Het grote kleine problemen topic van de nerds onder ons!

15-06-2011 20:28 2151 berichten
Welkom *knipt lintje door* in ons grote kleine problemen topic!



Dit topic is speciaal in het leven geroepen voor kleine, snel te fixen problemen!



Heeft je laptop kuren en wil ie niet meer opstarten?



Probeer je al dagen om je webcam te installeren maar krijg je het maar niet voor elkaar?



Ben je je o zo belangrijke bestanden kwijt omdat je dacht dat backuppen zoooo 1998 was?



Begint je hardeschijf te roggelen?



Heb je eindelijk een draadloze router die heel erg goed is volgens de meneer in de winkel maar krijg je hem niet aan de praat?



Kortom, wij, de niet licht-verdragende, neurotische, contactgestoorde nerds, lossen het voor je op!



En dan is het nu tijd voor de kleine lettertjes, de adders onder het gras, etc, etc... Ja, want we zien er misschien achterlijk uit, maar dat zijn we niet!



Er zijn een paar belangrijke stappen in de wereld van computers die je gedaan moet hebben zodat ons en jouw leven makkelijker wordt. Ja, het vooroordeel klopt, wij zijn inderdaad arrogant.















Zo, heb je dat allemaal gedaan en heeft het je probleem niet opgelost? Dan helpen wij je graag!



Alle reacties Link kopieren Quote
Vraagje.
Ineens, zonder dat ik iets aan instellingen of geluid veranderd heb, klinken de meldingsgeluiden van bijv. WhatsApp, Wordfeud etc. héél hard.
Weet iemand hoe ik dat kan oplossen?

Heb de telefoon al opnieuw opgestart, maar niks.
Het is heel irritant.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren Quote
Niemand?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren Quote
Snijplank schreef:
15-07-2019 16:47
Waarschijnlijk staat in je instellingen wifi-assistentie aan. Zodra je telefoon merkt dat je wifi verbinding niet snel genoeg meer is, schakelt je telefoon automatisch over naar je dataverbinding die op dat moment sneller is. Je kunt dat uitzetten in de instellingen. Je vindt het onder:

instellingenmenu -> verbindingen -> wi-fi -> geavanceerd -> slimme netwerkwissel.

Hierna blijft de telefoon verbonden met wi-fi en niet meer met de 4G verbinding

Het zou kunnen dat het er op jouw telefoon wat anders uitziet, hopelijk heb je hier wat aan!
Bedankt, maar dat kan ik op mijn telefoon niet vinden. Ik ga nog eens verder zoeken; nu weet ik in ieder geval waar ik naar moet zoeken.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
...

Nee, weten ze niet. Of wie vraagt waarom is gewoon dom?

Maar hoe leuk willen ze het maken.
Ik had van een overleden persoon zin om even terug te kijken via zoekmachine.
Ja hoor, daar was de persoon zelfs 40% goedkoper te koop!!

Rekening houdend met nabestaanden en zelf geen zin in onzin...
Nee, geen verdere detail geven. Geen zin in. Het is een grap en meer moet het niet worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe krijg ik een tekst onder mijn bericht? Die je dan elke keer ziet als je een bericht hebt geplaatst.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Elmervrouw schreef:
26-07-2019 21:14
Vraagje.
Ineens, zonder dat ik iets aan instellingen of geluid veranderd heb, klinken de meldingsgeluiden van bijv. WhatsApp, Wordfeud etc. héél hard.
Weet iemand hoe ik dat kan oplossen?

Heb de telefoon al opnieuw opgestart, maar niks.
Het is heel irritant.

Bij mij klinken ze helemaal niet meer. Ook irritant. :swear:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb het heel toevallig opgelost. Ergens kon ik zo'n schuifje verzetten zoals je ook doet om je lichtsterkte (van het scherm) te regelen. Bleek er ook een te zijn voor deze meldingsgeluiden. Ik kan het nu ook niet meer terugvinden. Maar in ieder geval: het is opgelost. Volgens mij was het vanzelf ontstaan na een update.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Elmervrouw schreef:
14-08-2019 17:03
Ik heb het heel toevallig opgelost. Ergens kon ik zo'n schuifje verzetten zoals je ook doet om je lichtsterkte (van het scherm) te regelen. Bleek er ook een te zijn voor deze meldingsgeluiden. Ik kan het nu ook niet meer terugvinden. Maar in ieder geval: het is opgelost. Volgens mij was het vanzelf ontstaan na een update.

