Feestboek mysterie?

24-09-2013 22:32 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf geen FB meer en weet er weinig van, ik fronste vanmiddag over het volgende:

Vanmiddag zat ik koffie te drinken met collega A. Collega B huppelt binnen met ( tegen A) ' heeee ik zag dat jij X in je vriendenlijst hebt, dat is een schoolgenoot van mij, wat grappig dat jij hem ook kent ' en nog een heel verhaal erna.

Collega A is verbaasd, zegt X niet te kennen, checkt ter plekke zijn FB en nada, geen X.

Collega B nog verbaasder natuurlijk. Opent haar FB en laat zien dat X in zijn lijst zit want opende haar vriendenlijst, klikte hem aan en zag X in zijn lijst staan

Collega A en B zijn vrienden op FB van elkaar, delen hun jonge jeugd

Bizar vond ik het. Ik maakte het geintje dat er dus blonde jonge snollen op je FB kunnen staan die je niet kent en je huwelijk in een crisis kan schieten :(

Maar bizar is het

Of toch niet? Herkenbaar ?

( x is geen jonge blonde snol maar een schoolgenoot van B)

Ik vond het echt bizar en best creepy eigenlijk
Je bent zelf een theepot
Ik snap het niet zo goed. A heeft X ertussen staan maar wist dit niet?
FB is zo lek als een mandje is al jaren bekend. Hell, soms verdwijnen er gewoon accounts van BN;ers spoorloos
Facebook is hetzelfde als het nu vergane Hyves..... het is slechts een kwestie van geduld en tijd.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:copacabana, 86 seconden geleden

FB is zo lek als een mandje is al jaren bekend. Hell, soms verdwijnen er gewoon accounts van BN;ers spoorloos
You know how I know? Because I reeaally think so!
of wat dacht je van dat meisje uit Grun dat een feestje wilde geven voor haar dinnetjes via FB invites en plots half nederland in haar voortuin stond. nee, heel creepy allemaal
Ik begrijp de meligheid, de privacy-issue rondom FB was 1van de redenen voor mij om het te stoppen maar het 'fenomeen' uit mijn TP kende ik nog niet.

@ Claudia, je stelt een vraag die ik niet duidelijker kan omschrijven/ beantwoorden dan in mijn TP
Je bent zelf een theepot
gelukkig was haar vriendje zo beleefd om een bloemetje mee te nemen voor moeke

sorry Suus, mijn ondertoon is wel degelijk serieus. FB heeft grote privacy issues, dat is al heel lang bekend en het is geen wonder ook, want daar wordt een hoop geld mee verdiend.
Dit kan niet. Je zegt dat die X dus in de vriendenlijst van B staat. Dan zal B die persoo wel hebben geaccepteerd of toegevoegd. Er staan nooit vreemden tussen.
Daarom heb ik als jonge blonde snol dus geen FB. The homes that I would wreck..
Ik als oud lijk heb ook geen FB en mijn hyves ligt in coma.

Als iemand wil weten hoe het met me gaat, dan heeft hij/zij mijn huisadres, mijn mailadres en mijn telefoonnummers.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:schorpioentje29 schreef op 24 september 2013 @ 23:02:

Dit kan niet. Je zegt dat die X dus in de vriendenlijst van B staat. Dan zal B die persoo wel hebben geaccepteerd of toegevoegd. Er staan nooit vreemden tussen.

De privé issues van FB ken ik, die issues waren oa de reden waarom ik stopte met FB

Maar dit was echt bizar

Collega B kijkt naar collega A via fb en diens vriendenlijst en ziet x in de vriendenlijst van A staan

Collega A heeft x niet in zijn vriendenlijst staan via eigen FB

Ik ken de privé issues van FB, oa de reden om het te stoppen maar dit vond ik zo bizar en ook ' anders'.
Je bent zelf een theepot
quote:copacabana schreef op 24 september 2013 @ 22:43:

FB is zo lek als een mandje is al jaren bekend. Hell, soms verdwijnen er gewoon accounts van BN;ers spoorloos ja vreselijk, wat een leed voor al die FB vrienden die nu alle updates moeten missen.
quote:schorpioentje29 schreef op 24 september 2013 @ 23:02:

Tja, dat dacht ik ook

Maar zie mijn posts

Het ging daarbij ook niet om een jonge blonde snol ( dat was mijn foute grap) maar om een jongen uit de schooltijd van collega B.

Collega A zit er enorm mee, zijn vrouw is zeer aktief op FB en best controlerend. Deze x is no Harm, is een schoolvriend (M) van collega B

Maar wat als er idd spook-vrienden op je FB zijn en het jonge blonde snollen zijn ? ( zoals ik fout grapte)

Nogmaals, ik ken de issues rondom FB maar dit fenomeen is mij onbekend.
Je bent zelf een theepot
Als je een relatie hebt waarin je je over dat soort hypothetische misverstanden druk moet maken, dan heb je wel grotere problemen.
Ik weet echt niet precies wie alle vrienden op FB van mijn vriend zijn. Kan best dat daar mensen tussen zitten die hij niet kent, maar een jonge blonde snol in zijn vriendenlijst zou ik dus niet echt opmerken. Behalve als ze jonge snollige berichten openbaar op zijn FB zet, maarja dat doen spookvrienden niet denk ik.
Wat is feestboek?
quote:Murdoch schreef op 24 september 2013 @ 23:50:

Als je een relatie hebt waarin je je over dat soort hypothetische misverstanden druk moet maken, dan heb je wel grotere problemen.

Het gaat me hier puur om de issues van FB

Niet om de verstandhouding
Je bent zelf een theepot

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven