Hoeveel uur gebruiken jullie je mobiele telefoon?

10-01-2022 11:31 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tot mijn schrik gebruik ik 10-12 uur per dag mijn mobiele telefoon. In huis, onderweg, in bad en bed. Overal bijna.
Dat uit zich nu ook in lichamelijke klachten dus ik wil fors minderen.
Hoe veel tijd zitten jullie achter een scherm?

Hoeveel tijd gebruiken jullie je mobiele telefoon?

Totaal aantal stemmen: 63

Tussen 1-2 uur (17%)
Tussen 3-4 uur (30%)
Tussen 5-8 uur (30%)
Meer dan 9 uur per dag (22%)
Amper. Ik whatsapp vooral op mijn laptop en verder kijk ik er wel eens op als iemand belt. Of als ik naar de wc ben, spelletje spelen.

Als je gaat vragen naar tijd op de laptop... dan haal ik soms wel zeker 8 uur erop. Actief.
Dan ben je er echt wel mee vergroeid!

Hier voor werk achter de laptop. Telefoon ligt dan in de la. In mijn vrije tijd lees ik veel sites en hier. In de avond een spel wat ik erop heb gezet. Maar dat is altijd voor erbij, nooit als primair iets. En ik kan hem net zo makkelijk weg leggen als het moet.
De hele dag. Volgens mij haal ik makkelijk 7-8 uur schermtijd. Ik beantwoord zelfs vaak werkmails van m’n (werk)telefoon ipv m’n laptop, terwijl m’n laptop naast me ligt.

Hier post ik ook vanaf mijn telefoon.
anoniem_677683ba4a1a0 wijzigde dit bericht op 10-01-2022 11:42
23.43% gewijzigd
Ik ben vergroeid met dat ding vrees ik.
Ik zie net dat ik gemiddeld 5,33 uur schermtijd heb. Begrijp eigenlijk niet hoe dat kan. Dacht dat het meer moest zijn. Ik kijk er ook Netflix enzo op.
Ik probeer mijn schermtijd te verlagen. Volgens Schermtijd (Apple) was dit vorige week gemiddeld 3 uur en 16 minuten per dag.

Kanttekening is dat hiervan 2 uur Google Maps (Car Play), 1 uur beltijd en 1 uur Spotify is (niet per dag, maar per week). Dit telt blijkbaar mee, ook al heb je je scherm vergrendeld. Weet iemand hier meer vanaf?
koekiemonster10 wijzigde dit bericht op 10-01-2022 13:09
5.94% gewijzigd
Nou ik zit voor m'n werk de hele dag achter een scherm, maar dat telt niet lijkt me.

Op m'n telefoon zit ik op een werkdag alsnog zomaar aan 3 uren schermtijd zie ik. Tijd om daar iets aan te doen. :-[
Ik heb meer dan negen uur aangeklikt, maar zie nu dat ik het in mijn telefoon kan zien en dat haal ik alleen in het weekend.

Daar zal mijn baas blij mee zijn :).
Tussen de 4 en 5 uur per dag. Daarnaast nog zo'n 8 uur werk-schermtijd (met soms een beetje overlap met mobiel) en zo'n beetje om de dag nog wel zo'n 2 tot 3 uur tv (ook overlap).

Voelt als heel veel en toch blijf ik het doen.
Ik heb trouwens op sommige apps daglimieten gezet. Niet als echt limiet, maar om mezelf bewust te maken van hoeveel tijd ik 'onzinnig' besteed. Ik krijg bv. een melding na 30 minuten Instagram (per dag).
7 uur per dag, maar ik heb nu een kobo reader aangeschaft, dus ik verwacht dat er 1,5 uur afgaat.

Ik kijk altijd het nieuws op mijn telefoon. En bijv op1 , de slimste mens staat op de achtergrond aan als ik aan het schoonmaken/ strijken / koken enz ben. Dus het is nu dat ik ook echt 7 uur mijn telefoon vast houdt
3-4 uur. Netflix kijk ik op tv en werken op mijn laptop.
Als jij wilt minderen moet je dat echt zelf doen. Dan heb je er niks aan te weten hoe lang anderen op hun telefoon zitten.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

als ik alle schermen optel, val ik in je hoogste categorie
Twee telefoons (werk en prive apart) en een laptop. 's avonds een film/serie.
Alle vergaderingen online. Niet vergaderen? dan ook op een scherm aan het werk.
Even lunchen, dan vaak even iets anders. Ik probeer minstens een half uur buiten te komen.
Maar ook vanaf een uur of half negen 's avonds pak ik wel weer 1,5 uur 'scherm' mee
Dus... zo van 7 tot 17.30 overdag
dan paar uurtjes niet en dan weer wel

Zelfs bij het sporten zet ik nu een youtube-kanaal aan
Volgens mijn telefoon zit ik zo'n 8 uur per dag op mijn telefoon. Dat is veel maar, zie ook dat apps als spotify ook geteld worden als schermtijd. Dus dat tikt lekker aan want spotify heb ik vaak aan staan. Verder bedien ik veel apparaten in huis met mijn telefoon en gebruik mijn telefoon veel voor mijn werk.
5 a 6 uur per dag zie ik in mn historie
Het ligt er ook aan waar je hem voor gebruikt denk ik. Als je een ereader gebruikt voor het lezen van boeken, telt dat dan ook als schermruimte? Is een serie kijken via je telefoon of tablet ‘erger’ dan kijken via de tv?
Telt navigeren, mails voor je werk lezen ook mee?
himalaya wijzigde dit bericht op 10-01-2022 14:27
0.00% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ja, precies. Ik heb geen tv, maar ik kijk wel series op m’n telefoon. Is toch hetzelfde als tv, lijkt me.
3,5 uur per dag meestal. Ik dacht dat dat heel veel was maar ik zie dat het nog meevalt….
Telefoon nauwelijks.

Laptop: 8+ uur per dag. Op een niet-werkdag.
Op werkdagen mag je er rustig nog 6 à 7u bij-tellen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Op mijn mobiel gemiddeld 4-6 uur, ik vind het veel te veel en probeer elke keer te minderen..
Daarbij ook nog de laptop waar ik wel eens series en Youtube video's en voor uni gebruik dus daar reken ik per dag ook wel 4 uur voor. Tikt aardig aan zo..
Op mijn 4 werkdagen tussen de 1 en 2 uur. Op de andere dagen heb ik een alert ingesteld op 3 uur, omdat ik het anders te veel vind. Ik ben verbaasd over de reacties. Ik dacht dat ik veel op mijn telefoon zat, maar dat valt mee.

Als je 8 uur per dag op je telefoon zit en je werkt 8 uur en slaapt 8 uur, dan doe je dus niks anders met je leven? Of werken jullie minder uren? Ik zou het zo zonde van mijn tijd vinden.
Avelie schreef:
11-01-2022 16:55
Op mijn 4 werkdagen tussen de 1 en 2 uur. Op de andere dagen heb ik een alert ingesteld op 3 uur, omdat ik het anders te veel vind. Ik ben verbaasd over de reacties. Ik dacht dat ik veel op mijn telefoon zat, maar dat valt mee.

Als je 8 uur per dag op je telefoon zit en je werkt 8 uur en slaapt 8 uur, dan doe je dus niks anders met je leven? Of werken jullie minder uren? Ik zou het zo zonde van mijn tijd vinden.
Er zit toch overlap in de dingen die je doet? Onder werktijd zit ik ook op mijn telefoon, of in de trein. Runkeeper heb ik ook open als ik bijvoorbeeld hardloop, soms kook ik met een recept of filmpje van website of YouTube, om maar een voorbeeld te noemen.
Avelie schreef:
11-01-2022 16:55

ik tel al mijn schermen op:
werk van 7 tot 17.30 ongeveer, en vrijwel alle meetings zijn nu ook online, dus haal er een uurtje af voor even naar buiten, koffie halen, plassen. En ik scoor al hoog.
En in de avonduren (helemaal nu er weinig buiten te beleven is) kijk je eens een film (tv is ook een scherm). Mijn bestuurswerk in de avonduren is ook vrijwel alleen maar schermwerk
Dan doe je nog je administratie etc
Stuurt eens een appje, checkt je social media (maar die laatste categorie besteed ik geen uren aan)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven