help!! water over nieuwe macbook air!

12-06-2014 22:34 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Forummers..

Ik zit letterlijk met de handen in het haar.

Ik heb net een maand een spiksplinternieuwe macbook air. Zojuist was ik bezig op mijn laptop en heb ik per ongeluk mijn flesje water omgestoot. Ik kan mezelf wel voor de kop slaan!

Omdat het toetsenbord was afgedekt met een plastic bescherming is er geen water in het toetsenbord gekomen alleen maar een beetje aan de zijkant. Ik heb em toen afgedroogd en ben veder gaan werken. Toen ik even weg liep en later terugkwam was ie uit. Ook als ik de accu aansluit gebeurd er niks.

Ik ben echt volledig in paniek! Ik gebruik dat ding voor mijn werk en ik heb een deadline die ik moettttt halen!

Mijn moeder heeftem een beetje gefohnd en aangegeven dat ik em niet meer moet aanzetten tot ie opdroogt.

Heeft iemand ervaring met zoiets. Heb geen verzekering niks.

Help ben echt extreem wanhopig
quote:pimpelmeesje67 schreef op 12 juni 2014 @ 23:27:

Ik snap het niet.

Waarom werk jij op een privé laptop?Tja, ik werk ook op een prive laptop. Ik vind mijn eigen macbook een stuk handiger dan de laptops die mijn werk aanbiedt. Maar ik zorg natuurlijk wel voor genoeg backup mogelijkheden als ik voor het werk bezig ben.
Er is dus een back-up... Toch?
quote:pimpelmeesje67 schreef op 12 juni 2014 @ 23:38:

Er is dus een back-up... Toch?Maar ik ben niet TO...
Oeps.... Das het nadeel van mobiel forummen... ik mis de ava's!
Ligt je maccie al in de rijst?
Verzekeringen vergoeden vrijwel nooit waterschade bij apple. Ik heb dit 2 x met een iphone gehad en werd daar door niet verzekerd. En ik heb water laten vallen over mijn macbook, gelukkig alleen op t toetsenbord en nu gebruik ik een apart toetsenbord aan mn laptop
Ik heb het ook gehad, met sojasaus. Ook over mijn nieuwe Macbook. Was precies op een plek gekomen wat niet meer te maken was (printplaat?).

Gelukkig vergoedde mijn inboedelverzekering alles!
En TO? Doet'ie het alweer?
mocht die het niet meer doen goed laten drogen en terug brengen naar de winkel waar je hem gekocht hebt. Hij valt nog binnen de garantie periode. Laat hun dan maar bewijzen dat het komt door waterschade. Er dan natuurlijk niet bijvertellen dat er water is bijgekomen.
Even een update: er is kortsluiting ontstaan binnen. Moederbord en harde schijf moeten worden vervangen. Reparatiekosten door Apple: 920 eur

Dat is de prijs van een nieuwe. Ik ben er klaar mee
quote:83angel schreef op dinsdag 24 juni 2014 09:59 mocht die het niet meer doen goed laten drogen en terug brengen naar de winkel waar je hem gekocht hebt. Hij valt nog binnen de garantie periode. Laat hun dan maar bewijzen dat het komt door waterschade. Er dan natuurlijk niet bijvertellen dat er water is bijgekomen.Helaas is vochtschade altijd te zien :(
quote:83angel schreef op 24 juni 2014 @ 09:59:

mocht die het niet meer doen goed laten drogen en terug brengen naar de winkel waar je hem gekocht hebt. Hij valt nog binnen de garantie periode. Laat hun dan maar bewijzen dat het komt door waterschade. Er dan natuurlijk niet bijvertellen dat er water is bijgekomen.

Nog beter: jat die van de buren!

Malloot
quote:amber__ schreef op 24 juni 2014 @ 10:11:

[...]

Helaas is vochtschade altijd te zien :(Helaas is de kluit belazeren nooit goed
Hè meid, naar joh. Ga je weer voor een apple?
920 euro voor een moederbordje een een harde schijf. Yay voor apple's exorbitante prijzen.

Wel ontzettend zuur natuurlijk!
quote:83angel schreef op 24 juni 2014 @ 09:59:

mocht die het niet meer doen goed laten drogen en terug brengen naar de winkel waar je hem gekocht hebt. Hij valt nog binnen de garantie periode. Laat hun dan maar bewijzen dat het komt door waterschade. Er dan natuurlijk niet bijvertellen dat er water is bijgekomen.Waterschade is altijd zichtbaar alleen al door een vochtdetectiesticker wat de fabrikant aanbrengt. Als het tegenzit kan je dan ook nog aansprakelijk gesteld worden voor de onderzoekskosten die ten onrechte zijn gedaan.
quote:netniet schreef op 24 juni 2014 @ 10:30:

[...]

Waterschade is altijd zichtbaar alleen al door een vochtdetectiesticker wat de fabrikant aanbrengt. Als het tegenzit kan je dan ook nog aansprakelijk gesteld worden voor de onderzoekskosten die ten onrechte zijn gedaan.Los daarvan: dit adviseren of overwegen betekent al dat er een moreel steekje los zit
Dan heb je echt wel pech, TO.

Ik heb eens een half glas water over het toetsenbord van mijn MacBook laten vallen. Als ik op de toetsen duwde kwam er nog water naar boven.. Laptop begon door te slaan en startte wat later ook niet meer op. Ik heb een nieuw toetsenbord en topcase gekregen en dat was het. Kosten waren 120 euro geloof ik.

We zijn nu 2 jaar verder en het ding is bijna 6
Je kan altijd dit nog proberen.

http://www.macrepair.nl/
Das wat je noemt een zure appel...

Balen zeg!! Hopelijk kun je nog iets van je verzekering terugkrijgen.

Ik heb mijn Apple ooit appelsap gegeven... De toetsen hebben nog jaren geplakt maar ik heb bijna 8 jaar met het ding gedaan. Toen ik hem doorverkocht deed ie het nog steeds prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven