Hoe halen we die ruis eruit?

10-06-2015 20:11 10 berichten
Weet iemand hoe je een ruis uit een opname kan halen? Er is een gesprek opgenomen met de geluidsrecorder (app op Android tablet) maar er zit een vreselijke ruis in. We hebben het afgespeeld via de geluidsrecorder zelf en via de app Play Music maar de ruis blijft. Wie o wie heeft een oplossing?
Alle reacties Link kopieren
google

opname ruis verwijderen

https://www.youtube.com/watch?v=mFfMwQCOe84
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Thanks. Ik heb audacity portable geprobeerd binnen te halen, downloaden lukt wel maar kan het bestand niet openen. Hij is wel zichtbaar in de map downloads en in de map bestanden maar ik zie nergens dat het programma wordt geopend of via een app zichtbaar wordt. Er wordt aangegeven dat er geen applicatie is gevonden om dit uit te voeren.

En in de app store is hij ook niet binnen te halen.
Wat voor type bestand is het? (Eindigt het op .wav, .mp3, iets anders)

Je wil het trouwens importeren in audacity, niet openen. Ik heb het programma hier niet bij de hand, maar dacht dat je via het menu Bestand kon importeren.
Ik heb wave pad free kunnen installeren. Heeft iemand enig idee hoe we die ruis eruit kunnen halen. Zou zo fijn zijn ivm een presentatie morgen op het werk.
Nyx het bestand eindigt op .AMR

Ik heb wave pad geïnstalleerd en geluid geïmporteerd maar kan nergens 'de knop vinden' om die ruis eruit te halen. Hier is het omgezet in .wav
Ik weet niet hoe WavePad werkt.

Ik heb wel instructies gevonden hoe je het met Audacity kan doen.

Klik.

Als het met deze instructies niet lukt, roep maar
quote:Nyx- schreef op 10 juni 2015 @ 22:59:

Ik weet niet hoe WavePad werkt.

Ik heb wel instructies gevonden hoe je het met Audacity kan doen.

Klik.

Als het met deze instructies niet lukt, roep maar Stap 1 lukt al niet....hoe krijg ik audacity op mijn tablet? Ben zo een leek in dit soort dingen.
Het lijkt me gemakkelijker om de opname van de tablet af te halen en vanaf daar verder te werken. Misschien is het mogelijk om het amr bestand aan jezelf te mailen? Anders kan je de tablet met een kabeltje aansluiten op de pc en zo overzetten.

Vervolgens audacity op de pc installeren met bijbehorende extra plug in, en je kan aan de slag.

Ik werk zelf weinig met Android apps, voor het zelfde geld weet iemand anders daar een app voor. Als je zelf in de Google store zoekt op audio amr editing, vind je dan iets?
Het bestand is te groot om te mailen. Heel stom van ons we hadden even moeten testen of her geluid goed was

Ik heb geen PC nu, dat wordt pas volgende week. Morgen proef presentatie. We moeten het er maar mee doen en anders opnieuw beginnen vrees ik. Thanks voor je hulp. Maar ik kom er zeker nog op terug hoor .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven