Hoe vaak lees jij je mail?
maandag 3 november 2014 om 13:17
Ik dus meestal elke dag wel! Maar wat kan ik nou van anderen verwachten?
Voor mijn functie binnen de sportvereniging zoek ik regelmatig contact met diverse leden. Via telefoon, WhatsApp, mail oid. Nou heb ik dus enkele mensen waar ik kan bellen of mailen maar die reageren dus niet of nauwelijks. Inspreken op de telefoonbeantwoorder van de huislijn geeft geen resultaat, mailen nu al vier dagen gelden ook nog niet. Nu ga ik vanavond het kind benaderen, maar eigenlijk heb ik één van de ouders nodig. Ben ik nou te ongeduldig?
Voor mijn functie binnen de sportvereniging zoek ik regelmatig contact met diverse leden. Via telefoon, WhatsApp, mail oid. Nou heb ik dus enkele mensen waar ik kan bellen of mailen maar die reageren dus niet of nauwelijks. Inspreken op de telefoonbeantwoorder van de huislijn geeft geen resultaat, mailen nu al vier dagen gelden ook nog niet. Nu ga ik vanavond het kind benaderen, maar eigenlijk heb ik één van de ouders nodig. Ben ik nou te ongeduldig?
maandag 3 november 2014 om 13:23
Ik lees mijn mail soms 4 x op een dag, soms 3 dagen niet. Of ik zie wel snel een mail voorbij komen, maar kom er (op mijn manier) niet aan toe om te reageren. Als ik een paar dagen weinig thuis ben (en ook op mijn werk erg druk ben, anders kan ik daar nog wel eens checken) ligt mijn mailcommunicatie vrijwel stil.
maandag 3 november 2014 om 13:30
Vorige keer had ik direct antwoord nádat ik de zoon op de training had gevraagd of hij zijn ouders wilde vragen de mail te lezen. Maar dan moet ik dus naar de sporthal fietsen op zijn trainingstijd. En het is een mailtje dat je in één zin kunt beantwoorden.
Zoiets als: 'Kunnen jullie rijden voor het team op xx november om xx:xx uur?'
Zoiets als: 'Kunnen jullie rijden voor het team op xx november om xx:xx uur?'
maandag 3 november 2014 om 13:30
Ik lees mijn mail dagelijks.
Ik weet beroepsmatig wel dat wanneer ik leuk nieuws kom brengen, er altijd wordt gereageerd, maar wanneer ik iets vraag wat voor een inlevering moet zorgen, bijvoorbeeld betalen, dat er dan niet thuis wordt gegeven. Als jij de penningmeester bent en vraagt om geld, dan is er nét het brandalarm afgegaan bij de familie Noorderzon
Ik weet beroepsmatig wel dat wanneer ik leuk nieuws kom brengen, er altijd wordt gereageerd, maar wanneer ik iets vraag wat voor een inlevering moet zorgen, bijvoorbeeld betalen, dat er dan niet thuis wordt gegeven. Als jij de penningmeester bent en vraagt om geld, dan is er nét het brandalarm afgegaan bij de familie Noorderzon
maandag 3 november 2014 om 13:38
Ik lees mijn mail de hele tijd door, en kleine simpele vragen beantwoord ik vaak ook meteen. Grotere dingen markeer ik vaak weer als ongelezen, omdat ik er dan nog iets mee moet doen.
Maar daar kom ik niet altijd aan toe. Of het verdwijnt 'onder de radar'.
In jouw geval kan ik me voorstellen dat die ouders even moeten overleggen, en dat je vraag daarom op het stapeltje 'nog te doen' is terecht gekomen.
Als ik geen antwoord krijg op mails, en mensen doen dat vaker, dan vraag ik ze een keer hoe ze het liefst benaderd willen worden. Ikzelf heb het liefst dat mensen me mailen, maar als mensen van wie ik iets wil liever gebeld worden, dan bel ik ze wel even.
Maar daar kom ik niet altijd aan toe. Of het verdwijnt 'onder de radar'.
In jouw geval kan ik me voorstellen dat die ouders even moeten overleggen, en dat je vraag daarom op het stapeltje 'nog te doen' is terecht gekomen.
Als ik geen antwoord krijg op mails, en mensen doen dat vaker, dan vraag ik ze een keer hoe ze het liefst benaderd willen worden. Ikzelf heb het liefst dat mensen me mailen, maar als mensen van wie ik iets wil liever gebeld worden, dan bel ik ze wel even.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
maandag 3 november 2014 om 14:53
quote:Ik maakte altijd een rooster voor het hele seizoen en deelde dat uit. De telefoonnummers van iedereen erbij en het vriendelijke verzoek zelf voor vervanging te zoeken als het niet uitkwam. Dan laat je het probleem daar waar het hoort, bij de mensen zelf.Dat heeft iemand anders dus ook gedaan, dit gaat om iets extra's wat ik moet regelen!