Het Zwolsche Weerbericht

15-08-2012 09:25 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
..hoef ik helemaal niet te weten!

En toch krijg ik elke keer dat ik naar weeronline.nl ga alle verwachtingen van Zwolle voor mijn neus. Alle cookies en weet ik wat zijn al gewist, maar dat helpt niet.

Ik heb in 'mijn plaatsen' alleen de woonplaats staan waarvan ik wél het weerbericht wil weten, maar daar heeft die website maling aan.

Nu moet ik het steeds handmatig veranderen. Maar het lijkt me zo makkelijk als mijn woonplaats meteen verschijnt.

Is het standaard dat Zwolle staat ingesteld bij weeronline? En hoe kan ik dit veranderen in mijn eigen woonplaats?
Een goede reden om Zwolle een keer te bezoeken. Schijnt best een mooi stadje te zijn.
quote:wdr schreef op 15 augustus 2012 @ 09:27:

Een goede reden om Zwolle een keer te bezoeken. Schijnt best een mooi stadje te zijn.Misschien is het dus een verkapte hint...
Ik heb dat met Stadskanaal, nooit ingevoerd, nooit geweest en dat wil ik ook niet. Kan je dus niet helpen, maar Zwolle is dus niet standaard, wel dus een willekeurige k**plaats in Nederland
quote:maryni83 schreef op 15 augustus 2012 @ 09:30:

[...]

Misschien is het dus een verkapte hint... Misschien betaalt de gemeente Zwolle wel goudgeld aan weeronline om daar up te poppen zodra jij die site opent. Het is allemaal een grote samenzwering...
Haha, ik krijg hier Almelo... Nee daar woon ik ook niet in de buurt.
Weeronline denkt dat ik in Dronten woon... Dat is best een eind lopen vanaf mn huis.

Het heeft te maken met de provider van je internet. Zij hangen aan ip-nummers plaatsen, en dat hoeft dus helemaal niet je woonplaats te zijn.

Zo denkt de C1000 ook dat ik totaal ergens anders woon
Ik krijg Heerlen, ben er zelfs nog nooit geweest!
This is not kosher!
O haha, dat is wel vreemd zeg! Maar Brutsel, hoe zit dat dan met die provider? Ik woon echt een enorm eind van Zwolle vandaag, waarom is mijn ip-adres dan wel Zwols?
Sint Petersburg is wat ik voor mijn kiezen krijg...
Nou, ik krijg gewoon de stad waar ik nu ook zit. Volgens mij maken jullie er allemaal gewoon zelf een potje van!
Van mn leven nog niet op de website weeronline geweest, maar nu toch nieuwsgierig. Ik krijg het weer voor Geldermalsen, das maar 100 km verderop
Het is vandaag bewolkt met zwaar onweer in Rotterdam.

Nee daar woon ik ook niet bepaald.Ik ga altijd naar nu.nl/weer of naar KNMI.
Als je alle Nederlandse plaatsen op alfabetische volgorde zou ordenen, dan denk ik dat Zwolle de laatste is, misschien heeft het daar iets mee te maken?
Mijne heb ik gewoon ingesteld gekregen op de plaats waar ik woon. En dat opent hij dan ook altijd
Mooi weer hoor hier in Zwolle
Bij mij staat dat ik in Den Haag ben en ik woon vlakbij Zwolle.
Je moet trouwens achter Zwolle even klikken op "wijzig plaats" en daar je woonplaats invoeren. Ik kreeg namelijk steeds mijn vakantiebestemming te zien. Ik heb deze actie ook gedaan en nu blijft hij bij mij op Zwolle staan (waar ik dus woon )
ik krijg valkenswaard, weet niet eens waar het ligt, haha.

Als ik op mijn plaatsen klik staat Hoogeveen waar ik woon wel bovenaan, heb ik zelf ingesteld maar het komt niet automatisch op de startpagina. jammer..
Ik werd ook nieuwsgierig dus heb ff gekeken.

Bij mij geeft hij het weer aan van een dorp 5 kilometer verderop.

Dus dat klopt toch redelijk
Elke internetaansluiting heeft een ip-nummer. Aan zo'n ip-nummer heeft een provider (Ziggo, KPN en noem maar een andere provider) woonplaatsen gekoppeld. Die hoeven dus helemaal niet in je eigen woonplaats te liggen, ze delen ze als het ware willekeurig uit.

Weeronline gebruikt je ip-nummer om te bepalen wat je woonplaats is. Op weeronline kan je trouwens wel je woonplaats aanpassen en als het goed is onthoud hij dat ook
Brutsel, ik heb het al vaak geprobeerd te veranderen maar hij pikt het helaas niet.

Ergens gaat het niet goed. Ik blijf lekker bij de KNMI.
Zwolle is leuk hoor. En op dit moment lekker weer

(naar wat ik hoor:)
Aanpassen werkt helaas maar kort. Op het moment dat ik ccleaner eroverheen heb gehaald (wat hier redelijk vaak moet omdat mijn laptop nogal kuren vertoont) komt Zwolle weer bovendrijven.

Najaaa.. ik overleef het ook wel weer denk ik

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven