Hoe vaak lees jij je mail?

03-11-2014 13:17 67 berichten
Ik dus meestal elke dag wel! Maar wat kan ik nou van anderen verwachten?

Voor mijn functie binnen de sportvereniging zoek ik regelmatig contact met diverse leden. Via telefoon, WhatsApp, mail oid. Nou heb ik dus enkele mensen waar ik kan bellen of mailen maar die reageren dus niet of nauwelijks. Inspreken op de telefoonbeantwoorder van de huislijn geeft geen resultaat, mailen nu al vier dagen gelden ook nog niet. Nu ga ik vanavond het kind benaderen, maar eigenlijk heb ik één van de ouders nodig. Ben ik nou te ongeduldig?
En waar is nou mijn poll?
Ik lees mijn mail toch wel een paar keer per dag. Gewoon even tussendoor, handig.

En nee je bent niet te ongeduldig, binnen 4 (VIER!) dagen kan iemand wel terugmailen hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk ca 3x per dag in mijn mailbox.

na 4 dagen zou ik opbellen misschien is je mail wel bij de spam terechtgekomen en daar kijk ik ook vrijwel nooit.
Een aantal keer per dag. Ook omdat 90% van de communicatie met mijn werk via e-mail verloopt.

Ik vind dat je zakelijk (mits iemand op die dagen werkt) binnen 2 dagen een antwoord mag verwachten. Prive zit dat natuurlijk gewoon anders.
Ik lees mijn mail soms 4 x op een dag, soms 3 dagen niet. Of ik zie wel snel een mail voorbij komen, maar kom er (op mijn manier) niet aan toe om te reageren. Als ik een paar dagen weinig thuis ben (en ook op mijn werk erg druk ben, anders kan ik daar nog wel eens checken) ligt mijn mailcommunicatie vrijwel stil.
Mijn mail komt binnen op mijn telefoon; die checkt elk half uur op nieuwe mail. Zodra er een mailtje binnenkomt lees ik die gelijk.

Dat wil trouwens niet zeggen dat ik ook altijd gelijk reageer. Maar 4 dagen is veel; iedereen moet nu toch in ieder geval je bericht gezien/gelezen hebben lijkt me.
Als het binnenkomt op mijn telefoon. Maar ik heb daar geen geluidje bij, dus ergens tussen direct en 5 uur later.

4 dagen vind ik bizar lang, niemand leest zo weinig zijn mail, behalve een enkel fossiel. Zelfs mijn opa van 85 las zijn mail vaker.
4 dagen is zeker wel erg veel.

Ik lees meerdere keren per dag mijn mail, is het belangrijk dan stuur ik gelijk een bericht terug anders kan het soms 24 uur duren voor ik een reactie terug stuur.
Mail op telefoon haal ik handmatig op. Ik werd gek van die piepjes en meldingen elk half uur.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 03 november 2014 @ 13:23:

4 dagen vind ik bizar lang, niemand leest zo weinig zijn mail, behalve een enkel fossiel. .

En bedankt!

Als ik op vakantie ben lees ik mijn mail sowieso niet. Jullie wel?
Vorige keer had ik direct antwoord nádat ik de zoon op de training had gevraagd of hij zijn ouders wilde vragen de mail te lezen. Maar dan moet ik dus naar de sporthal fietsen op zijn trainingstijd. En het is een mailtje dat je in één zin kunt beantwoorden.

Zoiets als: 'Kunnen jullie rijden voor het team op xx november om xx:xx uur?'
Ik lees mijn mail dagelijks.

Ik weet beroepsmatig wel dat wanneer ik leuk nieuws kom brengen, er altijd wordt gereageerd, maar wanneer ik iets vraag wat voor een inlevering moet zorgen, bijvoorbeeld betalen, dat er dan niet thuis wordt gegeven. Als jij de penningmeester bent en vraagt om geld, dan is er nét het brandalarm afgegaan bij de familie Noorderzon
quote:Als ik op vakantie ben lees ik mijn mail sowieso niet. Jullie wel?Ik lees op vakantie mijn ene mailadres wel, het andere wat in outlook komt niet. Maar hier is het nu geen vakantie, kinderen moeten gewoon naar school en sport!
Nee, ik ben niet de penningmeester!
Ah, volgende keer een mail sturen met de mededeling dat ze dan en dan zijn ingedeeld om te rijden om x uur. Als dat ze niet uitkomt reageren ze vast sneller...
Ja, ik wel branca. Komt namelijk binnen op de telefoon en doet niets af aan mijn vakantiegevoel. Moet wel zeggen dat ik heel selectief ben met het geven van mijn mailadres, ik word niet twee keer per dag gespamd door wehkamp oid.
Slimme tactiek Branca
Branca, dat heb ik dus nu gedaan, maar ik vermoed dus dat ze de hele mail niet lezen.
Ik lees mijn mail de hele tijd door, en kleine simpele vragen beantwoord ik vaak ook meteen. Grotere dingen markeer ik vaak weer als ongelezen, omdat ik er dan nog iets mee moet doen.

Maar daar kom ik niet altijd aan toe. Of het verdwijnt 'onder de radar'.

In jouw geval kan ik me voorstellen dat die ouders even moeten overleggen, en dat je vraag daarom op het stapeltje 'nog te doen' is terecht gekomen.

Als ik geen antwoord krijg op mails, en mensen doen dat vaker, dan vraag ik ze een keer hoe ze het liefst benaderd willen worden. Ikzelf heb het liefst dat mensen me mailen, maar als mensen van wie ik iets wil liever gebeld worden, dan bel ik ze wel even.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Ik maakte altijd een rooster voor het hele seizoen en deelde dat uit. De telefoonnummers van iedereen erbij en het vriendelijke verzoek zelf voor vervanging te zoeken als het niet uitkwam. Dan laat je het probleem daar waar het hoort, bij de mensen zelf.
Sandt: dat is dan toch hun probleem?

Ik zou er nog een keer achteraan bellen en anders niet. Niet naar die training gaan hoor, jij hebt je best gedaan.
Rond de tijd dat mijn loonstrookje binnen moet komen kijk ik elk uur. Verder ongeveer eens per week. Als het belangrijk is bellen ze wel.
3x per week ongeveer?

En telefoon/whatsapp probeer ik iedere dag op te kijken, maar komt in de praktijk denk ik ook neer op 3x per week. Ding is altijd snel leeg, vergeet 'm op te laden, weet niet waar ik hem heb gelegd.
quote:Ik maakte altijd een rooster voor het hele seizoen en deelde dat uit. De telefoonnummers van iedereen erbij en het vriendelijke verzoek zelf voor vervanging te zoeken als het niet uitkwam. Dan laat je het probleem daar waar het hoort, bij de mensen zelf.Dat heeft iemand anders dus ook gedaan, dit gaat om iets extra's wat ik moet regelen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven