Ergerlijke facebookberichten deel 5

woensdag 4 april 2018 om 16:51
single1985 schreef: ↑04-04-2018 16:49Ik dacht dat het aan mij lag eh hey vroege tijdstip dat ik deze onzin las![]()

donderdag 12 april 2018 om 08:04
single1985 schreef: ↑11-04-2018 21:02Meer lach wekkend een post waarin gevraagd word BFF te typen wird die groen is je account veilig anders moet ke maat regelen nemenmeer dan 10.000 reacties
![]()
Wat?

donderdag 12 april 2018 om 08:10
Een kleine fittie in mijn nieuwsfeed.
Een van mijn FB-vrienden deelt een bericht over een verdwenen sieraad van 5 april 2011(!). Iemand reageert daarop met "goh, kijk eens naar de datum. Als deze armband nu nog niet terug is zal deze ook waarschijnlijk niet meer gevonden worden".
FB-vriend: 5 april is pas een paar dagen geleden dus het kan altijd nog.
Andere persoon: Het bericht is van 7 jaar geleden en als je op het profiel van de persoon zou kijken zou je zien dat hij al lang en breed terecht is.
FB-vriend + hele horde van d'r kortpittige-huisvrouwen-dinnetjes (ja deze dames zijn 60+ en noemen elkaar dinnetjes): Gaan helemaal los! Waar bemoeit deze persoon zich mee? Heeft hij niks beters te doen? Als het hem niet bevalt moet 'ie lekker oprotten met dat lelijke gedrocht van een wijf van 'm.
Inmiddels staan er meer dan 90 reacties onder de post.
De andere persoon heeft FB-vriend ontvriend en ook daar heeft FB-vriend weer een heel epistel over geschreven.
Soms...
Een van mijn FB-vrienden deelt een bericht over een verdwenen sieraad van 5 april 2011(!). Iemand reageert daarop met "goh, kijk eens naar de datum. Als deze armband nu nog niet terug is zal deze ook waarschijnlijk niet meer gevonden worden".
Andere persoon: Het bericht is van 7 jaar geleden en als je op het profiel van de persoon zou kijken zou je zien dat hij al lang en breed terecht is.
FB-vriend + hele horde van d'r kortpittige-huisvrouwen-dinnetjes (ja deze dames zijn 60+ en noemen elkaar dinnetjes): Gaan helemaal los! Waar bemoeit deze persoon zich mee? Heeft hij niks beters te doen? Als het hem niet bevalt moet 'ie lekker oprotten met dat lelijke gedrocht van een wijf van 'm.
De andere persoon heeft FB-vriend ontvriend en ook daar heeft FB-vriend weer een heel epistel over geschreven.
Soms...
"Nee" is ook een antwoord.

donderdag 12 april 2018 om 08:32
Hiervoor zit ik dus op Facebook hèMeyana schreef: ↑12-04-2018 08:10Een kleine fittie in mijn nieuwsfeed.
Soms...

Heerlijk!

donderdag 12 april 2018 om 09:55
Ik 2. Een met ontzettend veel bombarie aangekondigd vertrek. En dan het snuggere ‘wil je me bereiken kan dat via WhatsApp of insta’Daantje1970 schreef: ↑12-04-2018 09:37Hebben jullie al vrienden die hun account hebben verwijderd? Bij bij niemand.

Hoe dan ook, ik steek mijn hand ervoor in het vuur dat ze binnen een maand weer terug zijn.
donderdag 12 april 2018 om 13:08
Weet ik niet precies (weet eigenlijk niet hoeveel vrienden ik had), maar ik weet wel zeker dat een van mijn vrienden zijn account al voor Lubachs oproep had verwijderd en dat daar twee weken overheen ging voordat hij niet meer zichtbaar was.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
donderdag 12 april 2018 om 13:34
Lekker snugger is. Ik weet niet hoe het met Instagram zit, maar Whatsapp is van Facebook. Alsof je werkelijk alles kan wissen.

donderdag 12 april 2018 om 14:22
Daantje1970 schreef: ↑12-04-2018 13:34Lekker snugger is. Ik weet niet hoe het met Instagram zit, maar Whatsapp is van Facebook. Alsof je werkelijk alles kan wissen.
Precies. Ik geloof zelfs dat beide van fb zijn.
donderdag 12 april 2018 om 14:26
Volgens mij ook. Instagram weet ik niet, maar whatsapp traceert je browsergeschiedenis niet. Staat wel tegenover dat daar ook afluistersoftware bij zit, plus dat mensen op WA veel meer persoonlijke informatie delen dan op FB.
Dat gezegd hebbende vind ik de rol van FB in de Amerikaanse presidentsverkiezingen wel heel erg kwalijk en hun privacybeleid slaat nergens op.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.

maandag 23 april 2018 om 21:39
Ben ik nu de enigste of heb ik rare vriendinnen?
Afgelopen week 2 vriendinnen gezien leuke dingen gedaan waar ook foto's werden gemaakt ik vind dat gewoon als aandenken. Maar beide vriendinnen waren vooral bezig met komt de foto op facebook mooi uit. Waarbij ze beide de reactie van mij kregen ik wil mijzelf niet op Facebook hebben en verder maak ik gewoon foto's voor de lol. Blijkbaar woon ik nog onder een steen want foto's moeten aan bepaalde eisen voldoen om ze Facebook waardig te laten zijn en als ze dat niet zijn is het weg foto.
Ik snap dat niet
Afgelopen week 2 vriendinnen gezien leuke dingen gedaan waar ook foto's werden gemaakt ik vind dat gewoon als aandenken. Maar beide vriendinnen waren vooral bezig met komt de foto op facebook mooi uit. Waarbij ze beide de reactie van mij kregen ik wil mijzelf niet op Facebook hebben en verder maak ik gewoon foto's voor de lol. Blijkbaar woon ik nog onder een steen want foto's moeten aan bepaalde eisen voldoen om ze Facebook waardig te laten zijn en als ze dat niet zijn is het weg foto.
Ik snap dat niet

dinsdag 24 april 2018 om 11:16
Oh vreselijk ja..... Dan moeten er filters overheen, of 10 x opnieuw want het ziet er zogenaamd niet uit, of je moet wachten met n hap nemen want eerst moet er n mooie compositie van je eten worden gefotografeerd... Gezeik altijd.... of er moeten dan sowieso om de 5 minuten selfies worden gemaakt... Ik heb daar ook n hekel aan.single1985 schreef: ↑23-04-2018 21:39Ben ik nu de enigste of heb ik rare vriendinnen?
Ik snap dat niet![]()
Heb om die reden ook tags goedkeuren aan staan.
dinsdag 24 april 2018 om 11:21
Nouja, niemand wil toch lelijk op de foto, laat staan op facebook?
Ik houd daar altijd al rekening mee en kijk juist verbaasd naar wat mensen zetten. Bij mij geen onscherpe foto's bijvoorbeeld, of mensen met een rare trek om de mond. Ooit, vroeger, toen we nog met rolletjes en foto's werkten, gingen die bij mij al de prullebak in. En nu gooi je nog makkelijker weg en maak je nog makkelijker een nieuwe.
Ik vraag mensen altijd "is het goed dat ik je zo op facebook zet?"
Ik houd daar altijd al rekening mee en kijk juist verbaasd naar wat mensen zetten. Bij mij geen onscherpe foto's bijvoorbeeld, of mensen met een rare trek om de mond. Ooit, vroeger, toen we nog met rolletjes en foto's werkten, gingen die bij mij al de prullebak in. En nu gooi je nog makkelijker weg en maak je nog makkelijker een nieuwe.
Ik vraag mensen altijd "is het goed dat ik je zo op facebook zet?"
Later is nu
dinsdag 24 april 2018 om 11:59
Ik snap ook niet waarom iets perfect (!) op Facebook zou moeten staan. Ik zou daar dwars van worden en gewoon een hap gaan nemen als iemand een foto van het eten wil maken of zo. So wie so word ik al heel erg kriegel van de drang naar perfectie van velen in deze samenleving, het lijkt me een erg leeg bestaan terwijl 'men' blijkbaar wil doen laten overkomen alsof ze een geweldig leven hebben. Het is weer wat anders als de foto onscherp is of als iemand er echt gek (bijvoorbeeld met een scheve mondhoek, rode ogen of in een gekke of onflatteuze houding) op staat. Als ik een foto neem waar iemand op staat, dan vraag ik ook even of het goed is als ik iemand zo op Facebook zet, maar dat zijn foto's die niet 'gespeeld' zijn.single1985 schreef: ↑23-04-2018 21:39Ben ik nu de enigste of heb ik rare vriendinnen?
Ik snap dat niet![]()
De foto's op mijn Facebook zijn ook niet perfect: het gras moet nodig gemaaid worden, sommige planten gesnoeid, in het leg-deel van het kippenhok liggen wat keutels van de kippen - want ja, onze kippen poepen gewoon. En het interesseert met niets. Vorig jaar nota bene een foto van onze kat in de tuin genomen terwijl de tuin hoognodig gedaan moest worden, maar de foto zag er uiteindelijk erg mooi uit, heel natuurlijk.
In this mad house we must all survive
dinsdag 24 april 2018 om 12:21
En moeten wij nu, net als op de echte facebook gaan vragen wat de narigheid was?

De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert