Gegevens overzetten laptop

31-01-2023 13:32 40 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie kan mij helpen? Ik heb de gegevens van mijn oude laptop op een externe harde schijf gezet. Hoe kan ik deze overzetten op mijn nieuwe laptop?

En is het ook mogelijk om de favorieten en andere gegevens over te zetten?
Alle reacties Link kopieren Quote
De harde schijf aansluiten, opzoeken via je verkenner, bestanden selecteren en copy-paste op de schijf van je laptop zelf?

Of denk ik nu te simpel
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Het tegenovergestelde van hoe je het op de externe harde schijf hebt gezet.

Dus de externe harde schijf koppelen aan je laptop en dan de bestanden in een map zetten.

Ligt eraan wat voor favorieten en gegevens je bedoelt. Als je het hebt over je browser, dat doet hij automatisch als je hebt ingelogd in je browser en je op je nieuwe laptop weer inlogt.
Alle reacties Link kopieren Quote
ik zal vast zeggen dat ik niet heel handig ben met computers, maar dat hadden jullie vast al door. Ik doe de harde schijf erin, dan krijg je een rijtje met kopiëren naar en dan weet ik het niet verder. De harde schijf staat er ook tussen 'D schijf', wat moet ik hierna kiezen?
Alle reacties Link kopieren Quote
ter aanvulling: ik neem aan dat de gegevens naar de C schijf van de computer moeten worden overgezet?
Alle reacties Link kopieren Quote
rene28 schreef:
31-01-2023 14:04
ter aanvulling: ik neem aan dat de gegevens naar de C schijf van de computer moeten worden overgezet?
Kan op C. Anders even zoeken waar mijn documenten staat (vaak op C). Dan kun je het daar onder zetten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat is maar net waar jij je data wilt hebben. Meestal maak ik een partitie voor windows en een partitie voor mijn data, zodat die twee nooit met elkaar in de clinch kunnen komen. Als je C en D hebt, staat op C waarschijnlijk Windows, Dan zou ik je data op D zetten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kan, dat ligt er aan wat voor bestanden het zijn. En waar je ze beschikbaar wil hebben. Je kan ook op je bureaublad een map aanmaken en alles daar in zetten en vanuit daar op de plekken waar je het wil hebben zetten.
Gewoon aansluiten op je nieuwe laptop en dan vanuit die externe HD naar de plek slepen waar je het op je nieuwe laptop wilt hebben staan. Ik zou de C schijf bewaren voor systeem dingen maar bijvoorbeeld foto's op een andere schijf zetten. Dat is echter wel persoonlijke voorkeur.

Met windows kun je inmiddels toch ook slepen of toch nog niet?

En qua favorieten bedoel je denk ik je browser toch? Als je in je browser ingelogd bent staan alle favorieten en de geschiedenis gewoon bewaard in je profiel van de browser. Als je dan op een andere computer ook weer inlogt op je browser dan staat alles er nog gewoon in. Tenminste dat was bij mij wel zo toen ik van mijn oude mac naar mijn nieuwe mac ging.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wanneer je niet al te ver weg zit wil ik best even helpen hoor.
Ik zit regio RDam.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren Quote
Bitje93, zit helaas te ver weg.

Ben er nog steeds niet uit. Ik ben echt een leek in deze dingen. Wat is mijn browser, is dat Edge? Mijn favorieten en geschiedenis zijn niet meegegaan naar mijn nieuwe laptop.
Alle reacties Link kopieren Quote
rene28 schreef:
01-02-2023 15:19
Bitje93, zit helaas te ver weg.

Ben er nog steeds niet uit. Ik ben echt een leek in deze dingen. Wat is mijn browser, is dat Edge? Mijn favorieten en geschiedenis zijn niet meegegaan naar mijn nieuwe laptop.
Als je op je nieuwe laptop gaat inloggen, zou deze om je microsoft account moeten vragen. Dan moet je daar inloggen, en zou in ieder geval je favorieten weer bereikbaar zijn. Geschiedenis lijkt mij van niet dat die meekomt.
Alle reacties Link kopieren Quote
ik heb ingelogd bij Microsoft maar mijn favorieten zijn niet meegegaan naar mijn nieuwe laptop.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik raad je aan dit te laten doen door iemand met verstand van zaken en niet zelf aan de slag te gaan. Daarvoor heb je echt te weinig kennis aan je berichten te zien :-)
Alle reacties Link kopieren Quote
daar heb je volkomen gelijk in :jump:
Alle reacties Link kopieren Quote
Marieke schreef:
01-02-2023 15:22
Als je op je nieuwe laptop gaat inloggen, zou deze om je microsoft account moeten vragen. Dan moet je daar inloggen, en zou in ieder geval je favorieten weer bereikbaar zijn. Geschiedenis lijkt mij van niet dat die meekomt.
.
Dit werkt alleen wanneer je een account hebt en altijd netjes inlogt.

Een browser kan je echter prima gebruiken zonder account en/of inloggen
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren Quote
Bitje93 schreef:
01-02-2023 19:55
.
Dit werkt alleen wanneer je een account hebt en altijd netjes inlogt.

Een browser kan je echter prima gebruiken zonder account en/of inloggen
Klopt maar TO wil favorieten en geschiedenis op nieuwe laptop.
Hoop dat TO iemand heeft die kan helpen
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga er van uit dat je op beide laptops Edge gebruikte.

1. Op je oude laptop:
3 puntjes rechtsboven in je browser -> Klik op Favorieten -> Klik op de 3 puntjes in je Favorieten menuutje -> Export Favorieten -> Geef je file een naam en save hem op je externe schijf/stick of mail/app hem naar jezelf.

2. Dan op je nieuwe laptop:
3 puntjes rechtsboven in je browser -> Klik op Favorieten -> Klik op de 3 puntjes in je Favorieten menuutje -> Import Favorieten -> Kies de file die je net hebt gemaakt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ugli, klopt op beide Edge. Ik heb exporteren gedaan. daarna importeren. Dan moet ik bij verkenner neem ik aan de map zien staan?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja exporteren heb je gedaan op je oude laptop. De file (of map, ik weet even niet wat je krijgt) die je dan krijgt moet je naar je nieuwe laptop zetten zoals je met elk bestand zou doen. En dan op je nieuwe laptop importeren en dan in de verkenner de lokatie van je file/map opzoeken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel eerlijk, dit is echt basiskennis computer gebruik. Het is voor mij zo vanzelfsprekend dat ik even moeite heb om te bedenken hoe ik dit moet uitleggen.

Sluit HD aan op nieuwe laptop. Je zag zelf al een schijf verschijnen. Daar kan je op dubbelklikken en dan zie je de inhoud in mappen of bestanden (afhankelijk van hoe je het zelf hebt opgeslagen.)

Vanaf dat punt is het gewoon een kwestie van slepen en loslaten op de plek waar je het wil hebben.

https://www.seniorweb.nl/tip/bestand-ko ... ck-naar-pc

Goeie uitleg, gaat om een USB stick maar dat maakt voor het proces niet uit.
Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het zal TO denk ik om meer gaan dan alleen een verzameling documenten/afbeeldingen. Denk aan mails en mailinstellingen, softwareinstallaties en de instellingen daarvan, etc. Dat is echt niet iets voor een leek.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het gaat mij voornamelijk om de geschiedenis en de favorieten. De bestanden enz. kunnen wel op de schijf blijven staan. Die gebruik ik niet zo vaak.
Alle reacties Link kopieren Quote
Is het gelukt met je browsergeschiedenis importeren?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ugli schreef:
10-02-2023 12:30
Is het gelukt met je browsergeschiedenis importeren?
Heel vreemd, want als TO zijn/haar nieuwe laptop gaat installeren, zou er toch op een gegeven moment de vraag komen 'log in met je Microsoft account'. En dan zou de nieuwe laptop de gegevens, dus ook de 'favorieten' zo in Edge zetten en deze zijn dan ook te zien (overigens ook in Google als je die browser liever gebruikt).

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven