Hoe internet in binnenand Spanje

06-06-2020 16:39 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort gaan we weer naar ons huisje in binnenland van spanje. Ikheb een abbo van Vodafoon en via mijn hotspot heb ik internet op mijn laptop. Wel moet ik daarvoor op een hoog punt [ berg ] gaan staan om ontvangst te hebben.
Graag zou ik ook internet in mijn huisje willen, maar hoe? Via een schotel? Zodat die de signalen uit het nabijgelegen dorpje oppikt? Geen idee hoe zoiets werkt.

Alvast bedankt voor jullie moeite!
Alle reacties Link kopieren
kataravrouw schreef:
07-06-2020 13:17
Ga ik doen!! Heel erg bedankt!

Zo kreeg ik net bericht van vrienden die daar permanent wonen...zij leggen hun mobiel op een plek in huis,in een raam waar ze het beste ontvangst hebben en gebruiken dan de hotspot. Ze heeft 25 GB per mnd en kan er af en toe een filmpje mee kijken en werken aan haar website en FB. Verder ook videobellen met familie in Nederland.
Maar jij hebt toch geen internet ontvangst in jouw huis? Of vrijwel niet. Dan kun je je telefoon dus ook niet op een plek leggen waar dat wel zo is, lijkt me.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt Belle...op ons dak en de rots er precies er naast hebben we een behoorlijk signaal. Kwamen we toevallig achter toen mijn man op het dak aan het werk was. Dus een signaal is er kennelijk wel, alleen in huis heel erg zwak tot niet.
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt alsof je met een goede antenne/signaalbooster een heel eind moet komen.

Als je de mogelijkheid hebt: koop een richt-antenne (zo'n "hark"-antenne), monteer die buiten, en richt m in de richting waar de dichtstbijzijnde zendmast staat. Die ontvangt (en verstuurt) de signalen een heel stuk beter dan de antenne die in je mobieltje zit.

Hier is een webwinkel waar ze losse antennes (en losse routers/boosters) verkopen: https://www.routershop.nl/4g-antennes/cid=5905 . Misschien moet je je daar even laten adviseren.
Alle reacties Link kopieren
Dank je Carooo1985....ga ik doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven