HELP digitale camera laten vallen
donderdag 17 november 2011 om 19:14
Hallo, ik hoop dat iemand me hier mee kan laten vallen.
Helaas heb ik mijn camera laten vallen. Het is een Olympus VR-310. De lens schuift nog zonder problemen in en uit. Maar de camera geeft bij het aanzetten twee opties;
uitschakelen of formatteren
Helaas het is niet anders maar ik heb formatteren geprobeerd (dan maar alles kwijt). Ik kan vervolgens tussen ja en nee kiezen. Zodra ik ja selecteer geeft ie een balkje om te laten zien dat die bezig is en ik kom weer terecht bij de eerste twee opties... uitschakelen of formatteren
Kan iemand mij helpen? Heeft iemand dit probleem wel eens geha?
Helaas heb ik mijn camera laten vallen. Het is een Olympus VR-310. De lens schuift nog zonder problemen in en uit. Maar de camera geeft bij het aanzetten twee opties;
uitschakelen of formatteren
Helaas het is niet anders maar ik heb formatteren geprobeerd (dan maar alles kwijt). Ik kan vervolgens tussen ja en nee kiezen. Zodra ik ja selecteer geeft ie een balkje om te laten zien dat die bezig is en ik kom weer terecht bij de eerste twee opties... uitschakelen of formatteren
Kan iemand mij helpen? Heeft iemand dit probleem wel eens geha?
donderdag 17 november 2011 om 19:26
Niet formatteren! Dikke kans dat het kaartje nog wel goed is. Haal het kaartje er dus uit en check of je er met je computer of met een andere camera nog wel iets mee kunt.
En met die camera kun je natuurlijk terug naar de winkel waar je 'm hebt gekocht. Ze kunnen je daar vast vertellen of het de moeite waard is om 'm te repareren en hoe duur dat dan is.
En met die camera kun je natuurlijk terug naar de winkel waar je 'm hebt gekocht. Ze kunnen je daar vast vertellen of het de moeite waard is om 'm te repareren en hoe duur dat dan is.
donderdag 17 november 2011 om 19:47
maandag 21 november 2011 om 12:40
haha, ja het hart is er inderdaad vol van aangezien ik de camera 4 maanden geleden heb gekocht, nadat ik de vorige ook had laten vallen..... uhem
dus ja, ik hoop dat het me lukt om het ding weer aan de praat te krijgen.
Als ik de camera op de pc aansluit dan krijg ik ook de melding dat ik de schijf moet formatteren. Of ik nu ja of nee selecteer, ik kom niet verder.
Als ik de geheugenkaart uit de camera verwijder dan kan ik wel gewoon in mijn camera bezig. (Er kunnen een aantal foto's zonder geheugenkaart gemaakt worden) Je zou zeggen dat het dus aan de kaart ligt.. toch? Denken jullie dat een nieuwe kaart erin stoppen zal helpen?
Ik zal de accu er een uurtje uit laten en kijken wat 'ie doet.
dus ja, ik hoop dat het me lukt om het ding weer aan de praat te krijgen.
Als ik de camera op de pc aansluit dan krijg ik ook de melding dat ik de schijf moet formatteren. Of ik nu ja of nee selecteer, ik kom niet verder.
Als ik de geheugenkaart uit de camera verwijder dan kan ik wel gewoon in mijn camera bezig. (Er kunnen een aantal foto's zonder geheugenkaart gemaakt worden) Je zou zeggen dat het dus aan de kaart ligt.. toch? Denken jullie dat een nieuwe kaart erin stoppen zal helpen?
Ik zal de accu er een uurtje uit laten en kijken wat 'ie doet.
maandag 21 november 2011 om 14:23
De accu heeft er een uur uitgelegen maar helaas kreeg ik nog steeds dezelfde melding. Inmiddels heb ik een nieuwe geheugenkaart gekocht en met bevende handjes deze erin gestopt. Het werkt! pfieuw.. schijnbaar is dus de geheugenkaart kapot gegaan bij het laten vallen van mijn camera en voor de rest niets, vaag.
Nou in de toekomst maar met een touwtje om mijn nek rondlopen
Nou in de toekomst maar met een touwtje om mijn nek rondlopen