Het zoveelste smartphone-topic

26-09-2010 21:39 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil binnenkort dan ook eindelijk maar eens een smartphone kopen. Heb al op internet gezocht, maar zie door de bomen het bos niet meer. Aangezien ik de telefoon los moet kopen, ivm abonnement dat nog lang niet eindigt, wil ik er max 260 euro aan uitgeven. Voor de rest

-vind ik het design van de iPhone maar ook de Blackberry mooi

-is GPS een pré

-is Wi-Fi een must

-qua internet zijn vooral het bezoeken van email, hyves e.d., fora en nieuwssites 'belangrijk'

-ben ik er nog niet achter wat nu handiger is: qwerty of touchscreen

-wil ik graag een gebruiksvriendelijk besturingssysteem dat ook snel te leren is voor digibeten

Wie helpt mij met ervaringen en/of kennis van telefoons?
Nog tot jan. 2012.

Een Nokia E5, ga 'm straks eens opzoeken!
Oja, dat is te lang idd.

Morgen ga ik langs de telefoonwinkel om te vragen wat mijn mogelijkheden zijn. Ik ga voor de BB Bold, maar ik wil hem eerst in mijn handen hebben gehad .

Kun je op Marktplaats geen duurder toestel op de kop tikken?
Kijk vooraf ook naar de besturingssystemen en je eigen wensen. Je hebt Windows Mobile, Android en Symbian,

WM werkt goed met windows live, exchange en outlook. Android is ideaal als je vooral gmail &co gebruikt. Nokia heeft veel symbian toestellen en ook dat heeft zijn voor/na-delen.

Over wel/geen touchscreen, ga eens naar de winkel en speel met de toestellen op je lijstje. Ik vond touchscreen ook niets maar de techniek van de HTC-toestellen (Hero en Legend) is ontzettend gebruiksvriendelijk.

Een qwerty-toetsenbord is ook fijn maar betekent vaak ook een behoorlijk toestel.
De Bold vind ik ook mooi Ine, alleen te duur helaas.

En slim dat je hem eerst gaat bekijken! Daar ben ik weer te lui voor haha, maar misschien toch maar eens naar de winkel.

Bloem456, dat vind ik nou net zo lastig..die besturingssystemen. Sommige mensen zeggen dat je echt Android moet nemen, de rest is niet goed genoeg. Maar anderen vinden dat weer onzin. Tja, dan weet ik het ook niet meer...
Niet gelukt, ze hadden in de winkel (middle of nowhere zeg maar) maar een stuk of 5 toestellen beschikbaar via T-mobile en 3 daarvan waren van die seniorenmodellen met reuze-knoppen.

Die jongen probeerde me nog de Samsung Galaxy S te verkopen - wat een gaaf toestel! Jee. Mooi beeldscherm, snel, zelfde soort menu als de Iphone, heel makkelijk en overzichtelijk. Is niet zo zwaar als een Iphone. Maar goed, dat wilde ik niet .

Mayala, sorry dat ik dit vraag in jouw topic, maar als er nog een BB gebruiker meeleest - is het noodzakelijk om dat extra BB abo af te sluiten? Of kan het ook zonder?
Niet erg Ine, ik ben ook wel benieuwd!

Laten we er gewoon een algemeen smartphone-topic van maken, hopelijk reageren dan wat meer mensen
Haha, dank.

De BB is dan eindelijk besteld. Met extra abo, want volgens mij kun je er anders niet zoveel mee, vond ik zo her en der op internet.

Ben jij er al uit?
Is het toch de Bold geworden?

Goed dat je gewoon de knoop doorgehakt hebt, ik ben daar zelf heel slecht in. Zoveel keus, daar raak ik helemaal van ontregeld Hoe meer ik zoek, hoe meer opties er ontstaan. En ik ben er nog niet helemaal over uit wat ik wil qua design, dus ga toch maar eens in de winkel kijken.

Zucht
Ja, toch de Bold.

Maar ik heb ook al heel lang lopen zoeken hoor! Mijn Iphone was aan het overlijden en dat was eigenlijk de reden dat ik iets anders wilde. De ontvangst is zo slecht inmiddels, dat het irritant is.

Een tijd terug crashte het toestel ook nog eens, waardoor ik alle foto's die ik wilde uploaden, kwijt raakten. Ze hebben er toen nieuwe software op gezet en ik moest er nog een maand mee doorkomen en dan kon ik een nieuw toestel kiezen. Dat was dus nu. Die hele maand ben ik aan het zoeken geweest , dus zo snel wist ik het ook niet.

Er is ook zo veel keuze! Dat maakt het zo moeilijk. Vooral als je wel bepaalde wensen hebt en een beperkt budget. Ik wilde ook niet onbeperkt uitgeven, voor een Iphone moest ik 460 euro bijleggen.. Nu uiteindelijk 120.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven