Foto bewerken, lukt niet!

19-09-2010 17:48 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kan mij uitleggen hoe je de achtergrond/lucht van een foto kan verwijderen met Photofiltre of paint shop pro 7?

Heb al via google gezocht en de hulpbestanden van de programma's zelf maar ik snap er werkelijk niks van!

Alvast bedankt!!
Heb je een gum? Bij photoshop moet het met de achtergrondgum en met de schuifregelaar de tolerantie aanpassen. Bij lage tolerantie worden alleen gebieden gewist die overeenkomen met de geslecteerde kleur.
Bij photofiltre zit inderdaad een gum, alleen die gaat de achtergrond invullen met een andere kleur, en dat is niet de bedoeling, bij psp 7 zit geen gum.
Weet je zeker dat die andere kleur niet betekent, dat er geen achtergrond meer is? Kun je met je rechtermuis ook opties kiezen bij je gum? Ik heb even gekeken bij mij in photoshop, maar daar kan ik geen kleur aanpassen. Dus ik kan je niet verder helpen.
Kan geen opties bij de gum kiezen , alleen een kleur die verschijnt als je met de gum gaat "gummen".

Geeft niet, mischien krijg ik nog andere tips!

Toch bedankt!!

(dis trouwens omgedraaid, psp 7 heeft een gum, photofiltre niet!)
bij psp doe je eerst een laag maken van de achtergroon (bij lagen) dan kun je met je gum de achtergrond uitwissen
Oké , maar hoe maak ik een laag van de achtergrond?

Ik ben een leek wat betreft foto's bewerken.

Krasjes kan ik wegwerken en enz. maar de rest is abracadabra voor mij!
Kun je niet met maskers werken? Beetje fotobewerking gaat via Photoshop en daar heb je zoveel mogelijkheden voor....
Is dat adobe photoshop elements?

Die heb ik namelijk ook ,heb h'm alleen nog nooit op mijn computer gezet, dacht dat ik aan die andere 2 wel genoeg had voor foto's te bewerken.
Elements is een vereenvoudigde versie van het professionele Photoshop. Ik vermoed dat daar ook wel maskers inzitten. Kan je hier wat mee? klikkerdeklik
Ziet er goed uit, maar is voor windows 7 zo te zien?(heb windows xp).

Ga in iedergeval photoshop elements er op zetten en kijken hoever ik daar mee kom.

Bedankt!!
Succes, en anders weer ff posten, komt wel goed!
quote:miekie1 schreef op 19 september 2010 @ 19:14:

Succes, en anders weer ff posten, komt wel goed!
je mag hem me ook ff mailen als je wilt maar bovenaan in psp staat lagen en dat kun je weer openklikken en kiezen voor laag maken van achtergrond
Ga ik dat ook proberen!!!

Bedankt!
Hehe, tis gelukt hoor!

Via photoshop en dan een of ander stifje en snelle selectie (ofzoiets).
quote:Mysty schreef op 19 september 2010 @ 20:24:

Hehe, tis gelukt hoor!

Via photoshop en dan een of ander stifje en snelle selectie (ofzoiets). hartstikke goed! Lang leve Photoshop
quote:miekie1 schreef op 19 september 2010 @ 21:44:

[...]

hartstikke goed! Lang leve Photoshop

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven