Hoe verklein ik een foto voor facebook

14-06-2022 07:43 14 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi,

Hoe verklein ik een foto voor facebook zodat de foto in z'n geheel in dat k*t rondje van FB past, ik heb vanalles geprobeerd en dan toch moet ik weer schuiven en past de helft niet.

Hoe doen anderen dat?
Niet…

Lukt mij ook nooit, tvp dus
Open je foto in paint.
Pas formaat aan naar 170 bij 170 pixels
Sla hem op als .jpg

Denk dat dat zou moeten werken ...
Zat sites die dat aanbieden toch? Anders zijn er wel app's voor.
LuciFee2022 schreef:
14-06-2022 08:44
Zat sites die dat aanbieden toch? Anders zijn er wel app's voor.
Vanalles geprobeerd en alleen een cropapp werkte maar dan heb je een lelijk frame
Is het wel een afbeelding die in een vierkant kan? Als je langwerpige foto hebt zul je boven op onder of aan zijkant(afhankelijk van oriëntatie foto) opvulling moeten toevoegen om hem vierkant te maken als de gehele breedte in een cirkel moet.
Due-scimmie schreef:
14-06-2022 08:50
Is het wel een afbeelding die in een vierkant kan? Als je langwerpige foto hebt zul je boven op onder of aan zijkant(afhankelijk van oriëntatie foto) opvulling moeten toevoegen om hem vierkant te maken als de gehele breedte in een cirkel moet.
Ja, het is een langwerpige foto :(
Dan ga je hem niet goed kunnen krijgen zonder opvulling toe te voegen of een kader oid. Is het een privéfoto of toevallig een algemenere foto?
Ik gebruik hier de app Square InPic voor. Dan kun je zelf kiezen hoe je de zijkanten (of boven- en onderkant) opvult. Dat kan met kleur of met een soort blur van je eigen foto. Ook de breedte van wat opgevuld moet worden kun je aanpassen. Werkt prima en snel :)
Midden026CP schreef:
14-06-2022 08:31
Open je foto in paint.
Pas formaat aan naar 170 bij 170 pixels
Sla hem op als .jpg

Denk dat dat zou moeten werken ...
Zou dit niet in Paint doen, die maakt er puree van. Je kan het wel in bijvoorbeeld Photoshop, GIMP of een telefoon app doen.
b-haatje schreef:
14-06-2022 09:48
Ik gebruik hier de app Square InPic voor. Dan kun je zelf kiezen hoe je de zijkanten (of boven- en onderkant) opvult. Dat kan met kleur of met een soort blur van je eigen foto. Ook de breedte van wat opgevuld moet worden kun je aanpassen. Werkt prima en snel :)
Ik zit nu op Square InPic maar daar begrijp ik het zelfs niet :'(
Henk-in-Roelie schreef:
14-06-2022 14:41
Ik zit nu op Square InPic maar daar begrijp ik het zelfs niet :'(
:'(

Ok, je klinkt in de app op het kiezen van de foto uit je gallerij. Dan opent hij de foto in een vierkantje. Je kunt met je vingers de foto groter of kleiner maken (als pincetje), of naar links/rechts slepen. Onderin heb je een oranje balk met bewerk-opties. Met de 2e keuze kies je een achtergrond of opvukkleur. Je kunt ook een pattroon kiezen, of de blur met de 8e optie.

Hoop dat het helpt! :)
b-haatje schreef:
14-06-2022 14:58
:'(

Ok, je klinkt in de app op het kiezen van de foto uit je gallerij. Dan opent hij de foto in een vierkantje. Je kunt met je vingers de foto groter of kleiner maken (als pincetje), of naar links/rechts slepen. Onderin heb je een oranje balk met bewerk-opties. Met de 2e keuze kies je een achtergrond of opvukkleur. Je kunt ook een pattroon kiezen, of de blur met de 8e optie.

Hoop dat het helpt! :)
Soort van.... :D

Het verkleinen is uiteindelijk gelukt en ik laat het ook maar zo, ooooooooh wat een gedoe!

Maar nog heel erg bedankt, uiteindelijk is het door jouw tip gelukt.
:cheer: Fijn dat het is gelukt! Ik kan me daar ook enorm op vastbijten.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven