Het zoveelste smartphone-topic

26-09-2010 21:39 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil binnenkort dan ook eindelijk maar eens een smartphone kopen. Heb al op internet gezocht, maar zie door de bomen het bos niet meer. Aangezien ik de telefoon los moet kopen, ivm abonnement dat nog lang niet eindigt, wil ik er max 260 euro aan uitgeven. Voor de rest

-vind ik het design van de iPhone maar ook de Blackberry mooi

-is GPS een pré

-is Wi-Fi een must

-qua internet zijn vooral het bezoeken van email, hyves e.d., fora en nieuwssites 'belangrijk'

-ben ik er nog niet achter wat nu handiger is: qwerty of touchscreen

-wil ik graag een gebruiksvriendelijk besturingssysteem dat ook snel te leren is voor digibeten

Wie helpt mij met ervaringen en/of kennis van telefoons?
Samsung Galaxy S. beste Smartphone van het jaar.

Heb 'm zelf nu een weekje, ideaal ding.
Everytime you make a typo, the errorists win.
Vertel vertel! Toevallig kwam ik deze ook tegen, omdat ie in de goede prijscategorie zit. Makkelijk te bedienen?
Het leek me altijd wat overdreven/onnodig, maar ben toch sinds kort in het bezit van een Black Berry Bold 9700 en ben helemaal om nu!

Persoonlijk vind ik een touchschreen hélemaal niks overigens.
Of wacht even...nee, ik bedoelde eigenlijk de samsung galaxy apollo ofzoiets. De S vind ik te duur
quote:Annicka schreef op 26 september 2010 @ 22:08:

Het leek me altijd wat overdreven/onnodig, maar ben toch sinds kort in het bezit van een Black Berry Bold 9700 en ben helemaal om nu!

Persoonlijk vind ik een touchschreen hélemaal niks overigens.Oók te duur
quote:Mayala schreef op 26 september 2010 @ 22:11:

[...]

Oók te duur Sorry...had het max. bedrag over het hoofd gezien. Mijn zoon heeft de BB 8520 Curve, is ook leuk, verschilt niet eens zo gek veel van de mijne en koop je pre paid bij Vodafone voor 199 euro dacht ik. Heeft zeker weten Wifi, GPS weet ik niet zeker.
Thx, ga meteen even kijken!
Annicka, wat ik me afvraag - zit er verschil in de toetsjes van de Bold en de Curve? Welke vind jij handiger/fijner in gebruik?

Ik ben net als Mayala aan het zoeken naar een nieuwe smartphone en blijf een beetje hangen bij de Blackberry. De Nokia E72 is ook nog een optie, maar vind ik qua uiterlijk minder mooi.

Nu heb ik een Iphone 3G en die bevalt me ook heel goed. Hij heeft alleen waterschade opgelopen en daardoor wil het toestel nog wel eens spoken. Er zit een grote scheur in de kast, waardoor het geluid niet meer zo goed is en de lijn vaak onduidelijk is en kraakt. De ontvangst is ook bagger, maar dat schijnt een algemeen bekend Iphone probleem te zijn.

Het is echt een fijn toestel, ik vind een touchscreen ook handig, maar wil nu wel iets anders na bijna 2 jaar met dit toestel.
Helaas, die heeft geen GPS. Er blijven eigenlijk twee telefoons over: de Samsung Galaxy Apollo nog wat en de HTC Wildfire. Wekken de indruk erg op elkaar te lijken, dat maakt het juist moeilijker vind ik...
Nokia E72 heb ik ook gezien Ine, maar vriendlief raadde me dat af, vanwege kleine scherm en iets met programmeertaal?!
Ik heb sinds een week de Samsung Galaxy Apollo. Ik ben ook op dit toestel gekomen omdat ik dan niets bij hoefde te betalen. Ik vind het tot nu toe een prima telefoon. Volgens mij kan je alles wat je wil erop doen en ik vind hem in gebruik best makkelijk.
Is zo'n touchscreen ook handig haasje?
Het is wel heel erg wennen vind ik, met name bij het smsen. Was een gewone telefoon gewend. Maar nu na een week begint het wel een beetje te wennen. Verder vind ik dat touchscreen wel makkelijk.
Inmiddels heb ik ook alle topics hier afgestruind, maar er zijn zoveel verschillende meningen en opties.. Het wordt er niet echt heel makkelijk van .

Het toetsenbord van de Nokia is ook iets kleiner volgens mij en ik heb het idee dat die toetsjes dan wel heul klein worden..

HTC wordt ook veel genoemd en iedereen is daar wel positief over. SFO (op emigreren) heeft er sinds kort ook een en hij is er heel blij mee. Ze spreken mij minder aan, maar vooral omdat dat ook touchscreen is en ik nu wel eens een qwerty toetsenbord wil proberen.
quote:Ine schreef op 26 september 2010 @ 22:36:

Annicka, wat ik me afvraag - zit er verschil in de toetsjes van de Bold en de Curve? Welke vind jij handiger/fijner in gebruik?

Nee, helemaal geen verschil qua toetsen, toestellen lijken uiterlijk nagenoeg gelijk, mijne heeft ergens een randje chroom, de zijne is helemaal zwart.

Verschillen zitten oa. in de camera zag ik net op een vergelijkingssite en 9700 heeft hspda en gps, de 8520 dus niet.
quote:Annicka schreef op 26 september 2010 @ 22:51:

[...]

Nee, helemaal geen verschil qua toetsen, toestellen lijken uiterlijk nagenoeg gelijk, mijne heeft ergens een randje chroom, de zijne is helemaal zwart.

Verschillen zitten oa. in de camera zag ik net op een vergelijkingssite en 9700 heeft hspda en gps, de 8520 dus niet.

Ja, eigenlijk maakt het dus helemaal niet zo heel veel verschil. Jammer wel, dat had de keuze misschien makkelijker gemaakt .

Dank je wel!
Nokia C6, handig en gemakkelijk en niet duur. Ik heb er zelf al een tijdje eentje en ben er erg blij mee.
Sorry, over je budget, maar ik zweer bij Blackberry.

Ik vind touchscreen onhandig en altijd vingers op je scherm...
Ik zweer ook bij de blackberry!!!

Ik wil niet vervelend doen maar ik ben bang dat met de ''eisen'' die jij hebt en het daarbij behorende budget, er niet zo heel veel keus zal zijn!! Je komt toch snel op de wat oudere modellen en die hebben bijv nog geen gps! Met de nieuwere smartphones zit je als snel tussen de 350 en 600 euro met een los toesel.
je zal je budget aan moeten passen denk ik met alles wat je er graag op zou willen of braaf je abo uitzitten

htc disere of samsung wave ook goeie toestellen.

ik heb nu een touch,was in het begin wennen met smsen maar dat kan ik inmiddels razendsnel alleen blind smsen lukt met touch niet echt.

sterkte met je zoektocht,ik zit met hetzelfde 'probleem' alleen ik kan een mob uitzoeken omdat mij abo afloopt over twee mnd.
Klopt, de keus is beperkt, maar het is niet onmogelijk. Die HTC Wilfire en Samsung Galaxy Apollo voldoen aan de eisen, maar hebben alleen een touchscreen. Daar twijfel ik nog over.

Blackberry heeft er ook eentje van deze prijsklasse, alleen zit daar geen GPS op. Dus dan moet ik uitzoeken wat ik belangrijker vind, GPS of qwerty-toetsenbord.

Ik hoef ook niet het nieuwste van het nieuwste!
Lunisy, die Nokia C6 had ik nog niet gezien! Die voldoet aan een heleboel eisen en niet duur! Hoe zit dat met apps enzo?

Niet dat ik er verstand van heb, maar lees in reviews dat de resolutie vaak niet goed genoeg is voor apps. Whatever that means...
Misschien is een Nokia E5 ook wel iets voor jou. Lijkt op een Blackberry, heeft een volledig toetsenbord, gps en wifi en hij valt binnen je prijsklasse...
Hoe lang loopt je abonnement nog, Mayala?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven