Geen smartphone - nog mensen?

09-03-2020 20:12 262 berichten
Blijkbaar ben ik tegenwoordig een Neanderthaler.
Iemand die geen smartphone heeft en dat onding ook niet mist.

Ik heb geen gewone foon die belt, smst, het uur geeft en een wekker-functie heeft.

Nog gelijkgezinden?
Of mensen die zelfs helemaal zonder gsm of smartphone leven?

By the way: Man heeft ook alleen een gewone gsm en ik ben dus eveneens getrouwd met een Neanderthaler ... Soort zoekt soort :-).

To phone, smartphone or no phone?

Totaal aantal stemmen: 186

Ik ben een Neanderthaler met gewone gsm (8%)
Ik heb een smartphone (92%)
Ik heb geen telefoon (gsm / smartphone) (1%)
Belle73 schreef:
09-03-2020 22:04
Dus... TO, je sport niet, je hebt geen kinderen en je hebt geen auto. Tja, dan leef je gewoon een heel ander leven dan ik. Ik vind het gewoon fijn om onder de mensen te zijn, mijn kinderen hun sporten te laten doen en af te kunnen spreken met vriendinnen die verspreid over het hele land wonen. En dat kan misschien zonder smartphone, maar ik vind het gewoon veel makkelijker mèt.
Joh laat lekker.
Ze doet het om te rellen.
Marnamai schreef:
09-03-2020 21:45
Graag gedaan.

Da's dan 8 euro als volks-artiest*.

*Kan ik de volgende maand abo van mijn gsm mee betalen :-D.
Ik ben zo blij met mijn smartphone. En met mijn abbo van 5 eu pm. Meer dan genoeg mb's voor maps, flitsmeister, gmail, whatsapp, insta, mijn buren in nextdoor, vreselijk veel muziek in spotify, oneindig veel boeken en luisterboeken, ov reisplanner, viva forum en de rest van het internet, een camera, vergrootglas, zaklamp, pinpas, wekker, stopwatch/timer, stappenteller/hardloop app, menstruatiekalender, oh ja, en een telefoon. In het formaat van een reep chocola.
Maar goed, jij wilt niet. Succes ermee.
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je nou eigenlijk, TO?
Praten met gelijkgestemden. En dan? Ga je dan met elkaar klagen over de mensen die wél een smartphone hebben?
Mens je klinkt zo zuur! Maar vermaak je je op Viva? Besef je wel dat waarschijnlijk het gros van de mensen je via de telefoon zit te beantwoorden? :rofl:
ClumsyNinja schreef:
09-03-2020 22:12
Mens je klinkt zo zuur! Maar vermaak je je op Viva? Besef je wel dat waarschijnlijk het gros van de mensen je via de telefoon zit te beantwoorden? :rofl:
Ze doen maar.

Ik typ heerlijk vlot (en zonder spellingscorrector die voortdurend op hol slaagt) op mijn laptop :-).
Die laptop vroeger op schoot werd altijd zo heet. Nu zit er tenminste alleen nog een poes op schoot.
ClumsyNinja schreef:
09-03-2020 22:12
Onding hè, onding
Mevrouw75 schreef:
09-03-2020 22:13
Die laptop vroeger op schoot werd altijd zo heet. Nu zit er tenminste alleen nog een poes op schoot.
Laptop op de salontafel en kat op mijn schoot :-D.

Of bovenop 't toetsenbord :mrgreen:.
Marnamai schreef:
09-03-2020 22:13
Ze doen maar.

Ik typ heerlijk vlot (en zonder spellingscorrector die voortdurend op hol slaagt) op mijn laptop :-).
* slaat
rumforviva schreef:
09-03-2020 22:15
* slaat
In BE is het "op hol slagen".

Net zoals een paard dat op hol slaagt.

Je moet natuurlijk wel Belgischees smartphoneloos verstaan :-D.
anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 09-03-2020 22:17
17.65% gewijzigd
rumforviva schreef:
09-03-2020 22:15
* slaat
XD
Marnamai schreef:
09-03-2020 22:16

In Nederland slaat een paard op hol.
Marnamai schreef:
09-03-2020 22:16

Oké. Dan heb ik niets gezegd.
Marnamai schreef:
09-03-2020 22:14
Laptop op de salontafel en kat op mijn schoot :-D.

Of bovenop 't toetsenbord :mrgreen:.
Wat onhangig. Niet eens lekker achterover hangend.
Ik vind computers wel leuk (heb daar altijd ook veel mee gedaan) maar alleen maar thuis en liefst op een 15 inch scherm. Al het andere - en er zwerven wel vier ipads en vier smartphones rond - vind ik minder.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Gatinmijnsok schreef:
09-03-2020 22:18
In Nederland slaat een paard op hol.
Ik vind zulke taalverschillen tussen BE/NL erg leuk, dus ik was al druk aan het googelen, maar elke Belgische site die ik vind spreekt ook gewoon van “op hol slaan” ipv “slagen”. Nou ja, het zal wel.

https://www.knack.be/nieuws/belgie/rol ... 16223.html

https://www.gezondheid.be/index.cfm?fus ... t_id=12156
Mevrouw75 schreef:
09-03-2020 22:28
Wat onhandig. Niet eens lekker achterover hangend.
Ik vraag me af wat er in mijn situatie nodig zou zijn om dit fijn te vinden. Vaak geprobeerd op mijn rug op de bank te gaan liggen en dan de smartphone of ipad boven me te houden maar na vijf minuten gooi ik hem dan weg omdat ik er lamme armen van krijg.

Bovendien wil ik elke twee minuten opstaan en vanuit liggende positie is dat onhandig, je bloedsomloop moet zich herstellen, en bij terugkomst moet je weer gaan liggen. "Damn! Weer wat vergeten!" Weer overeind en naar de keuken of studeerkamer om daar te gaan kijken en weer terug. Veel teveel moeite. :)
Hier nog een dinosaurus :-) Oh nee Neanderthaler. Als ik aan een smartphone denk dat voel ik het grote moeten over me heen komen. 24 uur per dag online zijn, op alle berichten reageren. Ik ben liever zelf baas over mijn tijd. Soms is het wel onhandig hoor, omdat iedereen alles via whatsapp communiceert tegenwoordig, zit ik in een soort sociaal vacuüm. Daarom kom ik af en toe hier :-D
Maar hoezo? Met een smartphone ben je nog steeds baas over je eigen tijd hoor. En je hoeft ook niet op alle berichten te reageren.

Ik snap de keuze om niet mee te gaan niet zo. Wat als over een aantal jaar alles via de smartphone gaat, dan heb je dus een enorme achterstand om in te halen. Of je bent afhankelijk van anderen om dingen voor jou te regelen.
Ik ben juist baas over mijn eigen tijd vanwege de smartphone. In plaats van dat iedereen mij maar te pas en te onpas belt, kan ik nu zelf kiezen wanneer ik op berichten reageer. Ik heb overigens alle meldingen op stil staan en ik zou er echt niet aan moeten denken om de mensen die ik nu app mondeling te woord te moeten staan. Om nog maar te zwijgen van app groepjes waarin afspraken gemaakt worden over tijd, plaats etc., bijvoorbeeld met vriendinnen, sportclubjes van de kinderen. Ik zou mezelf (en anderen) enorm veel werk geven als ik dat allemaal zonder smartphone zou moeten regelen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Lady_Day schreef:
10-03-2020 10:17
Maar hoezo? Met een smartphone ben je nog steeds baas over je eigen tijd hoor. En je hoeft ook niet op alle berichten te reageren.

Ik snap de keuze om niet mee te gaan niet zo. Wat als over een aantal jaar alles via de smartphone gaat, dan heb je dus een enorme achterstand om in te halen. Of je bent afhankelijk van anderen om dingen voor jou te regelen.
Wat bedoel je met achterstand? Dat je de gebruiksaanwijzing opnieuw moet doornemen? Een iPhone is een erg simpel ding; dat verklaart zichzelf.
Belle73 schreef:
10-03-2020 10:17
Ik ben juist baas over mijn eigen tijd vanwege de smartphone. In plaats van dat iedereen mij maar te pas en te onpas belt, kan ik nu zelf kiezen wanneer ik op berichten reageer. Ik heb overigens alle meldingen op stil staan en ik zou er echt niet aan moeten denken om de mensen die ik nu app mondeling te woord te moeten staan. Om nog maar te zwijgen van app groepjes waarin afspraken gemaakt worden over tijd, plaats etc., bijvoorbeeld met vriendinnen, sportclubjes van de kinderen. Ik zou mezelf (en anderen) enorm veel werk geven als ik dat allemaal zonder smartphone zou moeten regelen.
Dat vind ik ook echt een voordeel van WhatsApp, afspraken maken gaat zoveel sneller en makkelijker.
Nogmeersterretjes schreef:
10-03-2020 10:08
Hier nog een dinosaurus :-) Oh nee Neanderthaler. Als ik aan een smartphone denk dat voel ik het grote moeten over me heen komen. 24 uur per dag online zijn, op alle berichten reageren. Ik ben liever zelf baas over mijn tijd. Soms is het wel onhandig hoor, omdat iedereen alles via whatsapp communiceert tegenwoordig, zit ik in een soort sociaal vacuüm. Daarom kom ik af en toe hier :-D

Grappig. Ik ervaar dat grote moeten ook een beetje. Ik overweeg hem weg te doen en een ‘gewone’ mobiel te nemen. Ja, het is handig (vooral navigeren) maar er gaat bij mij ook veel tijd en vooral aandacht verloren aan ‘opzoekerij’ op internet, forummen, social media. Vroeger ging ik op de bonnefooi een restaurantje in, nu ben ik eerst reviews aan het lezen. Zeker op vakanties zit de smartphone mijn spontaniteit in de weg merk ik. Ook voor het slapen nog even op dat ding. Allemaal slechte gewoontes.

Misschien ga ik binnenkort het experiment aan. Ik laat wel weten hoe het bevalt.
Gatinmijnsok schreef:
10-03-2020 10:23
Dat vind ik ook echt een voordeel van WhatsApp, afspraken maken gaat zoveel sneller en makkelijker.
Ja dat denk je. Vroeger belden we elkaar en zeiden: “dan en dan in die kroeg”. En wie kwam die kwam.
Nu zit je ellenlang te appen en te datumprikken en dan kan die weer niet en die weer niet en omdat je allemaal in een groep zit ga je overal rekening mee houden. Ik weet niet hoor, wat makkelijker is.

Ik heb ook nog nooit zo vaak op mensen moeten wachten sinds het smartphone tijdperk. Mensen appen even dat ze later zijn en daarmee voelt het oké voor ze, en er is toch geen groot ‘vervelen’ of ‘wachten’ meer want die ander vermaakt zich wel even op zijn telefoon.

Vroeger haastte je je nog wat omdat die ander met niks om handen zat te wachten en je kon niks laten weten.
Mijn telefoon ligt meestal vanaf een uur of 20.00 in de keuken en dan kijk ik de volgende ochtend er meestal pas weer op.
Forummen doe ik het liefst op mijn laptop, ik heb niet het gevoel dat ik vastgeplakt zit aan mijn telefoon. Ik ben hem ook regelmatig kwijt in huis...…….

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven