hoe krijg ik weer bereik?

22-01-2014 22:11 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke, ik snap iets niet. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

De buren van de begane grond hebben internet die ik ook gebruik. Ik woon op de vierde verdieping in het huis. Omdat het internet zwak is heb ik een versterker en een eigen router. Sinds vorige maand heb ik alleen geen internet meer. Heb wel signaal (alle streepjes zijn donker) maar m'n laptop en telefoon maken er geen verbinding mee.

Is het een helder verhaal? Weet iemand wat ik kan doen om wel internet te kunnen krijgen? Alle lampjes branden groen, dus dat is ook vreemd (lijkt mij als leek zijnde).
Heb je al aan je buren gevraagd of zij iets aan de instellingen van hun modem hebben veranderd?
Zelf een internetaansluiting nemen?
Wat is er veranderd bij jou of bij de buren?
Dan zit de stekker er niet goed in. Moet je dus ff naar de buren.
Nee, er is niks veranderd bij de buren. De stekker hebben we ook opnieuw er in gedaan.

Heb er wel over nagedacht om een eigen internet aansluiting te nemen. Maar dat is altijd met tv, en dat heb ik al.
En je router resetten, heb je dat al geprobeerd?
Ja, heb ik ook al gedaan. Ook al naar fabrieksinstellingen gebracht.
quote:mavipa schreef op 22 januari 2014 @ 22:24:

Nee, er is niks veranderd bij de buren. De stekker hebben we ook opnieuw er in gedaan.

Heb er wel over nagedacht om een eigen internet aansluiting te nemen. Maar dat is altijd met tv, en dat heb ik al.

Bij Online kan je een losse internet aansluiting nemen.

En raar dat als er niets is veranderd dat het n ineens niet meer werkt.

Ook niets veranderd aan de kant van de provider van je buren?
Modem op een ander kanaal zetten.
Oooh Online. Daar had ik nog niet naar gekeken. Postcode check is ook nog eens positief. Morgen eens even goed bekijken. Dankje!

Ik had wel vaker slecht bereik, of een dag helemaal geen bereik. Maar nu al een paar weken niet. Begin er zowat aan te wennen! De buren zeggen dat ze nergens aan gezeten/veranderd hebben.
Oh, daar zeg je iets waar ik nog nooit van gehoord heb. Hoe/waar doe je dat? En hoe weet je op welk kanaal je het moet zetten?
Laptop met kabel aansluiten op router al geprobeerd?
quote:SuperWijf schreef op woensdag 22 januari 2014 23:49 Laptop met kabel aansluiten op router al geprobeerd?

Ja, heb ik ook al gedaan. Maar dat heeft het sowieso nooit gedaan. Ook niet toen ik gewoon internet had.

Heb de versterker ook nog vastgekoppeld aan m'n laptop om te kijken of ik daar iets kan instellen. Heeft ook niks opgeleverd.

Dank voor het meedenken allemaal!
Tap jij omgevraagd hun verbinding af of weten ze ervan?
quote:wendy7474 schreef op 23 januari 2014 @ 00:17:

Tap jij omgevraagd hun verbinding af of weten ze ervan?Ik denk zomaar dat als er een versterker aangesloten is en TO bij de buren het stekkertje controleert dat de buren wel een vermoeden hebben ja.
quote:wendy7474 schreef op donderdag 23 januari 2014 00:17 Tap jij omgevraagd hun verbinding af of weten ze ervan?Precies war Nina zegt dus.
Waarom heb je een eigen router als je buren dat al hebben? Een signaalversterker moet voldoende zijn hoor.
quote:Bammetjebam schreef op donderdag 23 januari 2014 08:58 Waarom heb je een eigen router als je buren dat al hebben? Een signaalversterker moet voldoende zijn hoor.

Volgens de gebruiksaanwijzing moet dat.. En zo heeft ie het ook een tijd gedaan. Want krijg internet via de router (naam + wachtwoord). Ik ga van het weekend wel even naar de winkel om advies te vragen. En anders ga ik voor Online.

Dankjulliewel!
TO,

Ik heb dezelfde constructies als jij hebt, signaalversteker bij de bovenburen en een ontvanger bij mij, die ik aangesloten heb op een router.

Ook ik heb een dag geen internet gehad en heb mij rot gezocht. Wat hiel in de verster bij de buren resteten (paperclip op het puntje aan de stekker) en ook bij jezelf op de ontvanger. Toen deed alles het weer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven