Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet. Deel 2 !

21-07-2016 00:06 1835 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo. Deel twee, waar we ons heerlijk verder verbazen over de weggeefhoeken, ruilhoeken en verkoophoeken op facebook

De positieve verhalen zijn uiteraard ook welkom !

Knipenplakuittopiceen:

Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.

Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.

Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )

maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.

Bijvoorbeeld:

Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )

Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.

Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )

Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.

Aangeboden : Knoflookpers.

Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.

* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank

* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen

* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )

Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
Afbeelding

iemand nog een matras :sick:
Ieuw wat goor! :sick:
:sick: :sick:
Gatver... Dat die mensen zich niet schamen om zoiets aan te bieden. Onbegrijpelijk.
Er stond een bericht op de weggeefhoek van een oma dat haar dochter zwanger was en niets had en ook geen geld had. Ik bied wat kleding aan en de mevrouw stuurt mij een PB en we sturen wat berichtjes afijn ik heb alles in huis wat je voor een baby nodig hebt maar het is allemaal al voor 3 kinderen gebruikt dus niet perfect meer maar ze wou alles wel hebben. Ze vroeg wat ik ervoor wou ik hebben dus ik zeg een kleinigheidje voor mijn kinderen, dus ze vraagt wat voor kleinigheidje. Toen zei ik nou voor alle 3 een surprise ei of iets dergelijks.

Maar nee want dan moest ze naar de winkel blabla. Nou Oke, geef dan maar een tientje voor alles ( en dan ook echt alles wat je voor een baby nodig hebt). Nou dat was prima. Stuurt ze gister een berichtje dat ze geen tientje had maar wel 2 prachtige perfect nieuwe skipakken. En ze stuurt een foto mee. Afgesleten skipakken uit de jaren 80 en dan nog gepikeerd zijn dat ik ze niet wil hebben.
Jammer dat ik hier geen foto kan plaatsen.
Jeejtje nog geen tientje of een stel surprise eieren (nog goedkoper) kunnen regelen voor een complete babyuitzet?! :facepalm: De foto's van de pakjes kun je uploaden op https://imageshack.com/login of een dergelijke website. :proud:
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
pieps2016 naar www.mupload.com en uploaden en linkje hier plakken :) dan kan iemand die plaatjes kan plakken hem neerzetten :-]
https://imageshack.com/my/images
Ik zie ineens encyclopedieën uit de jaren negentig en woordenboeken van een uitgever die niet meer bestaat, voorbijkomen op de plaatselijke weggeefhoek. Gek genoeg niet zo populair.
https://imageshack.com/i/pmD3AZE8p
https://imageshack.com/i/poS8N8NYp
Dit zijn de prachtige nieuwe nooit gebruikte skipakken :rofl:
Hier vrij weinig interessants...

Op een mevrouw na die minstens 50 losse advertenties heeft geplaatst, allemaal zonder reacties: behalve van haarzelf. Allemaal eenmaal 'ge-upt' en daaronder nogmaals met de tekst: "Alleen vandaag en of morgen NA 17 00 uur nog op te halen".
Denk dat het gewoon een rondje stort wordt.

De andere weggeefgroep is niet meer interessant omdat de beheerder vrijwel niets anders te doen heeft en alles mega streng controleert ( :whip: )! Het is dan ook geen verrassing dat hij vrijwel de enige is die nog dingen in de groep plaatst.
Poeh die pakken kunnen alleen voor een back to the 90's feest.

De encyclopedieën (soms uit de jaren 70 zelfs) en woordenboeken zie ik ook regelmatig, doen hier hier ook niet best. Die woordenboeken zijn misschien nog handig voor school maar die encyclopedieën daar heb je niets aan, veel informatie is achterhaald en zeer beperkt terwijl je tegenwoordig met internet een schat aan informatie binnen handbereik hebt. Lekker bij het oud papier ermee.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Afbeelding

Afbeelding

Zoiets als die tweede droeg mijn moeder toen ik heel klein was. Inderdaad rond 1990 :sherlock: :facepalm:
nou dat zijn idd wel hele oude lelijke pakken :rofl:
piene1987 schreef:
27-08-2017 19:56
iemand nog een matras :sick:
Die kan nog best een ronde mee!
spraakwaterval schreef:
01-09-2017 19:35
Die kan nog best een ronde mee!
Ugh ja, "kan nog wel een ronde mee" vreselijke uitdrukking :facepalm:
Hier stond van de week trouwens ook weer een dichte vuilniszak op de verkoophoek. Zou goede kleding in zitten, maar het is een dichtgeknoopte zak. Jammer, ik kan hem zo gauw niet terug vinden ... Bij het zoeken kwam ik wel weer zwarte hoogglans meubels tegen waar ze nog wat voor willen krijgen (type 'hip en strak in de jaren '90'), best wel versleten uitziende laarsjes in maat 28 waarbij vermeld wordt dat ze nieuw 109,- waren, met de vermelding 'neus wat geschaafd, maar kunnen prima mee' (daar is die brrrr-tekst weer). Oh en een advertentie met de tekst 'Staande lamp zeer mooi met zilveren voet en griijze kap en oude koffer heel apart', en dan van die standaard brrrrrrocante-dingen. Heel apart ja.
Hier was een vrouw opzoek naar een treinkaartje. 1 of andere lolbroek plaatste een foto van een oud treinkaartje met erbij 'graag ophalen voor 03-09-1927'. En de vrouw reageerde met 'graag waar woont u'.

Mensen lezen dus echt niet hahaha
Hier mag je bieden op een dichte zak kleding in de maat XS/S. Handig als je niet weet wat je koopt.
Such a beautiful place to be with Friends.
LoveDobby schreef:
03-09-2017 20:42
Hier mag je bieden op een dichte zak kleding in de maat XS/S. Handig als je niet weet wat je koopt.

Ook via zo'n weggeefhoek gekeken naar kleding. Ik wilde het eerst allemaal zien, voordat ik het echt overnam. Het was echt troep. Die vrouw had het zelf ook geruild voor iets,maar vond het niks en gooide het weer op de groep. Ze had ook alles eerst gewassen, want alles was vies en stonk naar de rook. Gelukkig kwam ik eerst kijken.

Ik gooide een advertentie erop met gratis kittenvoer. Ik kreeg heel veel reacties. Ook allemaal smekend. Ook voor volwassene katten. Maar ook gewoon mensen met kittens. Ze schenen het echt nodig te hebben allemaal. Daar schrok ik dus echt van...want als je al geen goedkoop kittenvoer kan betalen, hoe betaal je dan de dierenarts :cry:

Ik ben 100en euro's kwijt voor mijn kitten en volwassene kat, omdat ze ziek waren afgelopen maanden. Ik kan begrijpen dat mensen niet alle dierenkosten kunnen betalen,maar het goedkope voer ook niet? Kreeg namelijk echt berichten, dat ze het heel slecht hadden en noem maar op. Ik vind dat dan echt moeilijk om te lezen.

Ik had dus de eerste uitgekozen. Ze wilde dat ik het ging brengen. Nou daar had ik geen tijd voor en het was te ver fietsen. Toen constant berichten met: ik kan het niet vinden, maar heb het echt nodig! Kan je het echt niet brengen? Uiteindelijk bood ik 2x aan om het te brengen,omdat ik 1x zelf afspraak moest verzetten. Hoor ik niks meer...

Dus volgens mij zijn sommige mensen erop getraind om in slachtoffer modus te gaan en vervolgens niks doen. Ik was er uiteindelijk ook wel echt klaar mee. Als ik het hard nodig had, zou ik een computer aanzetten en de route uitstippelen (super makkelijke route is het, alleen aardig wat minuten fietsen).
Ze was echt bezig met vervoer regelen. Dus misschien wilde ze gewoon niet fietsen.
Oja nu ik dit tik, laatste berichtje vermelde ze dat ze wel wist waar het was..dus gewoon te lui om zelf te fietsen,maar wel vragen of jij het komt brengen. :facepalm:
dat is ook met heel veel like en winacties. Ohoh wat is iedereen zielig en wat kunnen ze het enorm goed gebruiken want ze hebben zo veel meegemaakt of voor de mama van de buurvrouw haar nicht. Vreselijk. Als ik iets mocht weggeven op zo'n manier, haalde ik die reacties er het eerste uit en wonnen zij iig niet.
Ruilen zweethemt om af tevallen m.3xxl4zakken groote ships of 2 fam zakken

Denk dat ze het afvallen opgegeven heeft.
Such a beautiful place to be with Friends.
LoveDobby schreef:
04-09-2017 16:44
Ruilen zweethemt om af tevallen m.3xxl4zakken groote ships of 2 fam zakken

Denk dat ze het afvallen opgegeven heeft.

Geweldig :HA:

Die oude encyclopedieën en zelfs beeldbuistelevisies vind ik op Belgische groepen ook vaak terug, alleen dan in verkoopgroepen ipv weggeefgroepen - komt gek genoeg nooit reactie op :puh:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven