harde schijf redden?

24-11-2010 15:47 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

wie kan me helpen? Mijn laptop is kapot, hij kan niet meer opladen en mijn accu is nu leeg. Mijn harde schijf staat alleen nog vol met foto's en documenten. Ik heb gezien dat HD recovery mogelijk is,maar dat is heel duur (hdrecovery: vanaf 780 euro!).

Ik heb een externe harde schijf, maar als ik die op de laptop aansluit, dan kom ik er nog steeds niet bij.

Heeft iemand een (voordelige) tip om de info van mijn harde schijf af te halen?
Dus je accu is kapot? Dan is de beste oplossing om een nieuwe accu te kopen.
Hele Domme Vraag, maar waarom heb je niet reservekopie gemaakt? Ik doe dat om de 2 weken....
volgens mij kan iemand die er verstand van heeft je pc nog wel aan de praat krijgen om in elk geval die dingen eruit te halen.

Ik weet niet waar je woon maar ik weet een goed adres is apeldoorn
Je kan de schijf uit je laptop halen en hem misschien repareren in een andere PC.
@tegucigalpa: daar heb ik ook naar gezocht, dan had ik namelijk ook mijn laptop kunnen redden. Maar de aansluiting voor het opladen is stuk, de accu is volgens mij gewoon leeg.

Maar voor mijn laptop uit de prehistorie kan ik geen nieuwe volle accu vinden. het is een oude acer, de nieuwere modellen hebben ook geen accu die erop past.

@septembergirl: dat vond ik altijd zo'n flauwekul, maar toch maar een externe harde schijf gekocht toen ik merkte dat ie snel leegliep. Maar voor ik alles kon overzetten, was hij dus leeg.

@ knurfje: ik woon in Amsterdam, apeldoorn wel wat ver weg, maar bedankt
@ houvanjezelf: ok, dat klinkt wat technischer dan ik aankan , maar misschien zijn er bedrijven die dat voor me kunnen doen? bedankt! nu kan ik weer even verder google-en
een oproepje plaatsen voor iemand met dezelfde laptop... En dan maar eventjes langsgaan om te ruilen van accu ??
Je kan de schijf zelfs op een gewone PC aansluiten en de gegevens kopieren.
Blegh, dat zul je altijd zien. Irritant!

Hopelijk kan je nog wat redden....

Kan je niet een tweede / derde hands accu vinden op marktplaats / kringloop?

Succes!!
Naar de computerwinkel! Een beetje handige nerd heeft die schijf zo aan een andere PC gehangen. En in mijn pcwinkeltje kost dat ook veel minder dan 800 euro...
harde schijf recovery is als voor als de harde schijf gecrashed is. Daar is in jouw geval geen sprake van. Waarschijnlijk kan je hem open (laten) schroeven en dan kan je de harde schijf eruit halen en dan ergens in plaatsen zodat het een nieuwe externe harde schijf wordt.
@ houvanjezelf: kan je die harde schijf dan aan een kabeltje aansluiten ofzo?
Een laptopschijf heeft eenzelfde aansluiting als een harde schijf van de PC.

Ook kun je een omhulsel aanschaffen om de schijf in te doen, zodat deze via USB aan te sluiten is.

Compterzaken weten hier meer over.
quote:houvanjezelf schreef op 24 november 2010 @ 16:28:

Je kan de schijf zelfs op een gewone PC aansluiten en de gegevens kopieren.Dit. Heb hetzelfde gehad. Als je in Overijssel woont, kom langs zou k zeggen.
Beetje computerzaak kan je aan een behuizing helpen waar je de laptop harddisk, aangenomen dat 'ie nog goed is, in zet en zo aan een andere PC hangt. Voor een schappelijke prijs zal een winkel 'm uit je laptop slopen en in de behuizing zetten. Vervolgens aan jou de taak om te zorgen dat je een reserve kopie maakt.
Hoi je idd, de Harddisk eruit halen en m.b.v. adapter aansluiten op andere pc, daarna kopieëren.

Woon je in de buurt van amersfoort utrecht gouda kan ik je eventueel verder helpen.

Anders succes verder.
vanochtend bij de computerzaak geweest, en harde schijf adapter besteld, dat zou het moeten doen.

bedankt voor het meedenken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven