Externe harde schijf of icloud?

06-04-2021 20:47 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Apple gebruikers... Wat adviseren jullie? (Voor een back-up van vooral foto’s van iphone en macbook)
Wij hebben beide.
Beide
Alle reacties Link kopieren
Waarom beide?
Elsy_____ schreef:
06-04-2021 20:51
Waarom beide?

Omdat niets onfeilbaar is.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
06-04-2021 20:52
Omdat niets onfeilbaar is.
Maar t kost beide geld
Elsy_____ schreef:
06-04-2021 20:53
Maar t kost beide geld
Ja.

Een Cloud voor als het huis afbrandt. Een HD voor als de cloud er mee stopt.
Allebei inderdaad. De cloud is ook handig om soms als je niet thuis bent bij je documenten te kunnen. Of vanaf je telefoon. Maar een externe harde schijf omdat je nooit weet of je cloud-dienst er ooit mee ophoudt. Externe harde schijf kost toch nauwelijks wat.
novaviva schreef:
06-04-2021 20:56
Allebei inderdaad. De cloud is ook handig om soms als je niet thuis bent bij je documenten te kunnen. Maar een externe harde schijf omdat je nooit weet of je dienst er mee ophoudt. Externe harde schijf kost toch nauwelijks wat.

Inderdaad.

Een externe harde schrijf is niet eens meer zo duur.
En foto's en filmpjes zijn mij zeer waardevol.
Je weet maar nooit.
Alle reacties Link kopieren
Als ik een jaar icloud betaal en ik stop daarna, ben ik dan alles kwijt of blijft alles wel staan van dat jaar dat ik dus betaald heb?
Elsy_____ schreef:
06-04-2021 21:01
Als ik een jaar icloud betaal en ik stop daarna, ben ik dan alles kwijt of blijft alles wel staan van dat jaar dat ik dus betaald heb?

Dat durf ik niet te zeggen.
Maar als dat zo is heb je nog altijd de externe harde schijf. Die koop je eenmaal en heb je daarna gewoon.
Ook die kan kapot gaan natuurlijk.
Beide en als je er een wilt kiezen dan een externe HD, dat lijkt me veiliger dan een iCloud. Vind Timemachine ook fijn werken.

En ik denk eigenlijk dat als je een jaar iCloud neemt en daarna opzegd, je data uiteindelijk ook wordt gewist want waarom zou apple je ruimte geven op een of andere server terwijl je niet betaald?
TsumTsum schreef:
06-04-2021 21:22
Beide en als je er een wilt kiezen dan een externe HD, dat lijkt me veiliger dan een iCloud. Vind Timemachine ook fijn werken.

En ik denk eigenlijk dat als je een jaar iCloud neemt en daarna opzegd, je data uiteindelijk ook wordt gewist want waarom zou apple je ruimte geven op een of andere server terwijl je niet betaald?
Natuurlijk download je het dan eerst.
Elsy_____ schreef:
06-04-2021 21:01
Als ik een jaar icloud betaal en ik stop daarna, ben ik dan alles kwijt of blijft alles wel staan van dat jaar dat ik dus betaald heb?
Natuurlijk niet. Als je de huur opzegt mag je toch ook niet in herbruikbare blijven wonen?
Alle reacties Link kopieren
Twee externe harde schijven. En een brandwerend koffertje om ze in te bewaren.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
06-04-2021 21:26
Natuurlijk niet. Als je de huur opzegt mag je toch ook niet in herbruikbare blijven wonen?
Leek mij ook alleen een meneer zei dat t dan allemaal gewist wordt.
Alle reacties Link kopieren
Elsy_____ schreef:
06-04-2021 20:51
Waarom beide?
iCloud (maar ook OneDrive, Google cloud, etc) zijn bedoeld om van meerdere apparaten bij je gegevens te kunnen, het is niet primair een backupoplossing. Ik heb de voorwaarden niet gelezen, maar ik kan me niet voorstellen dat Apple 100% garantie geeft dat data altijd veilig is en nooit verloren kan gaan. Je bent dus zelf verantwoordelijk voor de backup, dus minstens nog 1 externe harddisk die je bij voorkeur buitenshuis bewaart.
Hier ook beide. Ik heb een aparte HD voor time machine, dat is echt ideaal.
Elsy_____ schreef:
06-04-2021 21:35
Leek mij ook alleen een meneer zei dat t dan allemaal gewist wordt.
Natuurlijk wordt het gewist. Ze gaan toch geen ruimte gratis weggeven?
Elsy_____ schreef:
06-04-2021 21:35
Leek mij ook alleen een meneer zei dat t dan allemaal gewist wordt.
Nee, dat haal je er dan dus vanaf. Net zoals je je huurhuis leeghaalt als je dr huur opzegt. Doe je dat niet, dán wissen ze het inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
06-04-2021 21:40
Hier ook beide. Ik heb een aparte HD voor time machine, dat is echt ideaal.

Time machine werkt toch al een hele tijd niet meer? Na een bepaalde update lukte dat niet meer.
Such fun!1
MarindaH schreef:
06-04-2021 21:55
Time machine werkt toch al een hele tijd niet meer? Na een bepaalde update lukte dat niet meer.

Ja hoor. Misschien een tijdelijk probleem?
MarindaH schreef:
06-04-2021 21:55
Time machine werkt toch al een hele tijd niet meer? Na een bepaalde update lukte dat niet meer.
Is dat zo? Ik heb al een wat oudere mac dus bij mij werkt het gewoon prima. Maar als het bij de huidige macs niet meer werkt dan moet ik van te voren mijn belangrijke bestanden dus ook even anders backuppen.
Alle reacties Link kopieren
In ieder geval niet alleen in de cloud. Daarmee geef je het eigenaarschap deels aan een ander en je weet niet wat die er mee doet en hoe goed die er op past. En zelfs niet of als je iets verwijderd of het ook echt weg is uit de cloud.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
06-04-2021 22:05
Ja hoor. Misschien een tijdelijk probleem?

Bij Mojave ofzo hield ie ermee op. Zag het ook bij andere gebruikers. Daarna heb ik het niet meer geprobeerd, het leek definitief op dat moment.
Such fun!1

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven