help!! water over nieuwe macbook air!

12-06-2014 22:34 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Forummers..

Ik zit letterlijk met de handen in het haar.

Ik heb net een maand een spiksplinternieuwe macbook air. Zojuist was ik bezig op mijn laptop en heb ik per ongeluk mijn flesje water omgestoot. Ik kan mezelf wel voor de kop slaan!

Omdat het toetsenbord was afgedekt met een plastic bescherming is er geen water in het toetsenbord gekomen alleen maar een beetje aan de zijkant. Ik heb em toen afgedroogd en ben veder gaan werken. Toen ik even weg liep en later terugkwam was ie uit. Ook als ik de accu aansluit gebeurd er niks.

Ik ben echt volledig in paniek! Ik gebruik dat ding voor mijn werk en ik heb een deadline die ik moettttt halen!

Mijn moeder heeftem een beetje gefohnd en aangegeven dat ik em niet meer moet aanzetten tot ie opdroogt.

Heeft iemand ervaring met zoiets. Heb geen verzekering niks.

Help ben echt extreem wanhopig
Dit is een tip voor met een telefoon maar wie weet:

In een bak vol rijst, volledig onder, afdekken, en een dag (of langer) laten staan.

De rijst zuigt het vocht op, en met een beetje geluk is dat voldoende om hem terug te doen werken.

Voor een laptop ga je dus wel even ergens een superzak rijst moeten kopen.
Rijst idd. Je had hem direct uit moeten zetten na het water. Als er water in sijpelt terwijl hij stroom gebruikt krijg je kortsluiting.
Ik heb dit met mijn vorige laptop en een glas limo gehad.

Dure les om geen drinken naast de laptop te zetten helaas.
Hier iPhone idd in een bak rijst gelegd. En goed uitgeschud (lees : in handdoek en zwaaien maar), maar dat is lastig met een laptop.

Ik zou hem nu even verder met rust laten, dus niet accu erin doen en aan proberen te zetten ofzo.

En tipje voor de volgende keer. Ik heb de MacBook in een docking station staan en los wireless toetsenbord ervoor. Kost minder als daar water overheen gaat
Wou ik net zeggen. Ik heb eergisteren een glas water over mijn nieuwe smartphone gegooid. Die deed dusnook niets meer. 48 uur in een zak ongekookte rijst gehad en hij doet het weer prima!

Niet fohnen, dat verspreidt het vocht, beter de stofzuiger erop en dan 3 nachten in een bak rijst. Succes.
Mijn macbook air heb ik twee weken (!!!) in een bak rijst gezet nadat de kat er water overheen had gegooid en hij het niet meer deed.

godzijdank deed hij het daarna weer. Dus: snel in die bak met rijst(ik had een schoenen doos gevuld met een paar pakken rijst) zetten en twee weken je tanden op elkaar! Succes.
Ohja... en dus even een back-up computer gebruiken voor je deadline. De komende dagen gaat je mac geen sjoege geven waarschijnlijk.

Ik hoop voor je dat je spullen ook nog ergens op een andere computer stonden..
Heb je hem toevallig met een creditcard gekocht? Daar heb je vaak een verzekering op die ook zelf veroorzaakte schade dekt!
Zeg maar Spijker.
Ik heb em niet meteen uitgezet omdat ik dacht dat de schade wel meeviel.

Ik ben zo gestresst!!
quote:Spijk-er schreef op donderdag 12 juni 2014 22:56 Heb je hem toevallig met een creditcard gekocht? Daar heb je vaak een verzekering op die ook zelf veroorzaakte schade dekt!Nee :( helaas met gewoon mijn pinpas en zuurverdiende spaarcentjes
Nou hup, de rijst in met dat ding. Als het maar een beetje was valt het hopelijk mee.
Les 1: verzekering afsluiten voor dat soort grote aankopen.

Maar ja, dat had je zelf ws. ook inmiddels bedacht.

Succes, hopelijk valt de schade mee.
Heb je een inboedelverzekering? Sommige vergoeden ook deze schade.
Ik heb em niet meteen uitgedaan hij is vanzelf uitgegaan. Betekend dat kortsluiting? Kan ik em nu weggooien?
quote:Ephina schreef op donderdag 12 juni 2014 23:02 Nou hup, de rijst in met dat ding. Als het maar een beetje was valt het hopelijk mee.Moet ik een bak vullen met rijst en dan laptop erin? Ik heb maar een klei. Pakje rijst
quote:amber__ schreef op 12 juni 2014 @ 23:06:

[...]

Moet ik een bak vullen met rijst en dan laptop erin? Ik heb maar een klei. Pakje rijstLaptop moet volledig omgeven zijn, je gaat er toch minstens een pak of 5 (kg) moeten inkappen. Maar bij de nachtwinkel kan je vaak megapakken rijst kopen, meteen 10kg ofzo
In het ergste geval mocht ie het niet meer doen , kun je altijd nog kijken of het binnen jou eigen verzekering valt voor schade die je maakt in je eigen huis !
En zo heb ik op mijn stage dus ooit een Apple computer verkloot.
quote:amber__ schreef op 12 juni 2014 @ 23:06:

[...]

Moet ik een bak vullen met rijst en dan laptop erin? Ik heb maar een klei. Pakje rijst

Jep, Sherlock. Een bak pakken, laptop er in en dan alle rijst er overheen die je hebt. Morgen paar pakken extra kopen en bak verder vol gooien.

MIjn macbook ging toen ook vanzelf uit en ik had eerst ook nog heel dom zitten proberen, dus niet denken dat je 'm nu weg kunt gooien. Geduld. Twee weken op je handen gaan zitten en dat ding laten liggen in de rijst. Komt goed.
Kortom, als je deadline deze week/dit weekend is heb je pech. Tenzij je iets in de cloud ofzo hebt opgeslagen. Maar als het lokaal staat en je laptop komt niet tot leven, ben je het dus kwijt.
Ben je hier niet gewoon voor verzekerd?
Am Yisrael Chai!
Ik heb afgelopen december mijn toen halfjaar oude MacBook Air iets te drinken gegeven (heel klein beetje) door een beker uit mijn hand te tikken en die heb ik een viertal dagen onder de verwarming gezet.

Daarna startte hij in elk geval weer op. Overigens moest hij wel gerepareerd worden (voor iets anders).

Ik heb overigens ook een oude MacBook (zo'n witte) compleet verzopen jaren geleden en die bleek het na 4 jaar uit te zijn geweest nog te doen .

Ik ben niet zo handig met laptops, dus ik drink nu niet meer bij mijn laptop of dat probeer ik zo min mogelijk te doen.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Je kan idd je verzekering bellen, maar die van ons sluit schade aan laptops en telefoons uit, dat moet je apart bijverzekeren.
Ik snap het niet.

Waarom werk jij op een privé laptop?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven