Facebook betrouwbaar?

02-06-2016 20:16 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik melde mij aan met een letter teveel en was gewoon ingelogd, ik dacht nog een keer met paar foutjes in mijn mail en weer infelogd. Nog een keer meld ik mij aan met 5 letters minder en was weer ingelogd wat voor shi't is dit..? Ik dacht dat alles correct geschreven hoord te zijn. Met andere woorden je kunt je gewoon aanmelden met iemands email die veel op die van jouw lijkt
Ik geloof er geen bal van.
Ik begrijp het niet; je hebt toch een account aangemaakt met gebruikersnaam (je email adres ) en daar een zelf bedacht wachtwoord bij gemaakt? Dat moet toch kloppen anders kun je niet inloggen? Maar jij, TO, zegt dus dat dit niet hoeft?
Probeer het eens op een andere computer of met gewiste cookies.
Net eens geprobeerd en het je hebt gelijk. Heel apart !
quote:Goede-Fee schreef op 02 juni 2016 @ 20:48:

[...]

Je hebt dan nog steeds een correct wachtwoord nodig toch?

Ik mag hopen van wel!;)

Maar bij mij lukte het dus niet en ik vroeg me af of iemand dat al geprobeerd heeft?
Huh, dit is inderdaad heeel vaag!

Net ook getest en To heeft gelijk.

Maar je hebt wel je eigen wachtwoord nodig.
FB betrouwbaar? Grap van het decenium
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
quote:Greenback schreef op 02 juni 2016 @ 20:21:

Je hebt gelijk. Ik heb het ook geprobeerd met missende karakters letters in mijn email adres. Wist niet dat dit kon...Karakter zit in je zelf, niet in je e-mailadres.
Heeft het ook niet met je cookies en je IP te maken? Je hebt waarschijnlijk vanaf een standaard locatie ingelogd en een apparaat die je daar veel voor gebruikt. Dan is dat een extra herkenningspunt voor FB.

Edit: ik heb het ff gecheckt via een anonieme browser en het heeft daar waarschijnlijk mee te maken. Dezelfde vaut '@hotmailcom' i.p.v. '@hotmail.com' gebruikt en toen wou het niet.
quote:wild-r0se schreef op 02 juni 2016 @ 21:52:

[...]

Karakter zit in je zelf, niet in je e-mailadres.Karakter is in dit geval hetzelfde als letter.
quote:wild-r0se schreef op 02 juni 2016 @ 21:52:

[...]

Karakter zit in je zelf, niet in je e-mailadres.Een letter of karakter is een teken om in de geschreven taal één of enkele opeenvolgende klanken uit de gesproken taal weer te geven.
Tuurlijk er staat alleen maar waarheid in facebook
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:Greenback schreef op 02 juni 2016 @ 20:21:

Je hebt gelijk. Ik heb het ook geprobeerd met missende karakters in mijn email adres. Wist niet dat dit kon...

Ik ook niet. Als ik een e-mailadres als gebruikersnaam moet intikken kijk ik of het adres helemaal goed is, voordat ik op OK klik, of op Enter druk.

Vroeger dacht ik dat computers zeer streng zijn als het vraagt om het juiste antwoord. Een letter fout, en het hele antwoord is fout. Maar nu lijken ze een fouttolerantie te hebben. Twee letters verwisseld, een letter vergeten of per ongeluk een letter toe gevoegd. Dat ervaar ik met een programma dat vraagt Japanse woorden in het Engels te vertalen. Als ik bijvoorbeeld typ "Japn" i.p.v. "Japan" wordt dat goed gerekend. Maar als ik een fout maak in het Japanse woord (hoe het uitgesproken moet worden) is het keihard fout.

Ik denk dat Facebook (en ik vermoed Gmail van Google en Twitter ook) gebruik maakt van herkenningspunten. Als het apparaat goed is (IP adres, vertrouwde tablet of smartphone) en je maakt een kleine fout in het e-mailadres t.o.v. het bij Facebook e.d. bekende e-mailadres, wordt dat dus geaccepteerd.

Als ik inlog (met de juiste gegevens) op een vreemd apparaat krijg ik een waarschuwing. Gmail wordt geblokkeerd totdat ik de website van Gmail bezoek (of een app opstart) op een vertrouwd apparaat. Dan wordt het gedeblokkeerd. Tijdens de lijst van apparaten kan ik voor mij verdachte apparaten eruit gooien. Log ik in op een verdacht apparaat kom ik daar niet meer in, maar krijg ik een melding daarvan op een vertrouwd apparaat. Zo heb ik dat recentelijk ervaren.
World of Warcraft: Legion
Ik heb het geprobeerd met mijn standaardbrowser en dan lukt het. Waarschijnlijk iets met cookies of opgeslagen user accounts in de browser. Met een andere browser lukt het namelijk niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven