HTC telefoon doet het niet meer

14-04-2013 15:37 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn HTC telefoon hield er net helemaal mee op (en natuurlijk zit daar zo ongeveer mijn hele niet-ge-back-upte leven in... ). Eerst kreeg ik een tekeningetje van een telefoon op het scherm met een rode gevarendriehoek erin. Heb 'm geprobeerd op te laden maar zelfs het oplaadlampje ging niet aan.

Batterij eruit en er weer in leidde eerst tot vier keer het start-op toontje en verder niets. Nu krijg ik alleen het startscherm met de letters HTC en verder helemaal niets. De enige manier om hem dan toch maar weer uit te zetten (hij reageert ook niet meer op de aan/uit knop) is om de batterij er weer uit te halen.

Iemand tips of advies? Ik zit in het buitenland en geloof niet dat HTC hier verkocht of gerepareerd wordt. Zal wel morgen gaan kijken, maar op zondagavond is dat erg lastig. Wie helpt mij in ieder geval mijn contacten (en whatsapp en text messages etc etc ) terug te vinden?
Was de batterij leeg toen dit gebeurde?

Vaak is dan de oplossing hem aan de oplader te hangen en het straks weer te proberen.

Mijn vriend kwam zojuist naar beneden dat hij precies dit ook had.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Precies hetzelfde? Dat is helemaal vreemd! Wereldwijde HTC staking?!

Nee, batterij was nog half vol en hij heeft al een tijd aan de oplader gezeten zonder dat er iets gebeurde (lampje ging ook niet aan).
Als ik er op Google lees ik dat het onder de garantie zou vallen en je terug naar de winkel moet.

Maar daar heb jij nu niks aan.
HTC heeft wel echt een supersuperservice! Ik zou gewoon eens op de site kijken of ze jou telefoon komen ophalen. Het klinkt alsof de telefoon een crash zag aankomen, hardwarematig, te warm, te vol, te stoffig (waardoor het weer te warm word) en doordat hem toen ging opladen heeft ie niet kunnen afkoelen denk ik. Gewoon eens kijken bij de afdeling service op de website, je vraag stellen en dan krijg je al heel snel antwoord terug. Die van mij werd de volgende dag opgehaald en was binnen 5 dagen terug. In een doosje, met daarbij een doekje, nieuwe screenprotector, en de kreet: I'm back!

Je zou dus niet per se naar een winkel moeten, ze werken met pick up and return, misschien kunnen ze wel iets voor jou land regelen met een koerier. Htc is daar wel heel sterk in.
Dat klinkt in ieder geval heel hoopvol Witch_dv! Een slimme smart phone dus . Een vriendin van me reist over een week of 2 naar Nederland dus die kan ik 'm meegeven als het hier niet lukt.

En garantie - hij is bijna 2 jaar oud dus wellicht valt het er nog onder.
quote:chiedza schreef op 14 april 2013 @ 15:43:

Precies hetzelfde? Dat is helemaal vreemd! Wereldwijde HTC staking?!

Nee, batterij was nog half vol en hij heeft al een tijd aan de oplader gezeten zonder dat er iets gebeurde (lampje ging ook niet aan).Bij mij deed de batterij-indicator het niet goed. Hij zei dat hij halfvol was, maar in werkelijkheid was ie leeg...
Ja dat met die batterij had mijn vriend ook die kocht zelfs een nieuwe batterij hiervoor.

Maar die zegt ook dat ze een goede service hebben! Heb je er al voor gekeken?
Bedankt voor alle tips en adviezen!

Update: telefoon weggebracht en de technician zou ernaar kijken. Hij zei dat het te maken zou kunnen hebben met een virus - had inderdaad een halfslachtige poging gedaan om een stom spelletje te downloaden . Hoop dat-ie nog te redden is!
Je had ook een harde factoryreset kunnen doen.
Ja, maar dan ben ik toch alle data erop kwijt?
Yup

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven