Externe harde schijf of icloud?
dinsdag 6 april 2021 om 20:54
dinsdag 6 april 2021 om 20:56
dinsdag 6 april 2021 om 20:58
Inderdaad.
Een externe harde schrijf is niet eens meer zo duur.
En foto's en filmpjes zijn mij zeer waardevol.
Je weet maar nooit.
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it."
dinsdag 6 april 2021 om 21:03
Dat durf ik niet te zeggen.
Maar als dat zo is heb je nog altijd de externe harde schijf. Die koop je eenmaal en heb je daarna gewoon.
Ook die kan kapot gaan natuurlijk.
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it."
dinsdag 6 april 2021 om 21:22
Beide en als je er een wilt kiezen dan een externe HD, dat lijkt me veiliger dan een iCloud. Vind Timemachine ook fijn werken.
En ik denk eigenlijk dat als je een jaar iCloud neemt en daarna opzegd, je data uiteindelijk ook wordt gewist want waarom zou apple je ruimte geven op een of andere server terwijl je niet betaald?
En ik denk eigenlijk dat als je een jaar iCloud neemt en daarna opzegd, je data uiteindelijk ook wordt gewist want waarom zou apple je ruimte geven op een of andere server terwijl je niet betaald?
dinsdag 6 april 2021 om 21:25
Natuurlijk download je het dan eerst.TsumTsum schreef: ↑06-04-2021 21:22Beide en als je er een wilt kiezen dan een externe HD, dat lijkt me veiliger dan een iCloud. Vind Timemachine ook fijn werken.
People with dark souls have nothing but dark dreams. People with really dark souls do nothing but dream.
dinsdag 6 april 2021 om 21:26
Natuurlijk niet. Als je de huur opzegt mag je toch ook niet in herbruikbare blijven wonen?
People with dark souls have nothing but dark dreams. People with really dark souls do nothing but dream.
dinsdag 6 april 2021 om 21:38
iCloud (maar ook OneDrive, Google cloud, etc) zijn bedoeld om van meerdere apparaten bij je gegevens te kunnen, het is niet primair een backupoplossing. Ik heb de voorwaarden niet gelezen, maar ik kan me niet voorstellen dat Apple 100% garantie geeft dat data altijd veilig is en nooit verloren kan gaan. Je bent dus zelf verantwoordelijk voor de backup, dus minstens nog 1 externe harddisk die je bij voorkeur buitenshuis bewaart.
dinsdag 6 april 2021 om 21:44
dinsdag 6 april 2021 om 21:49
dinsdag 6 april 2021 om 22:08
Is dat zo? Ik heb al een wat oudere mac dus bij mij werkt het gewoon prima. Maar als het bij de huidige macs niet meer werkt dan moet ik van te voren mijn belangrijke bestanden dus ook even anders backuppen.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in