Verdomd, ik bedacht me ineens dat er op de telefoon zelf ook een schuifje zit waarmee je het hele ding op 'stil' kunt zetten. Die stond dus aan. :$
Stom zeg, helemaal niet aan gedacht. Anyway, probleem opgelost! :cheer2:
... Ik gok dat multimeter oubollig is, maar IRL gewoon te moeilijk.
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 15-08-2019 05:28
Reden: laat maar. Multimeter om te meten of AA en AAA nog niet kapot zijn.
80.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Mag ik hier al posten?
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn Instagram account blijft vast zitten tijdens het uploaden van foto’s. Ik wilde 7 foto’s tegelijk posten. Wat kan ik doen?
Nagellakmetglitter schreef:
18-10-2019 15:49
Mijn Instagram account blijft vast zitten tijdens het uploaden van foto’s. Ik wilde 7 foto’s tegelijk posten. Wat kan ik doen?

Pagina refreshen en 6 foto’s tegelijk posten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een Wordbestand, betreft een pagina A4 formaat. Nu wil ik dit bestand tweemaal (in landscape) per één A4-tje afdrukken. Dus 50% verkleind en dan twee naast elkaar op één velletje.

Any ideas?

Ik ben al een uur aan het klungelen..
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Dat zit toch in het besturingssysteem bij afdrukken?
Groote pagina A4 en twee foto's per blad. Maar meestal selecteer ik dan wel 2 foto's om te printen.

Maar is afhankelijk van welke versie. Thuis lukt dat niet en elders wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn applewatch heeft kuren. Normaal verdwijnen op iPhone gelezen berichten uit de watch. Echter sinds kort blijven ze staan waardoor ik dus steeds tig berichten met de hand moet wissen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kunnen jullie mij helpen?

Ik wil op mijn Galaxy A8 foto's verplaatsen naar de sd-kaart. Als ik de stappen op internet volg, zou ik bij de optie 'verplaatsen' de sd-kaart moeten kunnen kiezen. Het enige wat er staat is 'verplaatsen naar veilige map'. Nergens een andere optie te zien.

De sd-kaart slaat nieuw genomen foto's wel op. Oude kan ik er dus niet naar toe verplaatsen. Wie heeft de oplossing?
Alle reacties Link kopieren Quote
Mevrouw: Via je computer zou het moeten kunnen. Gewoon van de ene naar de andere map slepen.

Argentvivo: Ga naar Layout -> Orientation om je blad naar landscape te krijgen. Daarna die plaatjes even goed draaien en verkleinen en gewoon 2 naast elkaar zetten. Dan hoef je alleen nog maar te printen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ugli schreef:
24-10-2019 09:40
Mevrouw: Via je computer zou het moeten kunnen. Gewoon van de ene naar de andere map slepen..
Dankjewel! Prima oplossing, maar zou het niet via mijn telefoon moeten kunnen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Durf ik niet te zeggen. Het kan zijn dat je naar een tutorial van een verkeerde android versie zit te kijken. Bij instellingen (en dan misschien geavanceerd of iets in die geest) en dan systeeminfo zie je welke versie je hebt en kun je daarop gaan Googlen.
Goedendag! Ik heb sinds een paar maanden Windows10 op de laptop en dat bevalt eigenlijk uitstekend.

Wat ik jammer vind : bij het opstarten verschijnt er een práchtige foto, (ik denk dat dit het 'vergrendelingsscherm is) , maar deze is maar een halve seconde in beeld. Is er een maniertje om dit wat langer te laten duren?
Alle reacties Link kopieren Quote
Je wil langer naar die foto staren? Kun je hem dan niet beter als bureaubladachtergrond nemen?
Nou, dat hoeft nou ook weer niet, maar het zijn zúlke prachtige foto's, dat ik er graag wat beter naar zou willen kijken, (als hobby- fotograaf).
Alle reacties Link kopieren Quote
Ohh, haha. Bij mij blijven die foto's staan tot ik op spatie druk.
Staat die foto niet tussen de standaard bureaublad-achtergronden?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal, ik ben een tekst aan het bewerken en corrigeren in OpenOffice Writer (aangeleverde document is een word-tekstdocument). Na het aanbrengen van mijn wijzigingen wil ik de bijbehorende paginanummers aanpassen in de inhoudsopgave, maar ik kan in het hele document bewerken behalve de inhoudsopgave, dit zou alleen-lezen tekst zijn.....Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven