gekleurde vlak ook weer zo'n nieuwe hype (wat IPhone gelukkig niet heeft)
quote:Starshine-2 schreef op 01 januari 2017 @ 11:12:

Oh haha, die herinneringen. Wat een grap u s dat toch Ik vind het altijd wel een fijne reminder van hoe ver ik gekomen ben in de afgelopen 5 jaar, want als ik soms mijn eigen posts terug zie...
Op een week tijd van dezelfde persoon - gelukkig alleen maar gezien via een vriendin van mij die erop reageert:

- Hoe laat is er een bus van A naar B?

- Verwarming werkt niet, wat moet ik doen?

- Welke winkels zijn er vandaag (zowel op 25.12 als 01.01) open in X?

- Ik heb mijn haar van zwart naar donkerbruin geverfd (amper verschil te zien) en ik mis mijn zwarte haar zo erg *huil*

- *foto van 2 nagenoeg identieke jurkjes* Welke zal ik aantrekken? Zo moeilijk kiezen.

- zelfde verhaal met 2 paar schoenen

- 25 wazige duckface foto's.

En nee, het betreft geen puber maar een vrouw van een jaar of 25
quote:Meridian schreef op 01 januari 2017 @ 11:20:

Die statussen in dat gekleurde vlak ook weer zo'n nieuwe hype (wat IPhone gelukkig niet heeft)Ik heb echt geen idee waar je het over hebt?
Later is nu
quote:Meridian schreef op 01 januari 2017 @ 11:20:

Die statussen in dat gekleurde vlak ook weer zo'n nieuwe hype (wat IPhone gelukkig niet heeft)Ja wat is dat in hemelsnaam?
quote:Captain_Obvious schreef op 01 januari 2017 @ 15:41:

[...]

Ja wat is dat in hemelsnaam?Dit: http://www.dutchcowboys.n ... kort-een-stuk-kleurrijker
Iemand plaats een foto met het bericht: Verjaardag van de kleine meid jammer dat sommige mensen niet kwamen opdagen. (kind is 14).
geneet van 't laeve
quote:soetkees schreef op 01 januari 2017 @ 16:13:

[...]

Dit: http://www.dutchcowboys.n ... kort-een-stuk-kleurrijkerDit dus ja, dankje..... had geen idee hoe dat heette
quote:Baankje1 schreef op 01 januari 2017 @ 16:29:

Iemand plaats een foto met het bericht: Verjaardag van de kleine meid jammer dat sommige mensen niet kwamen opdagen. (kind is 14).

Ai, zal de 'kleine meid' blij mee zijn, zo'n statusupdate

Toch wel jammer dat er mensen niet op kwamen dagen, maar dit is natuurlijk weer lekker passief agressief ..
Later is nu
Ohm men, iemand biedt een product aan op een FB-groep. Kennelijk vindt een ander dat te duur. En die ander is dus al postings lang aan het mekkeren en blazen en te roepen dat ze haar medemens moet beschermen tegen zoveel oplichterij (en dat is het echt niet, overigens, want zij vindt het te duur en dat mag maar het is een redelijk gangbare prijs die gevraagd wordt). Echt, Moeder Theresa is een vuile dievegge en een slecht mens vergeleken bij het *kuch* nobele gedrag van deze persoon.

Het feit dat ze niet verplicht is om het te kopen wil er kennelijk niet echt in.
Hier een ellenlange dwangpost over dat mensen hun geld volgend jaar moeten besteden aan de medemens, in plaats van aan vuurwerk.

En dan de reacties van al die mensen die het er mee eens zijn. Mensen die onlangs een huis kochten van dik zes ton. Amper een week geleden een fotoverslag van het uitgebreide vreetfestijn deelden, in een auto ter waarde van een halve stad een jaar in leven houden rijden, wekelijkse updates van garderobes posten en ga zo maar door.

Hypocrisie ten top, dat gezeik over vuurwerk elk jaar. Ik erger me er kapot aan.
quote:the-dowager schreef op 01 januari 2017 @ 11:42:

[...]

Ik vind het altijd wel een fijne reminder van hoe ver ik gekomen ben in de afgelopen 5 jaar, want als ik soms mijn eigen posts terug zie... Ik vind mijn eigen herinneringen zien wel leuk, maar die zie alleen ik. Ik deel ze niet. En inderdaad, de -waardige berichten die ik dan terugzie, mik ik direct eraf
I don't know what that means.
quote:Starshine-2 schreef op 01 januari 2017 @ 09:49:

[...]

Ja uh, voor mij was 2016 ook een zwaar kutjaar, waarom zou ik dat niet mogen uiten?

Alsof ik op zo'n moment wel zit te wachten op juichverhalen dat het zo'n geweldig jaar was.

En ik weet ook dat het verspringen van de datum natuurlijk niks uitmaakt, maar toch hoop ik op betere tijden.

+1

Nou heb ik daar niets over gezegd op FB maar dat mag iedereen toch gelukkig zelf weten.
Inderdaad maar ik snap die dubbele moraal ook niet zo. Als je alleen maar leuke dingen post, krijg je om je oren dat je de schone schijn ophoudt. Er is zelfs een overheidscampagne over, WTF?

Maar als je dan eens eerlijk zegt dat de dingen niet zo lekker lopen, gaan mensen miepen dat ze geen negativiteit willen zien. Ik heb dit iemand echt zien posten in reactie op een fb-vriend die een kommer en kwel verhaal had.

De positivo werd daarna verbaal afgemaakt door andere fb-vrienden. Logisch, ik vond het ook echt achterlijk, een beetje een ander gaan vertellen wat je wel en niet op je eigen tijdlijn zou mogen zeggen.
Kreeg ineens in lijst 'mensen die je misschien kent' als eerste een profiel te zien met de naam 'Viva HQ'.

Whut?

Geen profielfoto, niks te zien verder.

Vaag!

Benieuwd wat dat is en waarom dat op m'n beeldscherm kwam.
Omdat overal waar jij komt info verzameld word en word gekoppeld aan o.a Facebook. (Oa door cookies etc). Ik heb dat wel eens gehad met mensen wiens profiel ik bijv op ern datingssite enkel had bekeken. Die kwamen toen ook ineens bij Facebook naar boven.
quote:Fee-de-Goede schreef op 01 januari 2017 @ 10:42:

[...]

Dan moet je geen nieuws kijken en de social media niet openen.Ik kijk ook geen nieuws en zit alleen op FB om dingen over de bouw van ons nieuwe huis te volgen en soms de Funda link van ons oude huis te delen. Verder vind ik FB een kudt medium waar ik na de huizentoestand waarschijnlijk niet meer te vinden ben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven