FaceBook Irritaties
vrijdag 2 maart 2012 om 13:39
Je stelt je m.i. niet aan. Ik vind het zelf ook echt vervelend dat ik veel FBende vrienden in mijn omgeving heb die te pas en te onpas info het net op slingeren, ook over mij. Inmiddels weten ze dat ik er niet van gediend ben om mezelf op foto's op hun pagina;s te hebben, maar het lastige is natuurlijk dat ik niet op facebood zit en het dus ook niet kan zien/checken. Dus ik krijg zo af en toe nog steeds opmerkingen als: " hoe was je stranddagje?" terwijl die persoon niet eens wist dat ik naar het strand zou gaan. Stond dus blijkbaar op iemands pagina....
vrijdag 2 maart 2012 om 15:14
Heel herkenbaar!
Ik heb geen facebook en wil geen facebook.
Nabije familie wel en ik weet dat er daarom foto's van mijn dochter op staan. Met Hyves was het ook al een bevalling om dat te voorkomen; ik wil gewoon geen foto's van mij of mijn kinderen zomaar op het web. (En daar heb ik ook wel redenen voor)
Ik vind het wel vreemd dat zoiets niet gewoon gevraagd kan worden. Je zet toch iets privé van iemand zomaar op het web. Als ik op mijn werk een nieuwsbrief schrijf (intern, op papier, oplage 60 stuks) vind ik het al belangrijk dat als ik iemand zijn naam vermeld diegene daarvan af weet en toestemming geeft. Maar een foto (dat is veel meer dan alleen een naam) openbaar voor miljoenen mensen moet dan maar normaal zijn?
Ik heb geen facebook en wil geen facebook.
Nabije familie wel en ik weet dat er daarom foto's van mijn dochter op staan. Met Hyves was het ook al een bevalling om dat te voorkomen; ik wil gewoon geen foto's van mij of mijn kinderen zomaar op het web. (En daar heb ik ook wel redenen voor)
Ik vind het wel vreemd dat zoiets niet gewoon gevraagd kan worden. Je zet toch iets privé van iemand zomaar op het web. Als ik op mijn werk een nieuwsbrief schrijf (intern, op papier, oplage 60 stuks) vind ik het al belangrijk dat als ik iemand zijn naam vermeld diegene daarvan af weet en toestemming geeft. Maar een foto (dat is veel meer dan alleen een naam) openbaar voor miljoenen mensen moet dan maar normaal zijn?