[Facebook] Waar ben ik wanneer?

15-04-2012 18:40 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals sommigen van jullie weten heb ik in 2010 een cruise gehad. Af en toe was ik in mijn State Room (=hut) en zette ik de TV aan. Ik kon precies zien welke route het cruiseschip afgelegd heeft. Het einde van de rode lijn gaf de huidige positie van het schip aan.

Bestaat er ook zoiets voor Facebook? Ik bedoel dat ik een vakantieroute afleg, en de rode lijn op de kaart geeft aan waar ik wanneer geweest ben. Ik moet dan ofwel de route "opnemen" met de telefoon, ofwel ik moet naar het programma gaan en de coördinaten met de tijden invoeren.

Bestaat zoiets?
World of Warcraft: Legion
denk het niet. maar zoiets bestaat wel voor je blackberry of iphone. politie werkt er graag mee.
Runkeeper kan zoiets maar dan moet je wel continu internetverbinding hebben. In het buirenland is dat een beetje lastig.
Ja, de onvrijwillige variant is de zogeheten enkelband.

Ik zal dat niet vaak doen, omdat ik in de meeste gevallen niet wil dat anderen weten wat ik doe (privacy), maar tijdens de vakantie zou ik mijn reisgedrag willen "opnemen".

Laura Dekker heeft zoiets gedaan met Google Maps geloof ik. Zij heeft op die wijze haar wereldreis vastgelegd en geüpload.
Foursquare kan je ook eens proberen!
quote:kerstklok schreef op 15 april 2012 @ 18:50:

Runkeeper kan zoiets maar dan moet je wel continu internetverbinding hebben. In het buirenland is dat een beetje lastig.Aha, ik geloof dat ik daar wel wat mee kan. Bedankt. quote:tien_voor_tien schreef op 15 april 2012 @ 18:52:

Foursquare kan je ook eens proberen!Jij ook bedankt. Ik zal dit - trouwens ook met Runkeeper - vergelijken.
Ik heb ontdekt dat Runkeeper niet beschikbaar is voor Blackberry, maar Foursquare wel. Even downloaden...
Het is me alleen onduidelijk hoe ik mijn reisgedrag met Foursquare opneem. Bij Foursquare lijk ik me te moeten inchecken op bepaalde plekken. Als ik bij een plek ben, moet ik inchecken. Als de app mij daar ziet, is de check-in geldig.

Maar dat is eigenlijk niet wat ik wil. Ik wil weten waar ik wanneer ben geweest. Bijvoorbeeld om 7:00 ben ik bij punt A, om 7:05 bij punt B. Het programma laat dan een lijn zien op een kaart met twee punten. Bij A staat 7:00 en bij B 7:05. Vrienden kunnen dan zien: "Kijk, die route heeft Hans gelopen."
Ik kom toevallig op dit topic. Waarom heb je "Ik ben ikbenik niet" onder je tekst staan...?
Ik had met een forummer I. een grapje, haar naam begint met Ikbenik. Ze had als sig: "Ik ben Hans66 niet." Ik had als sig: "Ik ben Ikbenik niet." Maar ik wil het wel veranderen, omdat anderen misschien denken dat het naar jou verwijst.
(ikbenikenbenertrotsop bedoel je mss?)

O; oke, doe maar dan! :-)
Klopt Hans, bij FourSquare check je in, in restaurants, op knooppunten op de snelweg, in de bios.. etc. En vrienden op facebook of twitter weten dan waar je bent (geweest).

Je hebt ook Where I've Been (whereivebeen.com), dan kun je op een kaart aanwijzen waar ter wereld je op reis bent geweest. Maar eigenlijk kan ik je dus niet helpen, want ik denk dat wat je zoekt niet bestaat. Ik zeg patent op aanvragen, ontwikkelen die applicatie en miljonair worden ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven