Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet. Deel 2 !
donderdag 21 juli 2016 om 00:06
Zo. Deel twee, waar we ons heerlijk verder verbazen over de weggeefhoeken, ruilhoeken en verkoophoeken op facebook
De positieve verhalen zijn uiteraard ook welkom !
Knipenplakuittopiceen:
Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.
Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.
Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )
maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.
Bijvoorbeeld:
Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )
Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.
Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )
Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.
Aangeboden : Knoflookpers.
Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.
* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank
* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen
* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )
Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
De positieve verhalen zijn uiteraard ook welkom !
Knipenplakuittopiceen:
Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.
Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.
Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )
maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.
Bijvoorbeeld:
Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )
Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.
Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )
Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.
Aangeboden : Knoflookpers.
Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.
* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank
* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen
* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )
Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.

zaterdag 5 augustus 2017 om 12:02
Je kon ze pas geleden ook zo kopen. Was even een trend. Misschien is het er zo een.lizenlotte schreef: ↑05-08-2017 11:34Hier verkoopt iemand haar 'gave spijkerbroek met verfspatdetails' (oftewel haar klusbroek) voor 20 euro![]()
vrijdag 11 augustus 2017 om 21:27
Hier ook iemand met een heel eisenpakket aan gratis spulletjes, kleur, materiaal vorm, als het niet klopt hoeft mevrouw het niet.
Wat vraagt ze: roze verf (het liefst neon-roze), luipaard of tijgerprint gordijnen van velours, zwart of wit lak eettafeltje (het liefste zoeen en dan een foto met eentje ingelegd met swarovski steentjes), een leren witte hoekbank, roze kussens, koeienvachttapijt (ECHTE!) hertenkop voor aan de muur (en het gaat even door)
Reactie meneer X: Je vraagt gratis spullen en je hebt een waslijst aan eisen, wat klopt hier niet?
Mevrouw Y: " Ook als je geen geld hebt, heb je gewoon smaak hoor!"
Reageert iemand met: over smaak valt niet te twisten, maar voor de zekerheid: ik heb evt wel een gratis bril voor je?
Wat vraagt ze: roze verf (het liefst neon-roze), luipaard of tijgerprint gordijnen van velours, zwart of wit lak eettafeltje (het liefste zoeen en dan een foto met eentje ingelegd met swarovski steentjes), een leren witte hoekbank, roze kussens, koeienvachttapijt (ECHTE!) hertenkop voor aan de muur (en het gaat even door)
Reactie meneer X: Je vraagt gratis spullen en je hebt een waslijst aan eisen, wat klopt hier niet?
Reageert iemand met: over smaak valt niet te twisten, maar voor de zekerheid: ik heb evt wel een gratis bril voor je?

vrijdag 11 augustus 2017 om 21:40
https://www.google.nl/search?q=paint+je ... 52&bih=554lizenlotte schreef: ↑05-08-2017 18:47Oh echt dus mensen kopen een broek vol verfvlekken in de winkel? Dan heb ik dat gemist..
Echt waar.

vrijdag 11 augustus 2017 om 21:41
latulipe schreef: ↑11-08-2017 21:27Hier ook iemand met een heel eisenpakket aan gratis spulletjes, kleur, materiaal vorm, als het niet klopt hoeft mevrouw het niet.

vrijdag 11 augustus 2017 om 21:42
En dat grapje over de bril is leuk.
vrijdag 11 augustus 2017 om 21:43
Ik verwonder me daar ook altijd over. Met zoveel eisen zal het wel niet heel dringend nodig zijn.latulipe schreef: ↑11-08-2017 21:27Hier ook iemand met een heel eisenpakket aan gratis spulletjes, kleur, materiaal vorm, als het niet klopt hoeft mevrouw het niet.
“Don’t look back – you’re not going that way.”

maandag 14 augustus 2017 om 11:58
De wereld word steeds gekker.. balen zeg dat ik mijn kludbroek net vorige maand met de vuilnis heb meegegeven!Fee-de-Goede schreef: ↑11-08-2017 21:40https://www.google.nl/search?q=paint+je ... 52&bih=554
Echt waar.![]()

maandag 14 augustus 2017 om 12:06
Fee-de-Goede schreef: ↑11-08-2017 21:40https://www.google.nl/search?q=paint+je ... 52&bih=554
Echt waar.![]()
aaaahahahaha

maandag 14 augustus 2017 om 15:17
Hier iemand een bank die helemaal versleten (scheuren) is en duidelijk doorgezakt aan 1 kant.
Advertentie is als volgt: Mooie leren hoekbank gekocht bij seats and sofas, is 10 jaar oud, leer moet wel vervangen worden en bank kan wat versteviging gebruiken. Bank moet wel 3 verdiepingen omlaag getild worden en er is geen trap. Gratis op te halen vandaag!
Advertentie is als volgt: Mooie leren hoekbank gekocht bij seats and sofas, is 10 jaar oud, leer moet wel vervangen worden en bank kan wat versteviging gebruiken. Bank moet wel 3 verdiepingen omlaag getild worden en er is geen trap. Gratis op te halen vandaag!
maandag 14 augustus 2017 om 16:40
Geen trap? Dat wordt lastiglatulipe schreef: ↑14-08-2017 15:17Hier iemand een bank die helemaal versleten (scheuren) is en duidelijk doorgezakt aan 1 kant.

Zelf gisteren ook mijn bank op een weggeefhoek gezet, gisteren kwam er iemand 'proefzitten' en vandaag heeft ze 'm opgehaald. Nam nog een mooie bos bloemen voor ons mee, helemaal leuk! Ik kreeg erg veel reacties, ook van iemand of ik 'm kon komen brengen (nee dus) en mensen die nadat ik hem op gereserveerd had gezet graag reserve wilden zijn. Ja, dat wilden de 15 voor hen ook wel natuurlijk....
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'

maandag 14 augustus 2017 om 18:11
Een meisje op een buurtsite:
'hard kltjrs maat 62-68 nodig liefst langsbrengen.
Het meisje is nogal bekend in de buurt en heeft zelf geen kind, dus verschillende buurtbewoners vragen waarvoor ze dat nodig heeft.
Antwoord: Gwn.
Ander iemand: Maar voor wie wil je het hebben dan.
Meisje: Bemoei niet, vraag om kltjes niet om gezeik.
Nou, men dook gelijk in de kasten natuurlijk
'hard kltjrs maat 62-68 nodig liefst langsbrengen.
Het meisje is nogal bekend in de buurt en heeft zelf geen kind, dus verschillende buurtbewoners vragen waarvoor ze dat nodig heeft.
Antwoord: Gwn.
Ander iemand: Maar voor wie wil je het hebben dan.
Meisje: Bemoei niet, vraag om kltjes niet om gezeik.
Nou, men dook gelijk in de kasten natuurlijk

maandag 14 augustus 2017 om 19:40
dinsdag 15 augustus 2017 om 15:39
Even een beetje off topic vraag misschien: ik heb een paar kop en schotels opgehaald via de weggeefhoek, maar ze bleken toch niet mijn smaak. Ik heb ze weer op weggeefhoek gezet, maar na een paar keer uppen nog steeds geen reactie gehad. Nu ga ik binnenkort naar de rommelmarkt en ik twijfel nu of ik het kan maken om ze daar naartoe mee te nemen en voor een klein prijsje te verkopen. Wat vinden jullie?
dinsdag 15 augustus 2017 om 18:50
Ik zou het even bij de beschrijving zetten op de groep. Kunnen ze je niet kwalijk nemen dat je ze verkoopt.flatverkopen schreef: ↑15-08-2017 15:39Even een beetje off topic vraag misschien: ik heb een paar kop en schotels opgehaald via de weggeefhoek, maar ze bleken toch niet mijn smaak. Ik heb ze weer op weggeefhoek gezet, maar na een paar keer uppen nog steeds geen reactie gehad. Nu ga ik binnenkort naar de rommelmarkt en ik twijfel nu of ik het kan maken om ze daar naartoe mee te nemen en voor een klein prijsje te verkopen. Wat vinden jullie?
“Don’t look back – you’re not going that way.”

vrijdag 18 augustus 2017 om 13:31
*Op zoek voor iemand die opnieuw moet beginnen:
Eettafel salontafel een dressoirkast een vitrinne kast 2 persoonsbed een kinderkleerkast en een grote kleerkast stuur foto aub.
-ik heb gratis dressoir en tafel met stoelen voor haar
*Dank u wel voor de tip. Maar ze heeft voor de rest lichtere meubels dus liever geen donkere
Eettafel salontafel een dressoirkast een vitrinne kast 2 persoonsbed een kinderkleerkast en een grote kleerkast stuur foto aub.
-ik heb gratis dressoir en tafel met stoelen voor haar
*Dank u wel voor de tip. Maar ze heeft voor de rest lichtere meubels dus liever geen donkere

zaterdag 19 augustus 2017 om 12:33
De mevrouw die eerder al lotingen deed en om reviews vroeg had een eigen pagina opgericht waar minima konden meeloten voor zaken als geld, kledingbonnen enz. Om lid te worden moest je mevrouw een foto van je stadspas sturen als bewijs. De eerste reactie ging direct over de privacy van mensen en de schaamte die veel mensen zullen voelen waardoor ze zich niet zullen aanmelden. Ze heeft de hele groep inmiddels verwijdert. Ik vind het echt een raar type hoor, het is allemaal zo duidelijk bedoelt om zichzelf een goed gevoel te geven en te laten zien hoe geweldig zij is voor andere mensen. Bah.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.