facebook account herleiden?

27-02-2014 18:56 37 berichten
Sinds een week of twee krijg ik op facebook steeds privéberichtjes van iemand. Het is niet bedreigend of zo maar deze persoon kent mij duidelijk wel, weet wat ik doe en wat ik draag. Het account bevat geen informatie, geen foto en geen vrienden.

Ik zou natuurlijk erg graag willen weten wie hier achter zit, maar is er een manier om dit te herleiden?
Getsie. Ik begrijp je gedachtegang wel een beetje. Je weet niet waar die persoon tot toe in staat is als je laat merken hier niet gediend van te zijn. Ik hoop dat je nuttige tips krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Hoezo denk je erover na of het je partner is?
quote:twijfelaarstertje schreef op 27 februari 2014 @ 21:41:

Hoezo denk je erover na of het je partner is?Dat wordt hier toch gevraagd?
quote:tess07 schreef op 27 februari 2014 @ 21:46:

[...]

Dat wordt hier toch gevraagd?Niet gelezen. Waarom vragen mensen dat ooit?
Tjah, geen idee of dat kan. Je kunt natuurlijk wel gewoon het account blokkeren. Met meldingen doet FB bijzonder weinig weet ik uit ervaring. Ik vraag me af of er uberhaupt wel serieus naar die meldingen gekeken wordt. Laatst rapporteerde ik een pagina en binnen 1 minuut (!!) kreeg ik een melding terug dat de pagina beoordeeld was en dat er niets aanstootgevends op te zien was, terwijl dat wel zo was.

Maar goed, da's een ander verhaal.
Ik zou het zoeken onder collega's, of klanten in de winkel. Zijn er klanten die bijvoorbeeld elke dag komen? Ik zou echt goed op de gezichten gaan letten als ik jou was.

De meeste stalkers beginnen ook met aardig en lief doen. Denk er niet te luchtig over.
Hmm, het is dus iemand die jou in het echte leven ziet, anders weet ie niet wat je draagt. Maar als je in een winkel werkt zie je de hele dag allerlei mensen en is het lastig te achterhalen wie het kan zijn. Let er eens op; zie je vaak een bepaalde man/vrouw in de winkel die naar jou kijkt op een opvallende manier?

Ik zou mijn hele fb account verwijderen en geen nieuwe meer maken. Dan is hij/zij zijn speeltje kwijt en heb jij rust. Maar goed, dat moet je maar net willen natuurlijk.

Ik zou het wel doorgeven aan fb zodat zij er iets mee kunnen.
quote:koekje77 schreef op 27 februari 2014 @ 21:52:

Ik zou het zoeken onder collega's, of klanten in de winkel. Zijn er klanten die bijvoorbeeld elke dag komen? Ik zou echt goed op de gezichten gaan letten als ik jou was.

De meeste stalkers beginnen ook met aardig en lief doen. Denk er niet te luchtig over.Precies. Het kan nu nog onschuldig en aardig lijken maar als die persoon normale bedoelingen had, kon hij ook best zijn naam bekend maken lijkt me. Ik snap echter niet hoe iemand die niet in jouw vriendenlijst staat en voor wie jouw account dus ontoegankelijk is, jou berichten kan sturen. Kan dat zomaar?
Heb je niet gevraagd wie degene is? Als degene hier niet op antwoord zou ik zelf naar de politie gaan en een melding ervan maken.
https://www.security.nl/posting/41052/%5BVerwijderd%5D

http://www.surfplaza.be/m ... facebook-plus-antwoorden/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik zou het eng vinden. Iemand zou me dan blijkbaar in de gaten houden.....
Dat is wel duidelijk; iemand ziet haar in het echt. Hoe kom je erachter wie dat is? Lastig lijkt me.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven