Het grote kleine problemen topic van de nerds onder ons!

15-06-2011 20:28 2151 berichten
Welkom *knipt lintje door* in ons grote kleine problemen topic!



Dit topic is speciaal in het leven geroepen voor kleine, snel te fixen problemen!



Heeft je laptop kuren en wil ie niet meer opstarten?



Probeer je al dagen om je webcam te installeren maar krijg je het maar niet voor elkaar?



Ben je je o zo belangrijke bestanden kwijt omdat je dacht dat backuppen zoooo 1998 was?



Begint je hardeschijf te roggelen?



Heb je eindelijk een draadloze router die heel erg goed is volgens de meneer in de winkel maar krijg je hem niet aan de praat?



Kortom, wij, de niet licht-verdragende, neurotische, contactgestoorde nerds, lossen het voor je op!



En dan is het nu tijd voor de kleine lettertjes, de adders onder het gras, etc, etc... Ja, want we zien er misschien achterlijk uit, maar dat zijn we niet!



Er zijn een paar belangrijke stappen in de wereld van computers die je gedaan moet hebben zodat ons en jouw leven makkelijker wordt. Ja, het vooroordeel klopt, wij zijn inderdaad arrogant.















Zo, heb je dat allemaal gedaan en heeft het je probleem niet opgelost? Dan helpen wij je graag!



Alle reacties Link kopieren Quote
WAt is dit een BAR slecht forum! Ik kan niet eens lezen wat de mensen schrijven! Het beeld springt steeds op en neer met al die pop up reclames! Nog nooit heb ik zo'n klote forum meegemaakt als dit! Kan ik hier iets aan doen?
ad blocker installeren, nergens last van
iones schreef:
07-12-2018 16:57
WAt is dit een BAR slecht forum! Ik kan niet eens lezen wat de mensen schrijven! Het beeld springt steeds op en neer met al die pop up reclames! Nog nooit heb ik zo'n klote forum meegemaakt als dit! Kan ik hier iets aan doen?
:hihi:


Serieuze vraag, though. Ik heb een samsung s8. En dat updategedoe.
Ik krijg een melding dat er een update is, druk op snachts installeren, ding ligt aan de lader, en de volgende ochtend is de update uitgesteld. Dagen achtereen. Bij elke update weer. Snap er geen hol van, man heeft het ook met de samsung s9+. Wie heeft de oplossing voor me?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoihoi,
Ik wil graag de agenda app van mijn telefoon synchroniseren met de outlook agenda. Ik kan alleen nergens duidelijk vinden hoe dit kan. Ben nogal een leek op dit gebied.
Ik heb een Nokia 5.1 (met zo'n nieuwe versie van Android) en heb Office 365 op de laptop. Kan ik beide agenda's met elkaar synchroniseren? En zo ja, hoe?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ook een klein probleem. Voor de kids hebben we een Kurio Tablet met ouderprofiel en kindprofiel. Nu heb ik in het ouderprofiel een spelletje gekocht voor meer opties. Dan autoriseeer ik het spelletje voor het kindprofiel. Maar vervolgens staat in het kindprofiel alleen de gratis versie zonder de extra opties. Hoe krijg ik dit goed?
Alle reacties Link kopieren Quote
multomap schreef:
12-12-2018 13:16
Hoihoi,
Ik wil graag de agenda app van mijn telefoon synchroniseren met de outlook agenda. Ik kan alleen nergens duidelijk vinden hoe dit kan. Ben nogal een leek op dit gebied.
Ik heb een Nokia 5.1 (met zo'n nieuwe versie van Android) en heb Office 365 op de laptop. Kan ik beide agenda's met elkaar synchroniseren? En zo ja, hoe?
Je moet niet synchroniseren, je moet de outlook-agenda openen in je agenda-app op je telefoon. Een agenda is een bestand met datum-gegevens, outlook is een programma dat dat bestand kan lezen en schrijven. Op je telefoon heb je ook apps die dat kunnen. Waar je wel rekening mee moet houden, is dat Outlook een wat eigen structuur heeft, dus je zoekt een app die dat kan lezen.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren Quote
Als ik iemand via gmail mail met het verzoek om iets af te spreken, krijg ik op een gegeven moment de melding 'opvolgen?'. Ik vind dit erg irritant, weet iemand hoe ik het uit kan zetten? Ik heb als eens gezocht op internet, maar ik heb dè oplossing nog niet gevonden.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Outlook (Engelstalige versie) 'verbetert' mijn e-mails automatisch. Heeft verandert in heft, i in I, en zo nog wat dingen. Fijn als ik in het Engels schrijf, niet zo fijn als ik in het Nederlands schrijf. Ik heb nog niet kunnen ontdekken waar ik deze instelling aan kan passen.

Ik heb in Outlook op 'autocorrect' gezocht bij settings, maar zonder resultaat.
Ik heb in Windows bij settings/devices/typing de autocorrect uitgezet, naar zonder resultaat.

Weet iemand waar ik dan wel moet zijn?
Alle reacties Link kopieren Quote
Phineas schreef:
18-01-2019 11:36
Outlook (Engelstalige versie) 'verbetert' mijn e-mails automatisch. Heeft verandert in heft, i in I, en zo nog wat dingen. Fijn als ik in het Engels schrijf, niet zo fijn als ik in het Nederlands schrijf. Ik heb nog niet kunnen ontdekken waar ik deze instelling aan kan passen.

Ik heb in Outlook op 'autocorrect' gezocht bij settings, maar zonder resultaat.
Ik heb in Windows bij settings/devices/typing de autocorrect uitgezet, naar zonder resultaat.

Weet iemand waar ik dan wel moet zijn?
Geen idee of dit de oplossing gaat leveren, maar mogelijk helpt het iets: ik meen me te herinneren uit mijn Windows-tijd dat MS Word de taalinstellingen van Windows over nam, en dat geldt mogelijk ook/nog voor Outlook?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Phineas schreef:
18-01-2019 11:36
Outlook (Engelstalige versie) 'verbetert' mijn e-mails automatisch. Heeft verandert in heft, i in I, en zo nog wat dingen. Fijn als ik in het Engels schrijf, niet zo fijn als ik in het Nederlands schrijf. Ik heb nog niet kunnen ontdekken waar ik deze instelling aan kan passen.

Ik heb in Outlook op 'autocorrect' gezocht bij settings, maar zonder resultaat.
Ik heb in Windows bij settings/devices/typing de autocorrect uitgezet, naar zonder resultaat.

Weet iemand waar ik dan wel moet zijn?

Dat is met een beetje googelen toch zo te vinden?


https://www.technipages.com/outlook-ena ... utocorrect

Afbeelding
RikM schreef:
18-01-2019 12:51
Dat is met een beetje googelen toch zo te vinden?


https://www.technipages.com/outlook-ena ... utocorrect

Afbeelding
Die opties krijg ik niet te zien. Maar ik open Outlook via Edge (Office 365). Is dat het probleem?
anoniem_64833f9ed6645 wijzigde dit bericht op 18-01-2019 13:23
1.72% gewijzigd
JollyRider schreef:
18-01-2019 12:25
Geen idee of dit de oplossing gaat leveren, maar mogelijk helpt het iets: ik meen me te herinneren uit mijn Windows-tijd dat MS Word de taalinstellingen van Windows over nam, en dat geldt mogelijk ook/nog voor Outlook?
Klopt, maar dat geldt dus niet voor Outlook.
Phineas schreef:
18-01-2019 13:15
Die opties krijg ik niet te zien. Maar ik open Outlook via Edge (Office 365). Is dat het probleem?

O, je gebruikt de browserversie? Dan moet je autocorrect in je browser uitschakelen. In het geval van Edge moet dat dan via Windows zelf, zoals JollyRider terecht aangaf. Volgens Google gaat dat als volgt:

Open Settings from the start menu, then go to devices. There you'll find a tab named Typing, and the autocorrect feature is displayed there.

Wel even Edge opnieuw opstarten daarna.
Via Windows zelf heb ik die autocorrect inderdaad al uitgezet. Maar dat heeft helaas niet geholpen. Ik behelp me nu door op het woord te klikken met de rechtermuisknop en dan 'ignore' te kiezen. Dat is in ieder geval al iets. Ga op een later moment wel even verder prutsen :evil:
Het is wel van Microsoft hè; je kan niet verwachten dat het allemaal doet wat je wil. :roll:
RikM schreef:
18-01-2019 14:04
Het is wel van Microsoft hè; je kan niet verwachten dat het allemaal doet wat je wil. :roll:
Ja, tot die conclusie was ik ook al gekomen. Helaas heb ik weinig keus. Nu met Office 365 krijgen we ook dingen als Teams erbij, dat is ook lachen. Collega's doen nog hard hun best om het gewoon te negeren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik probeer een foto te plaatsen bij, in mijn topic maar dit lukt niet.. heb een foto geüpload via: https://www.mupload.nl dan de link tussen de
je hebt nog niet genoeg posts gedaan, daardoor lukt het niet. Dit kan pas bij 200 posts
Alle reacties Link kopieren Quote
iones schreef:
07-12-2018 16:57
WAt is dit een BAR slecht forum! Ik kan niet eens lezen wat de mensen schrijven! Het beeld springt steeds op en neer met al die pop up reclames! Nog nooit heb ik zo'n klote forum meegemaakt als dit! Kan ik hier iets aan doen?
dat heb ik ook.. en die "toon meer" knop kan er gelijk uit, ik wil toch altijd verder lezen dus moet daar steeds op klikken. vet irritant

hoe vind ik de juiste mobiele ad blocker? is dat gewoon een app? en zo ja welke dan?
Alle reacties Link kopieren Quote
Sinds een paar dagen heeft mijn Facebook app een update gehad. Nu kan ik berichten op mijn bedrijfspagina en in de community nog steeds inplannen. Maar ik kan nergens de geplande berichten meer terugvinden! Zowel op bedrijfspagina als in de community.

Iemand een idee? o_o
Only dead fish go with the flow
koekie1980 schreef:
25-05-2019 23:10
dat heb ik ook.. en die "toon meer" knop kan er gelijk uit, ik wil toch altijd verder lezen dus moet daar steeds op klikken. vet irritant

hoe vind ik de juiste mobiele ad blocker? is dat gewoon een app? en zo ja welke dan?
Een forum werkt veel prettiger via een gewone pc of laptop (waarop je uBlock Origin kunt installeren). Mobiel is behelpen. Maar als je toch mobiel wilt werken, dan zijn er mobiele adblockers genoeg, bijvoorbeeld https://nomobileads.com/
Kwebbeltje91 schreef:
19-09-2018 17:44
Ik twijfelde even of ik er een nieuw topic over zou openen, maar toen zag ik dit topic.

Mijn telefoon (Samsung S6)laadt sinds een kleine week niet meer volledig op. Hij stopt met opladen tussen de 45 en 70 procent. Ik heb al van alles geprobeerd: Er zit geen breuk in de oplader, heb verschillende opladers geprobeerd maar daar laadt ie hem ook niet volledig mee op..
Het moet dus in mijn telefoon zitten denk ik. Ik heb telefoon een paar keer opnieuw aangezet, gekeken of er vuil in zit (zelfs de stofzuiger erop gezet, tip van iemand) maar helaas. Nada noppa resultaat.
Ik weet het echt niet meer. Hier iemand de gouden tip?
Het lijkt erop dat de batterijcapaciteit is afgenomen. Niks aan te doen, behalve een nieuwe batterij plaatsen. Gebruik je wel een originele oplader eigenlijk?
ikbensnuffelbeertje schreef:
14-09-2018 06:18
Hoe krijg ik topics in een pijler gesorteerd op laatste reactie? Alles is nu een grote hoop.
Bij instellingen zie ik het niet.
Volgens mij staat alles standaard juist al gesorteerd op laatste reactie. Dat "datums" (1 dag geleden, 3 maanden geleden, etc) die je ziet zijn de startmomenten van de topics.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb sinds enige tijd een nieuwe telefoon, de Motorola moto g7 play. Nu viel het mij op het dat de data in mijn abonnement erg snel op was en nu zie ik ook dat de telefoon soms uit zichzelf van de wifi afgaat. Ik zet nu binnen de mobiele data maar uit om te voorkomen dat mijn telefoon onnodig data verbruikt, maar heeft er iemand een andere oplossing? Bij mijn vorige telefoon had ik daar nooit last van.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Belle73 schreef:
10-06-2019 11:30
Ik heb sinds enige tijd een nieuwe telefoon, de Motorola moto g7 play. Nu viel het mij op het dat de data in mijn abonnement erg snel op was en nu zie ik ook dat de telefoon soms uit zichzelf van de wifi afgaat. Ik zet nu binnen de mobiele data maar uit om te voorkomen dat mijn telefoon onnodig data verbruikt, maar heeft er iemand een andere oplossing? Bij mijn vorige telefoon had ik daar nooit last van.
Waarschijnlijk staat in je instellingen wifi-assistentie aan. Zodra je telefoon merkt dat je wifi verbinding niet snel genoeg meer is, schakelt je telefoon automatisch over naar je dataverbinding die op dat moment sneller is. Je kunt dat uitzetten in de instellingen. Je vindt het onder:

instellingenmenu -> verbindingen -> wi-fi -> geavanceerd -> slimme netwerkwissel.

Hierna blijft de telefoon verbonden met wi-fi en niet meer met de 4G verbinding

Het zou kunnen dat het er op jouw telefoon wat anders uitziet, hopelijk heb je hier wat aan!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven